کد خبر: 114318
A

اعدای مضحک خبرگزاری نزدیک به سپاه درباره طرح صیانتِ مجلس/ با این طرح دیگر یک بازپرس نمی تواند شبکه ای مانند تلگرام را فیلتر کند

این خبرگزاری نوشت: فیلتر شدن تلگرام نشان داد پرمخاطب‌ترین پیام‌رسان کشور در سال‌های اخیر در حالی فیلتر شد که که صرفاً یک بازپرس حکم به فیلترینگ این پیام‌رسان داده بود. حال اینکه بر اساس طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی، کارگروهی متشکل از ۱۸ عضو باید درباره محدودیت یک پیام‌رسان نظر دهند.

اعدای مضحک خبرگزاری نزدیک به سپاه درباره طرح صیانتِ مجلس/  با این طرح دیگر یک بازپرس نمی تواند شبکه ای مانند تلگرام را فیلتر کند

به گزارش دیده بان ایران؛ خبرگزاری فارس نزدیک به سپاه با انتشار گزارشی در حمایت از طرح صیانت از حقوق کاربران که به طرح ضد اینترنت مشهور شده است نوشت:

با اینکه مخالفان طرح صیانت از کاربران طرح را طرحی محدودکننده و در راستای فیلترینگ معرفی می‌کنند و برچسب طرح مخالف اینترنت را بر آن زده‌اند، امّا واقعیت طرح نشان می‌دهد که اجرای آن، نه‌تنها در راستای فیلترینگ نیست، بلکه فیلتر شدن شبکه‌های مجازی و پلتفورم‌ها را درگیر فرآیندی پرهزینه و طولانی می‌کند که باید از مراجع مختلفی بگذرد. 

فیلتر شدن تلگرام نشان داد پرمخاطب‌ترین پیام‌رسان کشور در سال‌های اخیر در حالی فیلتر شد که که صرفاً یک بازپرس حکم به فیلترینگ این پیام‌رسان داده بود. حال اینکه بر اساس طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی، کارگروهی متشکل از ۱۸ عضو باید درباره محدودیت یک پیام‌رسان نظر دهند. با این حال رأی این کمیته اجرا نمی‌شود و به کارگروهی ۵ نفره ارجاع داده می‌شود که ۳ قاضی و ۲ کارشناس فضای مجازی در آن حضور خواهند داشت. این نیز مرحله آخر نیست و چنانچه این کارگروه حکم به فیلترینگ یک شبکه بدهند، شورایی دیگر که اعضای آن را دو قاضی و یک کارشناس فضای مجازی تشکیل می‌دهد تصمیم نهایی را در این باره خواهند گرفت و پس از این مرحله چنانچه اعتراضی وجود داشته باشد، دیوان عالی در این باره تعیین تکلیف خواهد کرد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر