کد خبر: 11437
A

استاندار کردستان: آیت‌الله هاشمی بر جزئیات مسائل اجرایی کشور مسلط و آگاه بود

استاندار کردستان بعد اجرایی را از ویژگی های مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی برشمرد و عنوان کرد: ایشان به ریز و جزییات مسایل اجرایی کشور مسلط و آگاه بود و امروز هر آنچه در زیربناهای عمرانی، اقتصادی و عمرانی کشور وجود دارد در دوران ریاست جمهوری ایشان پایه‌گذاری شده است.

استاندار کردستان: آیت‌الله هاشمی بر جزئیات مسائل اجرایی کشور مسلط و آگاه بود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، عبدالمحمد زاهدی در مراسم نکوداشت ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی که با حضور مسئولان استانی و اقشار مختلف مردم در صحن قدیم مسجد جامع سنندج برگزار شد ایشان را شخصیتی چند بعدی توصیف کرد و افزود: با توجه مسئولیت های مختلف و متنوع وی در سمت های حساس از آغاز انقلاب می توان وی را شخصیتی بزرگ و از پایه های نظام اسلامی به شمار آورد.

وی علاوه بر چند بعدی بودن شخصیت رییس فقید شورای مصلحت نظام، ایشان را یک روحانی و عالم دینی به تمام معنا برشمرد و اضافه کرد: این مجتهد مسلم در زندان رژیم طاغوت اقدام به نگاشتن تفسیر قرآن کردند که تحت عنوان”تفسیر راهنما ” در اختیار مردم قرار دارد و همچنین تبحر بسیار بالایی در تفسیر و برداشت از آیات و روایات داشت.

زاهدی  با اشاره به اینکه آیت الله رفسنجانی در عین ولایت پذیری و رعایت سلسله مراتب شرعی و قانونی نظرات خود را در حوزه های مختلف بیان می کرد ادامه داد: آشنایی این عالم بزرگوار به تاریخ ایران، منطقه و جهان در قبل و بعد از انقلاب بسیار درخور تامل است که کتاب به یادماندنی وی درباره “امیرکبیر یا قهرمان مبارزه با استعمار” گواهی روشن بر این مدعا است.

استاندار کردستان هوش سیاسی بالای آیت الله هاشمی رفسنجانی را زبانزد خاص و عام ارزیابی کرد و اظهار داشت: پایان دادن به جنگ تحمیلی و وارد کردن کشور به عرصه سازندگی نشان از نبوغ و درایت بالای سیاسی این عالم عالیقدر بود.

زاهدی ادامه داد: تمامی شخصیت های سیاسی داخل کشور وی را به عنوان کسی می شناختند که که در برهه های حساس تصمیمات تعیین کننده اتخاذ می کرد.

وی بعد اجرایی را نیزاز دیگر ویژگی های مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی برشمرد و عنوان کرد: ایشان به ریز و جزییات مسایل اجرایی کشور مسلط و آگاه بود و امروز هرآنچه در زیربناهای عمرانی، اقتصادی و عمرانی کشور وجود دارد در دوران ریاست جمهوری ایشان پایه گذاری شده است.

مقام عالی دولت در کردستان بلند پروازی برای برنامه ریزی کشور در رسیدن به قله های پیشرفت و توسعه را از ابعاد دیگر شخصیت آیت الله هاشمی رفسنجانی ارزیابی کرد و افزود: بعد از پایان جنگ هشت ساله تحمیلی ایشان مسئله سازندگی را به اولویت اصلی کشور تبدیل کرد.

زاهدی در ادامه سخنان خود با تسلیت رحلت این شخصیت برجسته به محضر مقام معظم رهبری، ملت  ایران و مردم کردستان افزود: حضور با شکوه و کم نظیر مردم در روز تششیع و خاکسپاری این مرد بزرگ نشان قدرشناسی است و مردم نشان دادند که به نحو شایسته از خدمتگذاران واقعی خود قدردانی می کنند.

وی با بیان اینکه ما سوگوار درگذشت شخصیتی هستیم که از استوانه ها و پایه های جمهوری اسلامی بودند گفت: حضور حماسی مردم در مراسم تشییع پیکر آیت الله رفسنجانی بار دیگر ثابت کرد که مردم در هر صحنه ای حامی و پشتیبان کشور و انقلاب هستند.

منبع: هیوا نیوز

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر