کد خبر: 113997
A

نماینده مجلس: وضعیت کرونا انفجاری است/ اگر همه بیمارستان‌ها را به بخش ICU تبدیل کنیم باز هم کم می‌آوریم/ ستاد ملی مقابله بهتر است تعطیل شود چون فایده ای ندارد

رئیس کمیته کرونای مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وضعیت کرونا انفجاری است گفت: در صورت تداوم این وضعیت چنانچه همه بیمارستان‌ها را به بخش ‌آی‌سی‌یو تبدیل کنیم باز هم در رسیدگی به بیماران بدحال کم خواهیم آورد.

نماینده مجلس: وضعیت کرونا انفجاری است/ اگر همه بیمارستان‌ها را به بخش ICU تبدیل کنیم باز هم کم می‌آوریم/ ستاد ملی مقابله بهتر است تعطیل شود چون فایده ای ندارد

به گزارش دیده بان ایران؛ رئیس کمیته کرونای مجلس شورای اسلامی گفت: چنانچه شیوع گسترده ویروس جهش‌یافته کرونا به همین شکل در کشور ادامه پیدا کند، دیگر بیمارستان‌ها توان خدمات‌رسانی به دلیل حجم بالای بیماران را نخواهند داشت. 

یحیی ابراهیمی با بیان اینکه دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری‌ اجتماعی از سوی خیلی‌ها رعایت نمی‌شود، گفت: با وجود انفجاری بودن کرونا در این روز‌ها اما متاسفانه هنوز خیلی‌ها اعتقادی به این بیماری ندارند در حالی که کمتر کسی است که حداقل یکی از بستگان خود را به دلیل ابتلا به کرونا از دست نداده باشد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: روند بیماری در کشور همچنان صعودی است و در صورت تداوم آن چنانچه همه بیمارستان‌ها را به بخش ‌آی‌سی‌یو تبدیل کنیم باز هم در رسیدگی به بیماران بدحال کم خواهیم آورد.

رئیس کمیته کرونای مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه خیلی از مراکز و محافل پرجمعیت باید تعطیل شود، گفت: هنور خیلی از تالارها، رستوران‌ها و مراکز خرید باز هستند و مردم برای رفتن به محل کارشان از مترو و اتوبوس که کانون انتشار کروناست، استفاده می‌کنند. 

ابراهیمی با تاکید بر اینکه ستاد ملی مقابله با کرونا همه چیز را رها کرده و هیچ عکس‌العمل خاصی در مقابل این همه مرگ‌ومیر و مبتلا نشان نمی‌دهد، افزود: این ستاد اگر تعطیل شود امکان تصمیم‌گیری برای مهار کرونا بهتر خواهد شد، چرا که اثربخشی لازم را در مهار بیماری کرونا ندارد. 

عضو کمیسیون بهداشت با بیان اینکه متاسفانه اطلاع‌رسانی کامل درباره مرگ‌و‌‌‌میر و ابتلا به این بیماری، همچنین وضعیت بیمارستان‌ها توسط رسانه‌های تصویری به شکل وسیع انجام نمی‌شود، گفت: به نظر می‌رسد گزارش‌های مستند از آرامستان‌ها، وضعیت بیمارستان‌ها و مراکز تست کرونا باید به قدری وسیع نشر شود تا اثر آن در جامعه پدیدار شود. در چنین شرایطی نقش شبکه‌های اجتماعی می‌تواند موثر باشد.

منبع: فارس

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر