کد خبر: 11418
A

شخصیت مغفول علمی آیت‌الله‌هاشمی از نگاه استاد فلسفه/ وقتی امام برای سلامتی هاشمی گوسفند قربانی کرد

دکتر احمد احمدی، استاد فلسفه دانشگاه گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی در زمینه تفسیر قرآن فعالیت فراوانی کرده بود و «تفسیر راهنما» که بالغ بر ۲۰ جلد است، نتیجه این فعالیت علمی مثمر ثمر است و در هر حال شخصیت فرهنگی و علمی آیت الله هاشمی رفسنجانی مغفول مانده است.

شخصیت مغفول علمی آیت‌الله‌هاشمی از نگاه استاد فلسفه/ وقتی امام برای سلامتی هاشمی گوسفند قربانی کرد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، حجت الاسلام احمد احمدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در تشریح فعالیت‌های علمی و فرهنگی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: ایشان در زمینه تفسیر قرآن فعالیت فراوانی کرده بود و «تفسیر راهنما» که بالغ بر ۲۰ جلد است، نتیجه این فعالیت مثمر ثمر است و من فکر میکنم شخصیت علمی و فرهنگی ایشان تحت تاثیر شخصیت سیاسی وی آنگونه که شایسته بود، دیده نشده است و اکنون وقت مناسبی است تا این ابعاد بیشتر بررسی شوند.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: در تمام این ۳۷ سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی، مرحوم مغفور آیت الله هاشمی رفسنجانی جزء چهره‌های تاثیرگذار و تعیین کننده در نظام اسلامی بود. در سال‌های سخت دفاع مقدس ایشان در مدیریت جنگ و دفاع از کشور و انقلاب نقش اساسی داشت.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: زمانی که مرحوم مغفور هاشمی رفسنجانی (ره) در سال ۱۳۵۸ توسط گروهک فرقان ترور شدند و این ترور نافرجام ماند، حضرت امام خمینی( ره) به شکرانه سلامتی وی گوسفند قربانی کردند و جمله معروف (هاشمی زنده است تا نهضت زنده است) را بیان فرمودند.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر احمد احمدی با تاکید بر اعتقاد راسخ مرحوم آیت الله رفسنجانی(ره) به حفظ نظام اسلامی گفت: ایشان به پیروی و اطاعت از رهبری اعتقاد تام و کامل داشت و هم اکنو نیز همه علاقمندان ایشان باید از هر گونه حرکت و سخن تفرقه انگیز پرهیز کنند.

منبع: خبرآنلاین

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر