کد خبر: 114502
A

میرتاج‌الدینی معاون پارلمانی دولت سیزدهم می شود؟

براساس اطلاع دیده بان ایران، روز گذشته رئیس دولت سیزدهم به حجت‌الاسلام میرتاج‌الدینی پیشنهاد معاونت پارلمانی دولت سیزدهم را داده است

میرتاج‌الدینی معاون پارلمانی دولت سیزدهم می شود؟

به گزارش سایت دیده بان ایران؛روز گذشته رئیس دولت سیزدهم به حجت‌الاسلام میرتاج‌الدینی پیشنهاد معاونت پارلمانی را داده است. 

هر چند این پیشنهاد قبلاً هم با امیر آبادی فراهانی مطرح شده بود. ظاهراً روش کاری حجت الاسلام رئیسی آن طور که در انتخاب وزرا نشان داده شد؛ ارائه پیشنهاد یک پست به چند نفر است. 

اگر رئیس دولت سیزدهم، معاون پارلمانی را هم از مجلس انتخاب کند؛ سه عضو کابینه از مجلس (سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد، ساداتی نژاد وزیر کشاورزی) انتخاب می شوند. حال این سوال مطرح است که تکلیف رای مردم به نمایندگان مجلس و صحبت های رهبری چه می شود؟

میرتاج‌الدینی این مسئولیت را در دولت دهم نیز برعهده داشت و با ارزیابی‌ها و واکنش‌های متفاوتی مواجه گردید. در آن‌دوره برخی از گروه‌های موثر جامعه، انتقال به دولت را به نفع آذربایجان‌شرقی تلقی کردند و برخی دیگر محروم ساختن سهم مردم تبریز از مجلس.

نماینده تبریز در آن‌سال‌ها گفته بود با مشورت اشخاص مهم آذربایجان تصمیم به انتقال گرفتم و در طول خدمت، دفتر مردمی تبریز هم تعطیل نشد.

اکنون ماجرا کمی متفاوت است؛ گزینه اول معاونت پارلمانی دولت سیزدهم، امیرآبادی نماینده قم بود اما به‌دلیل انتخاب زاکانی تحت عنوان شهردار تهران، سهم قم از پارلمان کشور به یک نماینده می‌رسید. لذا امیرآبادی از انتقال به دولت منصرف شد و در مجلس شورای اسلامی باقی ماند.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ کمیته مرکزی انتصابات دولت و برخی نمایندگان با درنظر گرفتن شرایط امیرآبادی، از میرتاج‌الدینی درخواست کردند تا این مسئولیت را بپذیرد تا حداقل یک نفر از تبار آذربایجان در کابینه حضور داشته باشد.

او هنوز به این پیشنهاد پاسخی نداده و به نظر می‌رسد فرآیند نظرخواهی نماینده تبریز از اشخاص و گروه‌های موثر دوباره تکرار شده و فردا تکلیف حضور میرتاج‌الدینی در دولت مشخص خواهد شد.

آنچه مهم است آنکه فرمایشات رهبرانقلاب خطاب به نمایندگان دراین باره موردتوجه ست چرا که این جایگاه نیازبه استعفا دارد واین امر شخصیت وسابقه انقلابی میرتاج الدینی رازیرسوال خواهد بردودرعین حال برای باردوم به رای مردم تبریز خدشه وارد میشود./ سایت دیده بان ایران

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر