کد خبر: 114602
A

قالیباف: لیست کابینه پیشنهادی چهارشنبه به دست مجلس رسید/ رئیسی می خواهد با این تیم کار را پیش ببرد

رئیس مجلس گفت: در اینکه حرف آخر را مجلس در رای اعتماد می‌زند هیچ شکی نیست اما این حق را بدهیم که رئیس‌‌جمهور می‌خواهد با این تیم کار را پیش ببرد و ملاک مجلس باید پاسخگویی، کارآمدی و اسناد بالا دستی باشد.

قالیباف: لیست کابینه پیشنهادی چهارشنبه به دست مجلس رسید/ رئیسی می خواهد با این تیم کار را پیش ببرد

به گزارش دیده بان ایران؛ محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در صحن علنی امروز ۲۳ مردادماه مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت کرونا در کشور گفت: بحث مربوط به کرونا و موج پنجم از موضوعات جدی و بحران کشور ما است هر روز جمعی از خانواده‌ها عزادار می‌شوند و مقام معظم رهبری اولویت‌های ۱۲ گانه را رسما ابلاغ و کرونا را اولویت اول کشور دانستند. البته مجلس پیش از  ابلاغ رهبری این موضوع را به کمیسیون بهداشت ابلاغ کرد و کمیسیون از همه مسئولان لشکری، کشوری و دانشگاه‌ها و متخصصان دعوت کرد و کار خود را انجام داد که جمع بندی آنها را خدمت رئیس‌جمهور ارسال کردیم که نظرات کارشناشی را داشته باشند تا بتوانیم برای حل مسئله بهتر تصمیم گیری کنیم.

وی افزود: امیدواریم امروز ستاد ملی تصمیمات خوبی بگیرند، اگر لازم است محدویت‌ها اعمال شوند، تصمیم گرفته شده و با قاطعیت اجرایی شود. محله محوری و طرح شهید سلیمانی و اینکه مردم در محلات خدمات بیمارستانی را انجام دهند به ویژه در مناطق دور دست و اینکه به استان‌ها اختیارات داه شود که با توجه به شرایط اقلیمی تصمیم گیرند از جمله موارد مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیسی مجلس با تاکید بر اینکه باید همه تلاش کنیم که زنجیره تهیه و تزریق واکسن را در فاصله ۷۵ تا ۸۰ روزه انجام دهیم و اگر نیاز به تامین ارزی و ریالی دارد به گفته رهبری اولویت است و باید با سرعت انجام شود.

وی با اولویت دانستن کرونا ادامه داد: دارو و رسیدگی به کادر درمان از اولویت های دیگر هستند‌. رسیدگی به کادر درمان و تامین پشتیبانی از انها و مسائل معیشتی باید به سرعت انجام شود. البته باید به سیستم توزیع دارو دقت بیشتری داشت  چرا که علیرغم وجود دارو برخی نقاط با کمبود مواجه هستیم.

قالیباف در ادامه با اعلام وصول نامه رئیس جمهور مبنی بر ارائه لیست کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم به مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: سعی داشتیم اعلام وصول نامه رئیس‌جمهور در روز چهارشنبه انجام شود اما ساعت ۱۳:۳۵ دقیقه به دست ما رسید و صحن مجلس تعطیل شده بود. بر اساس آیین نامه داخلی و بند ۲۰۲ مکلفیم که لیست را در صحن علنی اعلام وصول کنیم، به همین منطور جلسه صحن را در  روز شنبه تشکیل دادیم که به فرمان رهبری هیچ وقفه‌ای به وجود نیاید.

قالیباف در ادامه با بیان اینکه نمایندگان توجه داشته باشند که رئیس‌جمهور مسئولیت کار اجرایی کشور و پیشبرد کارها را بر عهده دارند، اظهار داشت: البته این حرف ما به این معنا نیست که هر چه که رئیس جمهور ارائه دادند مجلس رای اعتماد بدهند‌. در اینکه حرف آخر را مجلس در رای اعتماد می‌زند هیچ شکی نیست اما این حق را بدهیم که ایشان می‌خواهد با این تیم کار را پیش ببرد و ملاک مجلس باید پاسخگویی، کارآمدی و اسناد بالا دستی باشد.

وی در ادامه گفت: بعدازظهر لیست به کمیسیون‌های تخصصی ارسال خواهد شد و جلسه امروز و فردا ۸ تا ۹ونیم صبح خواهد بود که بعد از آن وزرا در کمیسیون‌ها خواهند بود. مجلس به مدت یک هفته به بررسی کابینه خواهد پرداخت و شنبه بعد از عاشورا و تاسوعا در صحن لیست را بررسی خواهد کرد.

منبع: ایلنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر