کد خبر: 114509
A

وزیر پیشنهادی وزارت امور خارجه کیست؟/ هماهنگ کننده سپاه قدس و وزارت خارجه، وزیر می شود+سوابق

امیر عبداالهیان بیشتر به عنوانی دیپلماتی شناخته می شود که روابط خوبی با سپاه قدس دارد هر چند در فایل صوتی معروف محمد جواد ظریف به موضوع ارتباط امیر عبدالهیان با سپاه قدس اشاره کوتاهی شده اما افراد مطلع و آشنا به کار وزارت خارجه به خوبی می دانند که امیر عبدالهیان در مقاطع مختلف(۱۳۸۶ - ۱۳۸۴ رئیس ستاد ویژه عراق ، ۱۳۸۴- ۱۳۸۲ معاون نماینده ویژه وزیر خارجه در امور عراق، ۱۳۹۰ – ۱۳۹۵ معاون عربی و آفریقایی وزارت خارجه) مسئولیت هماهنگی برنامه های مشترک و ارتباط میان سپاه قدس و وزارت خارجه را بر عهده داشت.

وزیر پیشنهادی وزارت امور خارجه کیست؟/  هماهنگ کننده سپاه قدس و وزارت خارجه، وزیر می شود+سوابق

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ حسین امیرعبداللهیان در صورت کسب رای اعتماد از مجلس  به عنوان جانشین محمد جواد ظریف بر مسند ریاست دستگاه دیپلماسی کشور قرار خواهد گرفت.

حسین امیرعبداللهیان  در سال ۱۳۴۳ در دامغان به دنیا آمده است، دارای مدرک کارشناسی روابط دیپلماتیک از دانشکده وزارت امور خارجه (۱۳۷۰)، کارشناسی ارشد روابط بین‌الملل از دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران (۱۳۷۵) و دکترای روابط بین‌الملل از دانشگاه تهران است.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ امیر عبداالهیان بیشتر به عنوانی دیپلماتی شناخته می شود که روابط خوبی با سپاه قدس دارد  هر چند در فایل صوتی معروف محمد جواد ظریف به موضوع ارتباط امیر عبدالهیان با سپاه قدس اشاره کوتاهی شده اما افراد مطلع  و آشنا به کار وزارت خارجه به خوبی می دانند که امیر عبدالهیان در مقاطع مختلف(۱۳۸۶ - ۱۳۸۴ رئیس ستاد ویژه عراق ، ۱۳۸۴- ۱۳۸۲ معاون نماینده ویژه وزیر خارجه در امور عراق، ۱۳۹۰ – ۱۳۹۵  معاون عربی و آفریقایی وزارت خارجه) مسئولیت هماهنگی برنامه های مشترک و ارتباط میان  سپاه قدس و وزارت خارجه را بر عهده داشت.

به عنوان مثال در فایل صوتی ظریف، امیر عبدالهیان در ۱۳۹۵ در جریان مذاکرات برجام؛ پیام هایی را با سپاه قدس در خصوص جنگ یمن مبادله کرده و به اطلاع ظریف رسانده است.

 به نظر می‌رسد با توجه به ترکیب سیاسی مجلس شورای اسلامی و نزدیکی گفتمانی امیر عبداللهیان به آنها ، برای کسب رای اعتماد از نمایندگان مجلس راه چندان سختی در پیش رو ندارد .

امیر عبدالهیان در سال های ۱۳۸۶ - ۱۳۸۴رئیس ستاد ویژه عراق وزارت امور خارجه بود در مذاکرات سه جانبه ایران ،آمریکا و عراق  برای تامین امنیت در این کشور همسایه حضور داشت .

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر