کد خبر: 114330
A

فشار به ابراهیم رئیسی برای عدم استفاده از سعید محمد

محمد بعد از کاندیداتوری با موج تخریبی سنگینی از ناحیه حامیان قالیباف روبرو شد سردار جوانی معاون سیاسی سپاه او را به تخلفات در زمان مدیریت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء متهم نمود.

فشار به ابراهیم رئیسی برای عدم استفاده از سعید محمد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ انتخابات ریاست جمهوری امسال برای جبهه اصولگرایی آنچنان که خود فرض می‌کردند، بازی آسان و بدون چالش هم نبود.

هرچند که اصلاح طلبان با توجه به عملکرد دولت دوازدهم و نا امیدی بخش گسترده ای از رای دهندگان از روند انتخابات، دیگر رقیب خطرناکی، حداقل در این دوره محسوب نمی‌شدند، اما اینبار رقیب گفتمانی جریان اصولگرا از دل خود جناح راست سربرآورد، گفتمانی که با دال هایی مانند انقلابی بودن، گام دوم و جوان گرایی، ترک نسلی را بین گارد قدیم و گارد جدید  در این جریان سیاسی عمق بخشید.

سعید محمد در کنار نام هایی چون سعید جلیلی و سید ابراهیم رئیسی به عنوان چهره های اصلی گفتمان انقلابی حتی در جریان انتخابات ریاست جمهوری امسال هم از اعلام وابستگی گروهی به جریان اصولگرایی طفره رفتند و خود را نامزدهای مستقل انتخابات  معرفی کردند که در قالب گفتمان انقلاب اسلامی در تلاش هستند تا سیاست های اجرایی دولت را به ریل انقلاب بازگردانند.

محمد بعد از عدم احراز صلاحیت توسط شورای نگهبان بدون آنکه اعتراضی داشته باشد در دیداری که با رئیسی داشت، از او حمایت کرده و ستادهایش را در ستاد رئیسی ادغام کرد

رئیسی در همان زمان با انتشار عکسی مشترک از خود و سعید محمد این پیام را به بدنه جوانان حامی محمد در بین اصولگرایان و دیگر حامیان، مخابره نمود که سعید محمد به عنوان یکی از لیدرهای جوانان اصولگرا به رسمیت شناخته شده و در دولت آینده به کار گرفته خواهد شد. 

حضور سعید محمد در عرصه سیاسی و اعلام کاندیداتوری اش در اسفند سال گذشته موجی از واکنش های تخریبی را در دل خود جریان اصولگرایی به راه انداخت. این واکنش ها که گاها بیش از حد بود، توسط یک جریان مشخص مدیریت میشد، جریانی که اختلافی تاریخی با سعید محمد دارد، در سال ٩۶ سعید محمد به عنوان مدیرعامل تازه هلدینگ یاس انتخاب می‌شود که پس از آن گزارشی از سوی تیم حقوقی او در خصوص تخلفات مالی این هلدینگ و رابطه آن با شهرداری در آن زمان به دادسرای رسیدگی به جرائم نظامی ارسال می‌شود که در نتیجه آن عیسی شریفی قائم مقام شهردار وقت تهران و محمود سیف به عنوان یکی از مدیران ارشد هلدینگ یاس بازداشت و محاکمه شدند. 

خیلی از حامیان قالیباف در آن زمان و حتی بعد از اعلام کاندیداتوری سعید محمد اقدامات و تلاش او را کاری سیاسی برای کسب سرمایه سیاسی از راه ضربه زدن به قالیباف و تیمش عنوان کردند، اما با اعلام احکام قضایی متهمان مشخص شد که در اصل پرونده و تخلفات صورت گرفته نمی‌توان چون و چرایی کرد. 

محمد بعد از کاندیداتوری با موج تخریبی سنگینی از ناحیه حامیان قالیباف روبرو شد سردار جوانی معاون سیاسی سپاه او را به تخلفات در زمان مدیریت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء متهم نمود.

این اختلاف و درگیری به عدم احراز صلاحیت محمد خلاصه نشد، با پیروزی رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری، انتظارات زیادی در خصوص حضور سعید محمد به عنوان یکی از اعضای کلیدی کابینه دولت سیزدهم وجود داشت، اما فشارهای سیاسی مختلف آنچه به عنوان حلقه یاس معروف شده است به رئیسی با محوریت قالیباف باعث شد تا شک و تردید هایی در خصوص حضور محمد در کابینه شکل بگیرد، چندی پیش محمد مهاجری سردبیر خبرآنلاین در توییتی اعلام کرد که با فشار قالیباف نام محمد از لیست وزرای پیشنهادی خط خورده است و برخی منابع دیگر در مصاحبه با دیدبان ایران اعلام کردند که رئیسی تحت فشار زیادی قرار گرفته تا از حضور سعید محمد در کابینه منصرف شود. 

همچنین همین منابع اعلام نمودند که رئیسی با مقاومت در تلاش است تا به نحوی  محمد را در کنار خود در کابینه داشته باشد، چرا که با توجه به اختلافات گفتمانی بین رئیسی با اشخاصی مانند قالیباف و حدادعادل، حضور چهره‌ های گارد جدید، مانند سعید محمد که همراهی و همنظری خود را هم نسبت به‌ رئیسی نشان داده‌اند، می‌تواند یک راهبرد در ادامه سیاست ورزی این جریان باشد.

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر