کد خبر: 114002
A

محسن پیرهادی چه سوابق اجرایی دارد؟

محسن پیرهادی، فارغ التحصیل رشته روابط بین‌الملل در مقطع دکترا از دانشگاه علامه طباطبایی بوده و کارشناسی ارشد خود را نیز در همین رشته به پایان برده است.

محسن پیرهادی چه سوابق اجرایی دارد؟

به گزارش دیده بان ایران؛ به دنبال انتشار برخی اخبار نسبت به سوابق اجرایی «محسن پیرهادی» رسانه های منتسب به او نوشتند:

۱. محسن پیرهادی، فارغ التحصیل رشته روابط بین‌الملل در مقطع دکترا از دانشگاه علامه طباطبایی بوده و کارشناسی ارشد خود را نیز در همین رشته به پایان برده است. حال قانون در این باره چه می گوید؟ "بخشنامه تعیین مدارک و رشته های تحصیلی موضوع تبصره ۱ ماده ۳ آیین نامه اجرایی شرایط احراز تصدی سمت شهردار مصوب ۹۷/۹/۲۵ هیات وزیران" گروه های تحصیلی را به ۴ حوزه فنی ومهندسی، علوم تجربی، علوم انسانی و هنر تقسیم کرده و ذیل بند ج با صراحت از گروه علوم سیاسی به عنوان رشته مرتبط برای تصدی سمت شهردار نام برده است. سوال دیگر این است که اگر چنین قانون روشنی هم وجود نمی داشت، آیا عقل سلیم و منطق روشن حکم نمی کرد که گروه های سیاسی و اقتصادی، از نزدیک ترین رشته های تحصیلی برای تصدی مسئولیت در شهرداری هستند؟

 

 

۲. و اما در مورد سوابق کاری، در بند چ آیین نامه فوق الذکر، مقرر گردیده که شهرداران شهرهای با جمعیت بیش از یک میلیون نفر باید حداقل ۹ سال سابقه مدیریت ارشد داشته باشند. بر اساس تبصره ۲ همین بند، هر مقطع تحصیلی بالاتر از کارشناسی به منزله یک سال سابقه مدیریت لحاظ می گردد که محسن پیرهادی با تحصیل در دو مقطع بالاتر از این امتیاز برخوردار است. علاوه بر این، محسن پیرهادی ۴ سال عضو شورای شهر تهران بوده که سابقه مدیریت ارشد محسوب می شود.

گفتنی است که او رئیس کمیته نظارت شورا و ۲ سال هم عضو هیئت رئیسه شورا بوده است. علاوه بر این از ابتدای مجلس یازدهم، یک سال و نیم نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو هیئت رئیسه مجلس بوده است. این پنج سال و نیم سابقه مجلس و شورای شهر، مدیریت ارشد محسوب می شود. علاوه بر این، محسن پیرهادی ۵ سال معاون شهردار مناطق ۳ و ۷ تهران و ۴ سال سابقه ریاست در یکی از سازمان های شهرداری (سازمان بسیج شهرداری تهران) داشته است که مجموعا ۹ سال مدیریت میانی محسوب می شود که بر اساس جدول سمت های هم سطح موضوع تبصره ۵ ماده ۳ قانون فوق الذکر، معادل با چهار سال و نیم سابقه مدیریت ارشد محسوب می شود. تا همین جای کار پیرهادی چند سال هم از میزان سوابق مورد نیاز بیشتر دارد. علاوه بر این او سال ها در خدمات دیگری در سطوح مختلف داشته که در مجموع شامل ۲۱ سال سابقه مدیریت می شود.

۳. محسن پیرهادی از سال ۷۹ سابقه کار و بیمه داشته و از سال ۸۵ وارد نظام مدیریت شهری تهران شده است. او حتی در مجلس شورای اسلامی نیز، ریاست فراکسیون مدیریت شهری با عضویت ۲۰۶ نماینده بر عهده داشته و به نظر می رسد همیشه درگیر مسائل شهری بوده است.

سند 1

سند 2

سند 3

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر