کد خبر: 114490
A

نماینده مردم تهران در مجلس خبر داد؛ ایجاد سامانه ای برای بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی در مجلس

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از ایجاد سامانه ای به منظور ثبت و بررسی دقیق کارنامه، برنامه و اطلاعات وزرای پیشنهادی در مجلس خبر داد.

نماینده مردم تهران در مجلس خبر داد؛ ایجاد سامانه ای برای بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی در مجلس

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از ایجاد سامانه ای به منظور ثبت و بررسی دقیق کارنامه، برنامه و اطلاعات وزرای پیشنهادی در مجلس خبر داد.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ اقبال شاکری در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به برنامه مجلس برای بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی کابینه، بیان کرد: برای رای اعتماد نمایندگان به وزرا طرح جالبی از سوی هیات رییسه و معاونت نظارت مجلس تهیه شده که رای اعتماد به صورت سامانه ای انجام خواهد شد. در این سامانه تمام اطلاعات، سوابق، برنامه و کارنامه وزیر پیشنهادی در دسترس نمایندگان قرار دارد.

وی در ادامه اظهار کرد: نمایندگان می توانند به هر بخش از کارنامه وزیر پیشنهادی رای دهند و رای نمایندگان محفوظ است. نمایندگان می توانند میانگین آرای وزیر پیشنهادی را نیز ببینند. از سوی دیگر اعضای هر کمیسیون می توانند به صورت تخصصی به وزیر پیشنهادی که مرتبط با آن کمیسیون است رای دهند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پیشنهاد بنده این است که برنامه وزیر پیشنهادی در چهارچوبی ثبت شود که قابل پیگیری نیز باشد. این سامانه برای بررسی تخصصی کارنامه وزرای پیشنهادی مفید بوده و گام مثبتی در سال دوم مجلس است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر