کد خبر: 114019
A

خبرگزاری نزدیک به سپاه ردصلاحیت «مازیار حسینی» برای تصدی شهرداری تهران را رد کرد/ زاکانی و پیرهادی هم در بین گزینه ها حضور دارند

خبرگزاری فارس انتشار اخباری مبنی بر خط خوردن نام مازیار حسینی از بین نامزدهای تصدی شهرداری تهران را رد کرد و نوشت: حسینی مشکل و منعی ندارد و ادعاها درباره او کذب و شایعه‌سازی است.

خبرگزاری نزدیک به سپاه ردصلاحیت «مازیار حسینی» برای تصدی شهرداری تهران را رد کرد/ زاکانی و پیرهادی هم در بین گزینه ها حضور دارند

به گزارش دیده بان ایران؛ منتخبین ششمین دوره شورای اسلامی شهر تهران قرار است که احتمالا امروز شهردار تهران را انتخاب کنند. همزمان تخریب ها علیه 3 گزینه نهایی به اوج خود رسیده و برخی تلاش می کنند با عملیات رسانه ای بعضا توام با بی اخلاقی در تصمیم گیری اعضای شورای شهر اثر بگذارند.

در همین رابطه اخباری مبنی بر خداحافظی پیرهادی و زاکانی از کاندیداتوری شهرداری تهران به دلیل مشکلات قانونی(مثل مرتبط نبودن مدرک تحصیلی برای علیرضا زاکانی و سابقه اجرایی برای محسن  پیرهادی)  منتشر شد و علیرضا نادعلی منتخب شورای ششم در این باره گفت: این خبر صحت ندارد و تمام این خبرهای منفی کار مخالفان است.

 

همچنین اخباری مبنی بر اینکه مازیار حسینی نمی تواند در مشاغل حساس مشغول به کار شود هم منتشر شده اما پیگیری های نشان می دهد که به هیچ وجه، چنین امری واقعیت ندارد و وی مشکل و منعی در این مورد ندارد و ادعاها در این مورد، کذب و شایعه‌سازی است.

 

بر اساس این گزارش، "بخشنامه تعیین مدارک و رشته های تحصیلی موضوع تبصره ۱ ماده ۳ آیین نامه اجرایی شرایط احراز تصدی سمت شهردار مصوب ۹۷/۹/۲۵ هیات وزیران" گروه های تحصیلی را به ۴ حوزه فنی ومهندسی، علوم تجربی، علوم انسانی و هنر تقسیم کرده و ذیل بند ج با صراحت از گروه علوم سیاسی به عنوان رشته مرتبط برای تصدی سمت شهردار نام برده است.

در مورد سوابق کاری، در بند چ آیین نامه فوق الذکر، مقرر گردیده که شهرداران شهرهای با جمعیت بیش از یک میلیون نفر باید حداقل ۹ سال سابقه مدیریت ارشد داشته باشند. بر اساس تبصره ۲ همین بند، هر مقطع تحصیلی بالاتر از کارشناسی به منزله یک سال سابقه مدیریت لحاظ می گردد.

گفته می شود شانس علیرضا زاکانی و مازیار حسینی برای تصدی شهرداری تهران بیشتر است.

 


 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر