کد خبر: 114184
A
دیده بان ایران:

قالیباف برای موافقت با شهردار شدن «زاکانی» تحت فشار است/ روایت وارونه سایت نزدیک به زاکانی از انتقاد مردم قم از او/ مردم برای رفتن دکتر زاکانی از قم ابراز دل تنگی می‌کنند

شنیده ها حاکی از این دارد که حامیان زاکانی در مجلس عنوان کرده اند که در صورت مخالف نمایندگان با استعفای زاکانی؛ سال آینده به قالیباف رای نخواهند داد.

قالیباف برای موافقت با شهردار شدن «زاکانی» تحت فشار است/ روایت وارونه سایت نزدیک به زاکانی از انتقاد مردم قم از او/ مردم برای رفتن دکتر زاکانی از قم ابراز دل تنگی می‌کنند

به گزارش دیده بان ایران؛ پس از مسجل شدن شهرداری «علیرضا زاکانی» و کوچ او از بهارستان به قم؛ انتقادهای فراوانی از سوی اصولگرایان درباره این تصمیم شورای شهر ششم صورت گرفته است. هفته گذشته نامه ای منتشر شد با امضای شورای هماهنگی اصولگرایان استان قم که در بخشی از آن خطاب به زاکانی نوشتند:  آیا اکنون در مملکت برای پست شهرداری تهران قحط الرجال است که حضرتعالی برای این کار برنامه داده اید؟ آیا به اهمیت جایگاهی که در آن واقع شده اید یعنی نمایندگی مرکز جهان تشیع واقف نیستید که به چنین فکری افتاده اید؟ توقع از حضرتعالی این بود که حتی پیشنهاد این پست را هم نپذیرید، نه اینکه برنامه هم بدهید و منتظر بمانید که آیا شما را می پذیرند یانمی پذیرند!

اما سایت جهان نیوز، وابسته به علیرضا زاکانی درباره این مواضع انتقادی اصولگرایان نسبت به این موضوع در روایتی وارونه نوشته است: "از زمانی که اخبار رفتن زاکانی به شهرداری تهران جدی شده، از مردم عادی تا علمای بزرگ که هرکدامشان به تنهایی تکیه گاهی در شهر انقلاب محسوب می شوند، برای رفتن دکتر زاکانی از قم ابراز دل تنگی می‌کنند. واقعیت این است که دل کندن از قم برای دکتر زاکانی نیز سخت تر از همیشه شده است. برای فردی که از ابتدای دهه ۰ ۷ تاکنون بخشی از عمر خود را در قم زندگی کرده و نمازش در این شهر همانند زادگاهش تهران، کامل است، دور شدن از این شهر مقدس بسیار سخت است."

نکته دیگری که خیلی از کاربران اصولگرا هم به آن اشاره کردند این است که مدیریت شهری نیاز به تخصص دارد و زاکانی تجربه کارهای اجرایی و مدرک تحصیلی مرتبط با این مسئولیت ندارد. علیرضا زاکانی چند دوره نماینده مجلس بوده، در سال های ۹۲ و ۹۶ هم کاندیدای ریاست جمهوری بود که صلاحیت او تایید نشد. در سال ۱۴۰۰ اما تایید صلاحیت شده و بعد از حضور در مناظره ها به نفع سیدابراهیم رئیسی انصراف داد. 

با این حال فایل صوتی چمران یکی از اتفاقات عجیب در حاشیه انتخاب شهردار جدید تهران انتشار اظهاراتی از مهدی چمران رئیس ۸۰ ساله این شورا خطاب به نرجس سلیمانی دیگر عضو این شور است که در آن به طور ضمنی به تهدید بعضی اعضای شورا برای رای دادن به یک کاندیدای خاص اشاره می کند. ماجرا این بود که اولین جلسه شورای شهر جدید به طور زنده در پلتفرم های اینترنتی در حال پخش بود و چمران ظاهرا بدون اینکه متوجه باشد صدای او در حال پخش است، می گوید: من دیشب تا صبح نخوابیدم و یکی از بدترین ش بها بود، حتی از زمان جنگ هم بدتر بود.

اسامی غلط و غلوط رفته است، آخر یعنی چه؟ یک عده فشار می آورند. البته قانون نوشته انتخاب شهردار باید با رای مخفی باشد آن هم دلایلی دارد، چون یک عده ای را می ترسانند و تهدید می کنند. حتی همین حالا با اینکه رای مخفی بوده گفته اند اگر رای ندهید چنین می کنیم و چنان می کنیم. در طرف مقابل صدای نرجس سلیمانی هم شنیده می شود که می گوید: » کاش رایهای ما شفاف بود و آشکار بود. گفتنی است چمران در گفت و گو با رسانه ها تاکید کرده که اعلام اسم شهردار منتخب تهران در رسانه ها و قبل از رای گیری در جلسه رسمی را نادرست می داند، هرچند که به گفته او احتمال تغییر نظر اعضای شورا در زمان برگزاری رای گیری اصلی منتفی است.

بنا برگزارش دیده بان ایران؛ چمران امروز -شنبه16مرداد- هم در جمع خبرنگاران اعلام کرد که شهردار تهران مشخص است.

اما نکته ای که در این بین گویا رسانه ها وقعی بر آن ننهاده اند جایگاه نمایندگی و مجلس شورای اسلامی است. مشخص نیست مجلس انقلابی در برابر استعفای زاکانی چه واکنشی از خود به نمایش خواهد گذاشت اما شنیده های دیده بان ایران حاکی از این است که قالیباف پس از رای نیاوردن گزینه مطلوبش برای شهرداری تهران دل خوشی از اعضای شورا و همچنین علیرضا زاکانی ندارد اما همانگونه که به گفته مهدی چمران اعضای شورای ششم برای رای دادن به زاکانی تحت فشار بودند؛ محمدباقر قالیباف هم برای موافقت با شهردار شدن زاکانی تحت فشار است.

شنیده ها حاکی از این دارد که حامیان زاکانی در مجلس عنوان کرده اند که در صورت مخالف نمایندگان با استعفای زاکانی؛ سال آینده به قالیباف رای نخواهند داد.

منبع: دیده بان ایران

 

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر