کد خبر: 114269
A

حق شناس: آقای رئیسی در اولین فرصت با احزاب نشست بگذارد

یک عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی گفت: اگر تصمیم‌سازان کشور و دولت تصمیمات را در اتاق‌های در بسته و بدون مشورت و جویا شدن جریان‌های سیاسی بگیرند، خودشان ضرر خواهند کرد.

حق شناس: آقای رئیسی در اولین فرصت با احزاب نشست بگذارد

به گزارش دیده بان ایران؛ محمدجواد حق‌شناس درباره لزوم تعامل دولت و احزاب و جریان‌های سیاسی، اظهار کرد: انتظار می‌رود رئیس جمهور به عنوان قوه مجریه، شاخص‌ترین شخصیت سیاسی و دومین چهره نظام، یک رابطه تعریف شده ای با احزاب و گروه‌های سیاسی برقرار کند. این اقدام می‌تواند تاثیری جدی بر بهبود فضای سیاسی کشور هم داشته باشد.

وی در ادامه با اشاره به کاهش مشارکت و پدیدار شدن شاخصه‌  جدیدی به اسم آرای باطله به عنوان یک پدیده منحصر به فرد در انتخابات اخیر، تصریح کرد: در این شرایط کشور، همکاری و همراهی احزاب و دولت می‌تواند به کمک رئیس جمهور بیاید. پیشنهاد من این است همان طور که رئیس جمهور با اقتصادانان نشست داشت، در اولین فرصت با احزاب هم نشست داشته باشد. همچنین اعضای دولت به خصوص وزیر کشور و وزیر خارجه هم به صورت دوره‌ای با جریان‌ها و شخصیت‌های شاخص سیاسی و حزبی نشست داشته باشد. رئیس جمهور باید این ماموریت را به اعضای کابینه خود بدهد تا احزاب بتوانند برنامه‌ها، پیشنهادات و انتقادات خود را به دولت منتقل کند.

این فعال سیاسی همچنین با بیان این که فلسفه وجودی احزاب این است که در قدرت سهیم باشند و نسبت به مسائل سیاسی واکنش نشان دهند، اظهار کرد: اگر تصمیم‌سازان کشور و دولت تصمیمات را در اتاق‌های در بسته و بدون مشورت و جویا شدن جریان‌های سیاسی بگیرند، خودشان ضرر خواهند کرد اما همفکری به احزاب فرصتی برای دولت است و می‌تواند شرایط کشور را بهبود ببخشد.

حق شناس مهم‌ترین مساله کشور را تقویت مشارکت مردم و افزایش امید آنها به صندوق رای دانست و گفت: اگر بخواهیم جمهوری اسلامی را خلاصه کنیم می‌توانیم بگوییم رابطه دولت و مردم و کسب مشروعیت از مردم بنابراین دولت برای بهبود رابطه خود با مردم باید تلاش کند./ ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر