کد خبر: 11449
A
واعظی:

تاریخ نوین ایران را نمی‌توان بدون هاشمی نوشت/مردم سنگ‌تمام گذاشتند

وزیر ارتباطات بیان کرد: تاریخ نوین ایران را بدون آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نمی‌توان نوشت.

تاریخ نوین ایران را نمی‌توان بدون هاشمی نوشت/مردم سنگ‌تمام گذاشتند

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران؛ محمود واعظی وزیر ارتباطات در جمع خبرنگاران در حاشیه مراسم ترحیم آیت‌الله هاشمی در مسجد واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد گفت: آقای هاشمی شخصیت چندوجهی داشتند. قبل از انقلاب با توجه به شرایط جامعه، ایشان به عنوان یک مبارز شجاع و جسور با رژیم شاه مبارزه کردند و همچنین نقش جمع کردن مبارزان در داخل و خارج از ایران را ایفا کردند و یک ذهنیت تشکیلاتی خیلی قوی برای ساماندهی مخالفان داشتند.

او افزود: قبل از انقلاب ۷ بار به زندان رفتند و تقریبا همه عمر خود را در آن دوره در مبارزه بودند و شکنجه‌هایی شدید را تحمل کردند. بعداز انقلاب در کنار حضرت امام نقش ایشان در شکل‌گیری انقلاب بسیار برجسته بود و در شورای انقلاب نقش بسیار تعیین‌کننده‌ای داشتند.

واعظی با بیان اینکه آیت الله هاشمی بسیار موقعیت‌شناس بود و در مواقعی که کشور نیاز به ایشان و فکر نو و تحول داشت همیشه پیش قدم بود، گفت: ۸ سال مجلس را به خوبی اداره کرد و دوران ریاست جمهوری ایشان دوران بسیار خوبی بود که باعث توسعه کشور شد. آیت الله هاشمی در دوران جنگ جانشینی فرمانده کل قوا را بر عهده داشت و خیلی جنگ را خوب هدایت کرد و زمانی که رییس مجلس خبرگان شد و همچنین رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام بود آثار بسیار مطلوبی داشت.

او تاکید کرد: در یک کلام می‌توانم بگویم تاریخ نوین ایران را بدون آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نمی‌توان نوشت.

وزیر ارتباطات بیان کرد: ایشان در همه مقاطع و صحنه‌ها حضور فعال و تعیین‌کننده داشت و انصافا خدمات ایشان برجسته است.

 او افزود: از قدر‌شناسی مردم عزیز و فهیم تشکر و قدردانی می‌کنم که روز تشییع پیکر آیت‌الله هاشمی هم در دانشگاه تهران و هم در مرقد حضرت امام سنگ‌تمام گذاشتند و از همه اقشار مختلف شهرستان و تهران پیر و جوان جمع شدند و وداع تاریخی با یار امام و رهبری کردند.

وزیر ارتباطات بیان کرد: امیدوارم این تجمع عظیم مردم و این بدرقه بزرگ، مایه وحدت برای کشور ملت شود که همه و قوای سه‌گانه تحت زعامت رهبر بزرگ انقلاب بتوانیم کشور را طوری بسازیم که آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به دنبال ساختن ایران بود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر