کد خبر: 114194
A

فردا؛ شورای شهر ششم برای شهرداری تهران «سرپرست» معرفی می کند/ زاکانی فعلاً شهردار نمی شود

ناصر امانی عضو شورای شهر ششم در دستور قرار گرفتن انتخاب شهردار در جلسه علنی روز یکشنبه را نیز در هاله‌ای از ابهام خواند و درباره باقی ماندن حناچی به عنوان سرپرست شهرداری گفت: برخی از اعضا مخالف این نظر را داشتند.

فردا؛ شورای شهر ششم برای شهرداری تهران «سرپرست» معرفی می کند/ زاکانی فعلاً شهردار نمی شود

به گزارش دیده بان ایران؛ چهارشنبه شب گذشته پیش از برگزاری مراسم تحلیف شورای شهر تهران، خبر شهردار شدن علیرضا زاکانی از سوی یکی از رسانه‌های کشور منتشر شد و در این خبر اعلام شد که وی با کسب ۱۲ رای از ۲۱ رای اعضا، بیشترین آرای منتخبین شورای ششم تهران به عنوان شهردار جدید تهران را به خود اختصاص داده است. این خبر ساعاتی بعد از سوی برخی اعضای شورای شهر تکذیب شد و اقراریان سخنگوی شورای شهر از معرفی شهردار همزمان با روز تحلیف خبر داد.

اما معرفی شهردار همزمان با روز تحلیف از سوی دیگر اعضا تکذیب شد و پرویز سروری نائب رئیس شورای ششم پیش از شروع مراسم تحلیف گفت: در این جلسه تنها به انتخاب هیات رئیسه می‌پردازیم و در اولین جلسه علنی هفته آینده انتخاب شهردار بررسی می‌شود. و شرایط حاکی از تامل بیشتر اعضای شورا بر انتخاب رسمی شهردار تهران بود.

چمران: نمی‌دانم رسانه‌ها خبر انتخاب شهردار را از کجا خبر را گرفته‌اند

چمران در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیا شهردار شدن علیرضا زاکانی صحت دارد، پاسخ داد: من نام منتشر شده را نه تایید می‌کنم نه تکذیب چون هنوز رای‌گیری رسمی در صحن انجام نشده است هفته آینده انتخابمان را علنی اعلام می‌کنیم. ولی هیچکدام از اعضای شورا این اسم را اعلام نکردند نمی‌دانم رسانه‌ها از کجا خبر را گرفته‌اند.

اخبار جهت دار است و اعضای شورای شهر را به انقلابی و غیرانقلابی تقسیم کرده است

حاشیه انتشار زودهنگام نام شهردار آینده تهران تمام نشد و وی پس از پایان جلسه تحلیف در گفتگویی اعلام کرد: در زمان انتخاب شهردار در جلسه غیر رسمی خود، شرایط را به‌گونه‌ای تنظیم کردیم که هر کس رای خود را آزادانه و بدون اینکه هیچ اجبار و اکراهی باشد، در صندوق بیاندازد. و اخبار منتشر شده از اسامی افرادی که به نامزد مورد نظر خود رای داده بودند نیز به نادرستی منتشر شد؛ چون هیچکس از رای دیگری خبر نداشت.

وی با بیان اینکه در این اخبار اعضای شورای شهر تهران را به انقلابی و غیرانقلابی تقسیم کرده بودند، اظهار داشت: مشخص است که این نوع اخبار، جهت دار تنظیم شده است و من از آن موضوع ناراحت بودم.

وحید ایمانی مشاور چمران نیز روایت منتشر شده از اسامی رای دهنده به علیرضا زاکانی را تکذیب کرد و در صفحه مجازی اش نوشت: این روایت کذب محض است. فردا از مگوهایی که نمی‌دانید خواهم نوشت.

ناصر امانی عضو شورای شهر ششم در دستور قرار گرفتن انتخاب شهردار در جلسه علنی روز یکشنبه را نیز در هاله‌ای از ابهام خواند و درباره باقی ماندن حناچی به عنوان سرپرست شهرداری گفت: برخی از اعضا مخالف این نظر را داشتند.

 

چند ساعت پس از این اظهار نظر اما، استعفای شهردار تهران در حالی از سوی رسانه‌ها بازنشر شد که حناچی در جلسه تحلیف در این باره از رئیس شورای شهر ششم کسب تکلیف کرده و وی بر باقی ماندن حناچی در سمت خود تا مشخص شدن گزینه نهایی شهرداری تاکید کرده بود.

حناچی بنای ادامه کار را دارد اما روز شنبه سرپرست با نظر اعضا انتخاب می‌شود

ناصر امانی امروز با اشاره به اینکه حناچی خبر استعفایش را شب گذشته تکذیب کرده است، گفت: استنباط من این است که وی بنای ادامه کار را دارد، ضمن اینکه برای فردا (شنبه) اعضای جدید شورای شهر را دعوت به بازدید از نمایشگاه عطر سیب کرده است.

وی درباره پیشنهادات اعضا برای گزینه سرپرستی شهرداری تهران نیز گفت: برآوردی از نظرات ندارم اما این کار سخت نیست و یکی از بحث‌های جلسه روز فردا به همین موضوع اختصاص دارد.

با توجه به شرایط پیش آمده به نظر می‌رسد بنابراین در جلسه روز شنبه که به صورت غیر علنی برگزاری می‌شود موضع گیری های جدیدی از اعضا درباره اتفاقات اخیر در انتخاب شهردار باشیم. در این جلسه همچنین درباره انتخاب خزانه دار و سخنگو نیز که تصمیم گیری خواهد شد.

منبع: مهر

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر