کد خبر: 114550
A

سفیر روسیه در تهران به وزارت امور خارجه دعوت شد

سفیر روسیه در تهران برای ارائه توضیحات درباره عکس حاشیه‌ساز به وزارت امور خارجه دعوت شد.

سفیر روسیه در تهران به وزارت امور خارجه دعوت شد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ لوان جاگاریان از سوی دستیار وزیر و مدیرکل اوراسیا به وزارت امور خارجه دعوت شد.

سفیر روسیه در این‌ ملاقات گفت که قصدش از انتشار این عکس صرفاً یادآوری اتحاد روسیه با انگلیس علیه ارتش نازی در جنگ جهانی دوم بوده و به هیچ وجه انگیزه و منظور ضد ایرانی پشت انتشار عکس وجود ندارد.

وی با تأکید بر روابط راهبردی دو کشور ایران و روسیه و مراودات عمیق و دوستانه میان دو کشور تصریح کرد: از اینکه انتشار این عکس باعث سوء تفاهم و رنجش خاطر مردم کشور دوست، ایران شد متأسفم.

مدیرکل اوراسیای وزارت امور خارجه نیز پس از شنیدن توضیحات سفیر، با تأکید بر روابط دوستانه دو کشور ایران و روسیه به وی یادآوری کرد که انتشار این عکس ولو با قصدی که عنوان شد، قابل پذیرش نیست و توجه لازم به مقتضیات تاریخی، سیاسی و فرهنگی کشور میزبان ازجمله مواردی است که باید مورد توجه دقیق سفیران قرار بگیرد.

در این ملاقات همچنین تأکید شد ملت بزرگ ایران در ۴۲ سال گذشته بارها ثابت کرده‌اند استقلالی را که با جانفشانی‌ها و مقاومت‌های تاریخی به دست آورده‌اند، با تمام دقت و جدیت محافظت و به‌عنوان کشوری مقتدر روابط خود با کشورهای دیگر را مبتنی بر عزت ملی تنظیم می‌کنند.

لحظاتی پیش نیز جاگاریان در مصاحبه با اسپوتنیک از احضار خود به وزارت امور خارجه کشورمان به‌دنبال انتشار عکس روز گذشته در کنار سفیر انگلیس خبر داد.

سفیر روسیه در تهران گفت: توضیحات لازم از عکس انتشار یافته را به وزارت امور خارجه ارائه کردم و جلسه در فضایی دوستانه برگزار شد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر