کد خبر: 114322
A

نوروزی: چگونه توانستیم موشک بسازیم؟ اینستاگرام و تلگرام را هم باید خودمان بسازیم

نماینده مجلس یازدهم نوشت: در حوزه نظامی به جای خرید موشک از کشورهای غربی، خودمان موشک می‌سازیم یا در حوزه فناوری و ماهواره، خودمان ماهواره می‌سازیم. فضای مجازی هم به همین شکل است و باید پلتفرم‌های داخلی را تقویت کنیم.

نوروزی: چگونه توانستیم موشک بسازیم؟ اینستاگرام و تلگرام را هم باید خودمان بسازیم

به گزارش دیده بان ایران؛ حجت‌الاسلام حسن نوروزی – نایب‌رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس به عنوان موافق طرح صیانت در نشریه صبح صادق نوشت:

همانطور که ما یک فکر و فرهنگ مستقل و با ثبات و ارزشمدار داریم، موظف هستیم در همه زمینه‌ها به این شیوه عمل کنیم. تفکر ایرانی امروز با یک بالندگی خاص خود را نشان می‌دهد و دانشگاه‌های ما نیز متفاوت در جهان هستند. فضای مجازی خود را نمی‌توانیم دربست در اختیار فضای مجازی صهیونیستی و امپریالیستی قرار دهیم و به تقویت شبکه‌های داخلی نپردازیم و فکر و جوان خود را در اختیار قدرت تبلیغاتی امپریالیستی صهیونیست‌ها قرار دهیم؛ به همین رو معتقد هستیم طرح صیانت از فضای مجازی، یعنی تقویت و تأیید پلتفرم‌های داخلی؛ ما از اینستاگرام و تلگرام برای تجارت و کار نیز استفاده می‌کنیم، اما نباید پلتفرم‌های داخلی خود را ضعیف نگه داریم و فرهنگ فاخر و همه امکانات علمی، پژوهشی و تبلیغاتی خود را در اختیار پلفترم‌های خارجی قرار دهیم، لذا این طرح به تقویت پلتفرم‌ها برمی‌گردد. برای نمونه در حوزه نظامی به جای خرید موشک از کشورهای غربی، خودمان موشک می‌سازیم یا در حوزه فناوری و ماهواره، خودمان ماهواره می‌سازیم. فضای مجازی هم به همین شکل است و باید پلتفرم‌های داخلی را تقویت کنیم، اما هدف ما مسدود و فیلتر کردن پلتفرم‌های خارجی نیست. چندین سال است که در این حوزه کار می‌کنیم، اما همچنان در مراحل اولیه‌ایم، بنابراین باید این کار و تقویت فضای مجازی داخلی انجام شود و بنده با این طرح موافق بوده و به آن رأی داده‌ام و امیدوار هستیم که این طرح به یک فضای مجازی بسیار قدرتمند که خودمان در اختیار خود قرار می‌دهیم، منتهی شود. هجمه‌های مختلفی به این طرح وارد شد؛ ما هرگاه خواستیم کاری در جهت تقویت بنیه‌های داخلی کشور انجام دهیم، عده‌ای که دل در گرو جای دیگر دارند، با فریاد و سر و صدا سعی می‌کنند جلوی پیروزی و پیشرفت‌های ما را بگیرند. ابتدای انقلاب آقای بازرگان معتقد بود ما به ارتش نیاز نداریم و می‌گفت هواپیماهای جنگی خریداری شده را پس بدهیم، چرا که معتقد بود می‌خواهیم کشوری مانند واتیکان باشیم؛ اما اندیشه و تفکر ولایت فقیه بر اصل کشوری با فرهنگ و مقتدر در همه مسائل علمی، آموزشی، صنعت، تجارت، دفاعی و امنیت استوار است و اصالت و راهبردهای خاصی دارد. در خصوص فضای مجازی هم بحث به همین منوال است و ما باید بتوانیم این فضا و پلتفرم‌های داخلی را تقویت کنیم و امکانات در اختیار آن قرار دهیم تا ایرانی به خود افتخار کند .

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر