کد خبر: 114723
A

حمید رسایی: به نظر می رسد روحِ حسن روحانی در «زاکــانی» حلول کرده است

فعال سیاسی نزدیک به جبهه پایداری نوشت: در زمان بررسی استعفای آقای زاکانی در صحن علنی مجلس، یکی از نمایندگان مخالف (محمد وحیدی) در نوع مواجه دوستان و علاقمندان ایشان با مخالفین نکته عجیب‌تری گفت: "برخی نمایندگان به من می‌گویند مخالفت با رفتن آقای زاکانی از مجلس، کاری غیر انقلابی است! الان دایره انقلاب با این موضوع تعیین می‌شود؟ این چه نگاهی است برای تغییر رأی‌ افراد استفاده می‌کنید؟"

حمید رسایی: به نظر می رسد روحِ حسن روحانی در «زاکــانی» حلول کرده است

به گزارش دیده بان ایران؛ حمید رسایی در کانال اطلاع رسانی خود درباره شهردار شدن «علیرضا زاکانی» نوشت: بنده از ابتدا در موضوع شهرداری آقای زاکانی، حساسیت خاصی نداشتم تا اینکه گفتگوی نایب رییس شورای شهر با برنامه تهران ۲۰ شبکه تهران را دیدم. با شنیدن توجیه آقای سروری، از آنجا که این کار را از نظر شکلی نادرست می‌دانستم، به این تصمیم اعضای شورای شهر انتقاد کردم.

اما وقتی متن گفتگوی آقای زاکانی با اعضای بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران را خواندم، نگرانی‌ام بیش از اشکال شکلی به موضوع شد. غیر از هزینه کردن از رهبری انقلاب و موارد دیگر، در همان ابتدای گفتگو، آقای زاکانی می‌گوید: 

"تقریباً هفت گروه در این ایام منتقد انتخاب بنده به عنوان شهرداری هستند. یک گروه معاندین هستند که همیشه علیه انقلاب حرف می‌زنند و فقط خودشان را خسته می‌کنند. یک گروه، جریان سیاسی مخالف ماست و اساسش بر این است که نگذارد یک فکر انقلابی در کشور شکل بگیرد و بنده هیچ موقع پاسخ آنان را نخواهم داد و تجربه هشت ساله اخیر جلوی ما عیان است و اتفاقاً آنان باید پاسخ دهند. گروه سومی هستند که نفع شخصی آنان به خطر افتاده است و می‌دانند که دیگر نمی‌توانند به راحتی هر کاری کنند. گروه چهارمی نیز هستند که شاید نیت خیری داشته باشند، اما نگاه قبیله‌گری سیاسی نسبت به آینده دارند و حس رقابت درون جریانی دارند و بنده به اینها نیز پاسخ نخواهم داد. یک گروه پنجمی نیز هستند که سیستم و هاضمه فکری آنان به نحوی است که هر دیتا و اطلاعاتی را می‌گیرند، بد تحلیل می‌کنند و این‌ها نیز به کنار خواهند رفت. گروه دیگری نیز هستند که چون می‌بینند، همه دارند کسی را می‌زنند، آن‌ها نیز همین کار را به صورت احساسی انجام می‌دهند. گروه آخری نیز هستند که اطلاعات غلطی دارند و شما دانشجویان بسیجی نیز جزء همین گروه هستید و الان با صحبت‌های شما نیز به یقین رسیدم که اطلاعات شما غلط است و لذا وظیفه دارم پاسخگوی شما باشم..."

این یعنی منتقدان من یا ارزش جواب دادن ندارند یا (مثل شما دانشجویان) جاهل و در اشتباه هستند! با این فرمان، از این پس هر کس از عملکرد آقای زاکانی در شهرداری تهران هم انتقاد کند نیز پاسخش همین است: منتقدان یا ارزش جواب دادن ندارند یا جاهلند! 

به تعبیر امام علی علیه السلام: آلَةُ الرِّئاسَةِ سِعَةُ الصَّدرِ؛ سعه صدر، ابزار ریاست است. برادر عزیز! کمی آرام‌‌تر، شما در مقام یک مسئول وکسی که در معرض نقد جامعه و نخبگان هستید، نباید با این ادبیات با منتقدین خود مواجه شوید و نسبت به نقدهای آنها جاخالی دهید. و الا مردم احساس می‌کنند روح حسن روحانی که منتقدان خود را بی‌شناسنامه، بی‌سواد‌، تندرو، افراطی و ... می‌دانست و آنها را به جهنم حواله می‌داد، در شما حلول کرده است!

در زمان بررسی استعفای آقای زاکانی در صحن علنی مجلس، یکی از نمایندگان مخالف (محمد وحیدی) در نوع مواجه دوستان و علاقمندان ایشان با مخالفین نکته عجیب‌تری گفت: "برخی نمایندگان به من می‌گویند مخالفت با رفتن آقای زاکانی از مجلس، کاری غیر انقلابی است! الان دایره انقلاب با این موضوع تعیین می‌شود؟ این چه نگاهی است برای تغییر رأی‌ افراد استفاده می‌کنید؟"

تا دیروز هر کس به مدیریت آقای قالیباف در شهرداری انتقاد می‌کرد، از نگاه برخی رسانه‌ها و همین دوستان به عنوان عنصر غیرانقلابی و تضعیف نیروهای انقلاب و ... معرفی می‌شد، و اما امروز در زمان انتخاب شهردار جدید تهران، وقتی تعدادی از نمایندگان شورای شهر جدید به آقای مازیار حسینی (گزینه مورد حمایت آقای قالیباف) رأی دادند، همین افراد و رسانه‌ها اعضای شورای شهر تهران را به دو دسته تقسیم کردند: کسانی که به شهردار انقلابی رای داده‌اند و کسانی که به کاندیدای مورد حمایت قالیباف رأی‌ دادند! یعنی حامیان قالیباف در کنار حامیان آقای زاکانی که جملگی در زمان انتخابات در یک لیست به عنوان لیست انقلاب معرفی می‌شدند و هر لیستی در کنار  آنها محکوم به بایکوت و تکفیر بود، حالا چون نظرشان شهردار شدن دیگری بوده، شدند غیرانقلابی!

هر چند جناب زاکانی، ما را از جمله یکی از این هفت گروه می‌داند اما به شخصه برای ایشان در مدیریت شهرداری تهران آرزوی موفقیت می‌کنم و امیدوارم در خدمت‌رسانی به مردم و مبارزه با فساد به نتایج خوبی برسند و البته امیدوارم در این ادبیات و نوع مواجه با منتقدانشان (حتی اگر نیّت سویی داشته باشند) تجدید نظر کنند والا باید نگران بود که به تعبیر امیرالمومنین "سعه صدر، ابزار ریاست است" 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر