کد خبر: 114608
A
دیده بان ایران:

«بهرام عین اللهی» از سپــاه تا دولت احمدی نژاد و روحانی/ وزیرپیشنهادی بهداشتِ دولت رئیسی چگونه از مواضعش عقب نشینی کرد؟

بهرام عین اللهی که گفته می شود جزو 194 نفری است که دی ماه سال گذشته مخالفتش را با واردات واکسن اعلام کرده بود در حالی قصد دارد بر صندلی مهم ترین وزارتخانه این روزهای کشور تکیه بزند که به گفته مسیح مهاجری، او تناسبی با مسئولیت وزارتخانه‌ای که متصدی موضوع مهم کروناست ندارد.

«بهرام عین اللهی» از سپــاه تا دولت احمدی نژاد و روحانی/ وزیرپیشنهادی بهداشتِ دولت رئیسی چگونه از مواضعش عقب نشینی کرد؟

به گزارش دیده بان ایران؛ بالاخره 10 روز پس از مراسم تنفیذ «سیدابراهیم رئیسی» به عنوان رئیس جمهور، لیست کابینه پیشنهادی او تقدیم مجلس شد و محمدباقر قالیباف که چندی قبل با کنایه خطاب به رئیس دولت سیزدهم گفته بود: "چرا هَمش دنبال آدم های خاص از یک محدوده خاص هستیم؟" در پی اعلام وصول لیست پیشنهادی گفت:  "رئیسی می خواهد با همین تیم کار را پیش ببرد."

کابینه ای نه چندان مطرح که شاکله آنرا «احمدی نژادی ها» تشکیل داده اند و به نظر نمی رسد برنامه خاصی برای مدیریت کشور و یا بهبود اوضاع در دست داشته باشند.

انتخاب «بهرام عین‌اللهی» به عنوان وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گواهی است بر همین مطلب که طی چند روز گذشته و پس از مطرح شدن نامش، حواشی بسیاری را به دنبال داشته است.

او که گفته می شود جزو 194 نفری است که دی ماه سال گذشته مخالفتش را با واردات واکسن اعلام کرده بود در حالی قصد دارد بر صندلی مهم ترین وزارتخانه این روزهای کشور تکیه بزند که به گفته مسیح مهاجری، او تناسبی با مسئولیت وزارتخانه‌ای که متصدی موضوع مهم کروناست ندارد.

حسین کرمانپور، مدیر اورژانس بیمارستان سینا هفته گذشته در رابطه با افزایش شمار مرگ و میر در کشور به دیده بان ایران گفته بود: پاسخ آمار بالای مرگ و میر کرونا را باید همان ۱۹۴ نفری بدهند که مانع ورود واکسن به کشور شدند. امروز کسانی مدعی وزارت و ریاست هستند که با جان مردم بازی کردند.

اشاره ای به حضور بهرام عین اللهی که حالا رفته رفته برای رسانه ها هم شناخته شده تر می شود.

اما نکته جالب توجه در این بین اظهارات این وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان در جمع اعضای فراکسیون راهبردی مجلس است. او صبح امروز در جمع نمایندگان انقلابی مجلس گفت که "در دنیا ثابت شده است که هر نوع واکسنی به دست مان رسید باید بزنیم." سخنانی مقابل آن چه که او در دی ماه سال گذشته انجام داد و به گفته بسیاری از پزشکان باعث بوجود آمدن سونامی مرگ در کشور شد.

بهرام عین‌اللهی در سال ۱۳۳۷ در تهران متولد شده اما اصالتا اهل سراب است. او متخصص چشم پزشکی و فوق تخصص قرنیه از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است. او همچنین مسئول کمیته جذب دانشجویی جهاد سازندگی در شورای انقلاب فرهنگی بوده و مدتی معاونت درمان بهداری کل سپاه را نیز برعهده داشت.

عین اللهی اگر به عنوان وزیر انتخاب شود سومین چشم پزشکی است که بر این مسند تکیه می زند. محمد حسین طریقت منفرد و حسن قاضی زاده هاشمی وزاری بهداشت دولت دهم و یازدهم  نیز چشم پزشک بودند. 

او در سال ۱۳۹۲ وقتی ۵۵ ساله بود از وزیر بهداشت وقت «سید حسن قاضی زاده هاشمی» حکم مشاور وزیر را گرفت. همچنین در دولت محمود احمدی نژاد هم معاون آموزشی وزارت بهداشت و درمان بود.

خبرگزاری مهر وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی درباره او نوشته است عین اللهی "مبدع و مخترع بیوایمپلنت بدون بخیه چشمی است و ۳۵ کتاب؛ ۴ مقاله فارسی؛ ۹ مقاله انگلیسی را در به ثبت رسانده است."

عین اللهی در جریان یک گفت وگوی رسانه ای اعلام کرده است که در تمامی عملیات های جنگ حضور داشته و از ابتدای جنگ به عنوان نیروی پزشکی تا سال ۱۳۶۳ و سپس به عنوان مسئول در امر امداد و درمان تا سال ۱۳۶۷ افتخار خدمت رسانی داشته است.

هنوز مشخص نیست که برنامه عین اللهی برای نجات کشور از کرونا چیست و باید دید که آیا نمایندگان مجلس به او به عنوان وزیر اعتماد می کنند یا نه. 

منبع: دیده بان ایران

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر