کد خبر: 11476
A

روایت مسیح مهاجری از روش مباحثه‌ آیت‌الله هاشمی با رهبر انقلاب در مواردی که اختلاف‌نظر داشت

مدیرمسوول روزنامه جمهوری اسلامی: وی از شهید بهشتی نیز مظلوم‌تر بود زیرا هاشمی علاوه بر اینکه همانند شهید بهشتی، منافقان و ضدانقلاب در مقابل آنها قرار داشت یک سری افراد نیز از داخل نظام مخالف هاشمی بودند و این در حالی بود که هاشمی آنها را دوستدار خود می‌دانست.

روایت مسیح مهاجری از روش مباحثه‌ آیت‌الله هاشمی با رهبر انقلاب در مواردی که اختلاف‌نظر داشت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، اعتماد نوشت: مدیرمسوول روزنامه جمهوری اسلامی گفت: آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی به خاطر تلاش‌ها و مجاهدت‌هایش مظلوم‌تر از شهید بهشتی و شخصیتی فراتر از مدرس و امیرکبیر بود.

 

جمله‌های کلیدی اظهارات مسیح مهاجری در آیین یادبود آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در بوشهر به شرح زیر است:
‌*برخی برای هاشمی‌رفسنجانی از لقب مدرس و امیرکبیر استفاده می‌کنند ولی ایشان در واقع شخصیتی فراتر از آن دو شخصیت بزرگ داشت. در تشبیه هاشمی به امیرکبیر باید بدانیم که تلاش امیرکبیر بیشتر برای عمران و آبادانی بود، ولی هاشمی علاوه بر اینها مفسر قرآن، فقیه، عالم علم کلام و سیاستمداری جهانی بود.

 *مدرس یکی از مبناهای اصلی انقلاب اسلامی بوده که تا مرز شهادت ایستادگی کرد اما تلاش‌های وی و امیرکبیر باعث از بین بردن رژیم شاهنشاهی نشد و نتوانستند نظام مردمی و مقدس جمهوری اسلامی ایجاد کنند.

*وی از شهید بهشتی نیز مظلوم‌تر بود زیرا هاشمی علاوه بر اینکه همانند شهید بهشتی، منافقان و ضدانقلاب در مقابل آنها قرار داشت یک سری افراد نیز از داخل نظام مخالف هاشمی بودند و این در حالی بود که هاشمی آنها را دوستدار خود می‌دانست.

‌ هاشمی سپاه را نور چشم خود دانسته و از مقام معظم رهبری نیز به عنوان جان و عشق خود نام برده است.

*با شناختی که از آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی دارم وی همه آنهایی را که به ناحق علیه وی مطالبی به زبان آورده‌اند را می‌بخشد ولی باید درس بگیریم و دوباره به ناحق علیه کسی صحبت نکنیم زیرا هنوز نیز از این قبیل شخصیت‌ها در کشور داریم که در اظهارنظر درمورد آنها باید دقت کافی داشته باشیم.

*هاشمی‌رفسنجانی چه در دوران ریاست‌جمهوری و چه بعد از آن در مواردی که با رهبری اختلاف نظر داشتند، ساعت‌ها با یکدیگر به مباحثه می‌نشستند و در صورتی که قانع نمی‌شد با این برهان که آیت‌الله خامنه‌ای رهبر است موضوع مورد اختلاف خود با رهبری را می‌پذیرفت و به آن عمل می‌کرد.

*با چنین رویکردی که هاشمی داشت، نمی‌توانیم ادعا کنیم که وی با رهبر معظم انقلاب زاویه داشت.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر