کد خبر: 11465
A

نوبخت:امروز به پشتوانه قدرت دفاعی پشت میز مذاکره می نشینیم

سخنگوی دولت با اشاره به اهمیت قدرت دفاعی و نظامی نیروهای مسلح گفت: اگر امروز ما می‌توانیم پشت میز مذاکره بنشینیم، به پشتوانه قدرت دفاعی مان است.

نوبخت:امروز به پشتوانه قدرت دفاعی پشت میز مذاکره می نشینیم

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران؛ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در همایش سراسری مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اظهار داشت: رمز موفقیت ما در دوران امام راحل و امروز در اطاعت و حرکت در پشت سر ولی فقیه زمان است، باید سیاسیون، احزاب و جناح ها را به هماهنگی و عدم تفرقه دعوت کرد و گفت امروز در شرایطی هستیم که دشمن دارد علیه ما صف آرایی می کند و باید با هوشیاری و همدلی از مشکلات عبور کرد.

وی با اشاره به عملیات های بزرگ کربلای 4 و کربلای 5 اظهارداشت: این دو رخداد بزرگ با فاصله 15 روز از یکدیگر در دی ماه 65 اتفاق افتاد و تاثیر بسزایی در روند جنگ داشت.

نوبخت افزود: این دو عملیات را از دو منظر تاریخی و فلسفه تاریخی می توان مورد بررسی و تحلیل قرار داد؛ در تحلیل نخست مسائلی توصیفی همچون تاریخ جنگ، استعداد و ظرفیت های نظامی دو طرف و تعداد شهدای ما و کشته شدگان دشمن مورد توجه قرار می گیرند، اما در تحلیل از منظر فلسفه تاریخی مسائل با عمق بیشتر و علت یابی دقیق تری مورد بررسی قرار می گیرند.

سخنگوی دولت با اشاره به صف آرایی گسترده در این دو عملیات گفت: دشمن از قدرت و ثروت نفتی منطقه بهره مند بود و از قدرت نظامی و استراتژیکی استکبار جهانی نیز به طور کامل بهره می برد و به همین دلیل کربلای 4 به تلخی گذشت، البته عملیات های قبلی با موفقیت همراه بود و دشمن در شرایط روحی بدی بسر می برد.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: بعد از کربلای 4 برای اینکه شرایط جبهه‌های نبرد را تغییر دهیم به سرعت تدارک عملیاتی دیگر یعنی همان کربلای 5 داده شد و این عملیات به اندازه ای مهم و تعیین کننده بود که دشمن عنوان کرد حتی اگر یک جای پای کوچکی از نیروهای ایرانی در شلمچه و خاک عراق ایجاد شود، ایران می تواند خود را پیروز نبرد اعلام کند.

وی در ادامه به علل و چرایی حمایت شرق و غرب و سردمداران تفکرات سوسیالیسم و لیبرال دموکراسی از رژیم بعث عراق پرداخته و تصریح کرد: این دو جریان فکری و دو قطب بزرگ جهان، با پیروزی انقلاب اسلامی که تحت تفکر دینی شکل گرفته بود احساس خطر کرده و تمام تلاش خود را در راستای مقابله با آن کردند.

نوبخت در پایان با اشاره به اهمیت قدرت دفاعی و نظامی نیروهای مسلح گفت: اگر امروز ما می‌توانیم پشت میز مذاکره بنشینیم، به پشتوانه قدرت دفاعی مان است.

همایش سالانه مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، امروز چهارشنبه با حضور سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح کشور، سیدرضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، امیرسرتیپ احمدرضا پوردستان جانشین فرمانده کل ارتش و جمعی دیگر از مسئولان برگزار شد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر