کد خبر: 11441
A

حزب‌الله لبنان: تا شکست تروریست‌ها در سوریه می‌مانیم

رئیس شورای سیاسی حزب‌الله لبنان با بیان اینکه حضورمان در سوریه تا شکست گروه‌های تروریستی ادامه خواهد داشت، گفت که حزب‌الله مخالف تجهیز ارتش لبنان نیست.

حزب‌الله لبنان: تا شکست تروریست‌ها در سوریه می‌مانیم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، سید ابراهیم امین السید رئیس شورای سیاسی حزب‌الله لبنان بعدازظهر امروز (چهارشنبه) در نشستی خبری در محل دفتر حزب‌الله در تهران با بیان اینکه حزب‌الله لبنان یک جنبش سیاسی است که در تمام زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی فعالیت دارد و اهداف ما کاملا روشن است، افزود: حزب‌الله در مقطعی در لبنان شروع به فعالیت کرد که لبنان تحت اشغال رژیم صهیونیستی بود و اشغال لبنان توسط رژیم صهیونیستی بخشی از برنامه آمریکا برای سلطه بر منطقه بود.

رئیس شورای سیاسی حزب‌الله لبنان ادامه داد: اهداف اساسی مقاومت آزادی لبنان از سلطه رژیم صهیونیستی و ایجاد لبنانی مستقل و آزاد است.

امین السید اضافه کرد: هدف دوم ما کمک به برادران ما در فلسطین در راستای آزادسازی قد است. مقاومت از لحاظ ملی فعالیتش در راستای آزادی لبنان و از لحاظ عقیدتی در راستای آزادی قدس می‌باشد.

وی گفت: هدف سوم ما همکاری با همه ملت‌ها در راستای رسیدن به استقلال، آزادی و به دور بودن از سلطه آمریکاست.

رئیس شورای سیاسی حزب‌الله لبنان عنوان کرد: ما تا امروز در این شرایط به سر می‌بریم که رژیم صهیونیستی به فلسطین تجاوز می‌کند و سیاست آمریکا در منطقه این است که بر کشورها و ثروت آنها دسترسی یابد.

* از سفر میشل عون به ریاض نگرانی نداریم

وی در پاسخ به سؤالی درباره سفر میشل عون به ریاض و انتظار حزب‌الله از عربستان برای تغییر سیاست‌هایش در منطقه اظهار داشت: انتخاب میشل عون گامی مثبت بود و حمایت ما از وی برای رسیدن به ریاست جمهوری امری روشن است. رابطه ما با میشل عون با احترام، اعتماد و صداقت است.

امین السید اضافه کرد: به همین دلیل در خصوص سفر وی به ریاض نگرانی نداریم. سفر میشل عون به عربستان با توجه به اینکه عربستان از کشورهای عضو اتحادیه عرب، مسئله‌ای عادی و طبیعی است.

به گزارش فارس، رئیس شورای سیاسی حزب‌الله لبنان گفت: فکر می‌کنم وی به کشورهای عربی و غیرعربی سفرهای دیگری خواهد داشت و این مسئله شاید پیروزی برای حزب‌الله قلمداد نشود، اما برگ برنده‌ای برای مقاومت است.

وی افزود: میشل عون جزو گزینه‌های مورد حمایت عربستان نبود، اما با توجه به شرایط منطقه، به ویژه پیشروی‌ها در سوریه و شکست عربستان در یمن،‌ اخیراً عربستان با میشل عون موافقت کرد. شکی نیست که عربستان و دیگران تلاش می‌کنند میشل عون را به سمت خود متمایل کنند اما رئیس جمهور کنونی لبنان شخصی نیست که کسی بتواند آن را مصادره کند و وی توانایی کافی برای ثابت قدم ماندن را دارد.

رئیس شورای سیاسی حزب‌الله با بیان اینکه دستیابی به منافع لبنان، هدف اصلی حزب‌الله است، عنوان کرد: در خصوص اینکه چه توقعی از عربستان برای تغییر مواضعش در منطقه داریم، باید زمان بگذرد تا این امر برای ما روشن شود.

* فروپاشی رژیم صهیونیستی

امین السید در پاسخ به سؤال دیگری درباره اظهارات مقام معظم رهبری مبنی بر نابودی رژیم صهیونیستی تا 25 سال آینده عنوان کرد: در دانش نظامی و همچنین قوانین زندگی، همواره فروپاشی سریع‌تر از سازندگی رخ می‌دهد و زمانی که فروپاشی رژیم صهیونیستی آغاز شود به سرعت این اتفاق خواهد افتاد و انشا‌ءالله ما و مقام معظم رهبری شاهد این لحظه خواهیم بود.

وی با اشاره به جنگ 33 روزه لبنان، افزود: ایشان با چشم خداوندی نگاه می‌کنند و در یکی از ملاقات‌هایی که با برادران حزب‌الله داشتند، گفته بودند که انشاءالله بر رژیم صهیونیستی پیروز خواهید شد و ما با چشمان خود این موضوع را خواهیم دید و این قضیه رخ داد. انشاءالله در خصوص رژیم صهیونیستی نیز این گونه خواهد بود.

*حضورمان در سوریه تا شکست کامل گروه‌های تروریستی ادامه خواهد داشت

رئیس شورای سیاسی حزب‌الله لبنان در پاسخ به پرسش دیگری درباره حضور نیروهای مقاومت در سوریه و تعداد آنها و زمان حضورشان نیز عنوان کرد: ما وارد سوریه شدیم و هدف اصلی ما شکست گروه‌های تکفیری بود. تکفیری‌ها از حمایت‌های بین‌المللی و عربی برخوردار بودند و حضور ما به دلیل رابطه با دولت سوریه و حمایت از دولت این کشور بود.

وی ادامه داد: حضور ما در سوریه تا شکست کامل گروه‌های تروریستی ادامه خواهد داشت و تا زمانی که این گروه‌ها در سوریه حضور دارند، ما احساس تهدید می‌کنیم و حضور ما در سوریه در راستای اهداف حزب‌الله، حمایت از لبنان و فلسطین است. چرا که این تروریست‌ها و حامیانشان روابط قوی و مستحکم با رژیم صهیونیستی دارند.

امین السید اضافه کرد:‌ انشاءالله این گروه‌ها به زودی شکست می‌‌خورند همانطور که در حلب این اتفاق رخ داد و آن زمان دیگر نیاز به حضور نیروهای مقاومت در سوریه نخواهد بود.

*ارتش لبنان باید تجهیزات  لازم را داشته باشد

به گزارش فارس، این مقام حزب‌الله لبنان در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس درخصوص اینکه اخیرا عربستان اعلام کرده است که کمک‌های نظامی خود به لبنان را از سر خواهد گرفت، موضع حزب‌الله در خصوص این قضیه و تجهیز ارتش لبنان توسط دیگر کشورها چیست؟ عنوان کرد: برخی از موضع‌گیری‌ها از سوی عربستان در راستای مجهز کردن ارتش لبنان در گذشته وجود داشته و یک تفاهمنامه نیز در این زمینه امضا شد. اما عربستان عقب‌نشینی کرد.

وی افزود: این عقب‌نشینی عربستان به دلایل سیاسی مرتبط با اوضاع لبنان بود. اینکه آیا عربستان واقعا قصد حمایت از لبنان را دارد، در آینده مشخص خواهد شد، اما ما نمی‌توانیم نگاهی منفی گرایانه داشته باشیم.

امین السید گفت: معتقدیم که ارتش لبنان باید تجهیزات لازم را داشته باشد تا بتواند در مقابل گروه‌های تکفیری مقاومت کند و این مسئله و تجهیز ارتش از طرف عربستان یا دیگر کشورها انجام خواهد شد و ایران نیز طرحی را برای حمایت از ارتش لبنان تهیه کرده است.

وی افزود: مشکلی که وجود دارد از طرف اسرائیل و آمریکاست. چرا که اسرائیل معتقد است مجهز کردن ارتش لبنان به برخی از سلاح‌ها، خلاف استراتژی رژیم صهیونیستی و سیاست‌های اسرائیل و آمریکاست و نگاه آنها این است که ارتش لبنان باید ضعیف نگه داشته شود.

رئیس شورای سیاسی حزب‌الله لبنان تصریح کرد: ما قبول نمی‌کنیم که کمک‌های به ارتش و دولت لبنان شود که در مقابل آنها را وادار کند که از مواضع ملی خود کوتاه بیایند.

این مقام حزب‌الله گفت: حزب‌الله لبنان هیچگاه مانع ارائه کمک به ارتش لبنان نبوده و منافع ما اقتضا می‌کند که ارتش دارای تجهیزات لازم برای مقابله با گروه‌های تروریستی باشد.

امین السید اضافه کرد: در مقاطعی مانند اوایل بحران سوریه، ارتش حتی مهمات برای به کارگیری سلاح‌های خود نداشت. در زمانی که همه اتفاق نظر داشتند که نظام سوریه باید سرنگون شود و همه سربازان خود را به سوریه فرستاده بودند ولی اکنون که گروه‌های تروریستی برای همه از جمله اروپا و آمریکا تهدید هستند، آنها احساس نیاز می‌کنند که از ارتش لبنان حمایت نظامی کنند و حزب‌الله نیز از این امر حمایت می‌کند و ما و ارتش، در مقابله با گروه‌های تروریستی در یک جبهه هستیم.

* دولت لبنان به دنبال تثیبت حق خود

وی در پاسخ به سؤالی درباره منابع مشترک نفتی و گازی بین لبنان و رژیم صهیونیستی عنوان کرد: دیدگاه دولت این است که در مناطق مورد نزاع حق خود را تثبیت کند و کار استخراج به شرکت‌های پیمانکار بسپارد.

امین السید ادامه داد: آمریکا تلاش می‌کند برای حل این قضیه معامله‌ای انجام دهد و این به نفع اسرائیل است.

رئیس شورای سیاسی حزب‌الله گفت: دولت لبنان اخیرا تصمیم گرفته مناطق مورد نزاع در جنوب لبنان را به شرکت‌هایی برای استخراج واگذار کند و این شروع خوبی خواهد بود، برای اینکه لبنان به حق خود در زمینه منافع مشترک نفت و گاز برسد.

منبع: فارس

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر