کد خبر: 114278
A

انتقاد از غیبت ۲۵ نماینده مجلس در روز تحلیف/ نظری خانقاه: برخی نمایندگانِ مجلس احساس می‌کنند که نماینده‌تر هستند

نماینده خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی از غیبت ۲۵ نماینده مجلس در روز تحلیف انتقاد کرد.

انتقاد از غیبت ۲۵ نماینده مجلس در روز تحلیف/ نظری خانقاه: برخی نمایندگانِ مجلس احساس می‌کنند که نماینده‌تر هستند

به گزارش دیده بان ایران؛ سید غنی نظری خانقاه در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی در تذکری گفت: در مراسم تحلیف رییس جمهوری که روز ۱۴ مردادماه برگزار شد، ۲۵ نماینده مجلس غایب بودند. مگر مهمتر از این روز، روز دیگری هست که آقایان در مراسم تحلیف غیبت داشتند.

وی ادامه داد: این نمایندگان مدعی انقلابی‌گری هستند ولی برخی از این آقایان را در طول یک سال گذشته چهار بار هم ندیدم.

نماینده خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: برخی از نمایندگان در مجلس احساس می‌کنند که نماینده‌تر هستند. از شما نمایندگان می‌خواهم اجازه ندهید این احساس نماینده‌تر بودن در مجلس پرورش داده شود. اسامی همه نمایندگانی که غایب هستند باید در صحن مجلس قرائت شود و پیامک‌های مختلفی هم دریافت کردم که این ۲۵ نماینده در روز تحلیف کجا بودند.

محمدباقر قالیباف در پاسخ به وی گفت: اولاً هیچ تبعیضی در این مورد وجود ندارد و آیین‌نامه داخلی مجلس باید برای همه اجرا شود، بنابراین اگر کسی غایب است و این غیبتش نیز غیرقانونی باشد حتماً باید نام وی اعلام شود.

وی تصریح کرد: البته ممکن است برخی دوستان در مأموریت یا سفر بوده یا کسالت داشته باشند که این غیبت‌شان قانونی است ولو روز تحلیف باشد؛ عدم حضورشان قانونی است و ما نباید به آن معترض باشیم.

قالیباف یادآور شد: اگر نماینده‌ای در جلسه صحن غایب بوده و غیرقانونی باشد و نام وی اعلام نشود خلاف مسلم است بنابراین حتماً آقای دهنوی اسامی غایبین را ثبت و اعلام می‌کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: البته برخی از اعضای هیأت رئیسه و نمایندگان ممکن است پیوسته در مأموریت بوده و درگیر کار باشند و آیین‌نامه به آنها این اجازه را داده است اما غیبت آنها نباید خارج از آیین‌نامه باشد و اگر موردی در این زمینه بود شما به بنده منعکس کنید که حتماً پیگیری خواهم کرد./ ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر