کد خبر: 114176
A

فعال سیاسی اصولگرا: مردم توقع نداشته باشند که دولت جدید مشکلات را سریع حل و فصل کند/ اصولگرایانی که سهمی از دولت به آنها نرسیده حتماً منتقد رئیسی می شوند

سبحانی نیا گفت: مردم نباید توقع داشته باشند که مشکلات در کوتاه مدت حل و فصل شود. راه چاره برای حل مشکلات وجود دارد ولی برای هر مشکل باید زمانی درنظر گرفته شود. امیدواریم و دعا می کنیم دولت آقای رئیسی درباره اشتغال زایی، مهار تورم و نیازمندی های عمومی و سامان دادن به مسائل اقتصادی اقدامات کوتاه مدت و بلندمدتی را در دستور کار قرار دهد و آثارش برای جامعه مشهود باشد.

فعال سیاسی اصولگرا: مردم توقع نداشته باشند که دولت جدید مشکلات را سریع حل و فصل کند/ اصولگرایانی که سهمی از دولت به آنها نرسیده حتماً منتقد رئیسی می شوند

به گزارش دیده بان ایران؛ سیدابراهیم رئیسی به طور رسمی دوره ریاست جمهوری خود را آغاز کرد، آن هم در زمانی که کشور با مشکلات فراوانی در حوزه های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و سیاست خارجی دست و پنجه نرم می کند. بزرگترین بلاتکیلف ماندن مذاکرات وین است.

حسین سبحانی نیا درباره شرایط کشور در آغاز رسمی ریاست جمهوری رئیسی گفت: کار دولت سیزدهم برای اداره کشور ساده و راحت نخواهد بود. در حوزه سیاست خارجی نیز موضوع احیای برجام باید به شکلی مورد توجه قرار گیرد که هم کار متوقف نشود و هم این موضوع به مسائل داخلی گره نخورد.

وی افزود: مشکلات کشور زیاد است ولی توانمندی ها در داخل مملکت بیشتر از کمبودها و کاستی ها است و می شود بر این مشکلات فائق آمد و آنها را از پیش رو برداشت. با این نگاه معتقدم آقای رئیسی دولتی را روی کار می آورد که با عزم جدی و جهادی مسائل مورد پیگیری قرار می گیرند و مرحله به مرحله حل آنها به نتیجه می رسد.

این فعال سیاسی اصولگرا یادآور شد: مردم نباید توقع داشته باشند که مشکلات در کوتاه مدت حل و فصل شود. راه چاره برای حل مشکلات وجود دارد ولی برای هر مشکل باید زمانی درنظر گرفته شود. امیدواریم و دعا می کنیم دولت آقای رئیسی درباره اشتغال زایی، مهار تورم و نیازمندی های عمومی و سامان دادن به مسائل اقتصادی اقدامات کوتاه مدت و بلندمدتی را در دستور کار قرار دهد و آثارش برای جامعه مشهود باشد.

وی با اشاره به موضوع ارزش پول ملی، مدیریت بازار ارز و سرمایه افزود: اینها تأثیر مستقیم بر اوضاع اقتصادی کشور می گذارد و دولت آقای رئیسی قطعا تدابیری دارد که بتواند بر اوضاع مسلط شوند. انتظار و توقع مردم با روی کارآمدن دولت جدید همین است که یک عزم جدی به مطالبات مردم باشد.

این نماینده ادوار مجلس تأکید کرد: دولت جدید باید با مردم صادقانه برخورد کند و مسائل را با مردم خیلی شفاف در میان بگذارد. مردم هم اگر از مسئولان توانمندی، صداقت و تلاش ببینند، تحمل می کنند و منتظر می مانند تا نتایج تلاش ها و فعالیت های انجام شده نمایان شود و دولت بتواند بر مشکلات فائق بیاید.

وی درباره احتمال آغاز انتقادها به دولت رئیسی از درون مجموعه اصولگرایی افزود: انتقاد دو نوع است، یک نوع انتقاد کوبنده و تخریبی است که با هدف زیر سئوال بردن عملکرد دولت انجام می شود، یک نوع هم انتقاد دلسوزانه و سازنده است چون دولتمردان از این طریق می توانند به ضعف های اجرایی واقف شوند و تدابیر مناسب تری را بیاندیشند.

سبحانی نیا گفت: در کوتاه مدت شاید انتقادهای تخریبی نسبت به عملکرد دولت کمتر از ناحیه اصولگرایان بیان شود. کمی که از آغاز دولت بگذرد و ترکیب مدیران میانی دولت در رده های مختلف اجرایی شامل معاونان وزرا، مدیران کل، استانداران و فرمانداران انجام شود، پس از آن برخی جریانات سیاسی مدعی از درون اصولگرایی که احساس کنند سهمی در مدیریت اجرایی ندارند و آن تعهد لازم را برای رعایت عدم فشار به دولت آقای رئیسی لازم نمی دانند و تنها به کسب قدرت می اندیشند، امکان دارد از ناحیه آنها بیان نقدهای تخریبی علیه دولت پیش آید.

منبع: نامه نیوز

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر