کد خبر: 114790
A

حسن نصرالله: قطعا از ایران سوخت و بنزین خواهیم آورد؛ این کار را نه در شب بلکه در روز روشن انجام خواهیم داد/ جمهوری اسلامی سوخت زیادی دارد

نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان به بحران سوخت در کشورش اشاره کرد و گفت: قطعا از ایران مازوت و بنزین وارد خواهیم کرد و این کار را نه در شب بلکه در روز روشن انجام خواهیم داد.

حسن نصرالله: قطعا از ایران سوخت و بنزین خواهیم آورد؛ این کار را نه در شب بلکه در روز روشن انجام خواهیم داد/ جمهوری اسلامی سوخت زیادی دارد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ دبیر کل حزب الله لبنان انفجار تانکر سوخت در عکار (بامداد یکشنبه) واقع در شمال لبنان را که ده ها کشته و زخمی به جا گذاشت، حادثه ای دردناک خواند و با تاکید بر تشکیل هرچه سریع تر دولت برای مقابله با بحران های موجود از تلاش برای واردات سوخت از ایران گفت.

بنابر گزارش شبکه خبری المیادین سید حسن نصرالله با اشاره به انفجار مخزن سوخت در قطعه زمینی در شهر التلیل- عکار،  خواستار تحقیق در باره این حادثه شد.

وی یادآورشد : کسی که سوخت را برای فروش در بازار آزاد ذخیر کرده، خیانت در امانت کرده است.

نصرالله همچنین به بحران سوخت در کشورش اشاره کرد و گفت: قطعا از ایران مازوت و بنزین وارد خواهیم کرد و این کار را نه در شب بلکه در روز روشن انجام خواهیم داد.

دبیر کل حرب الله لبنان به قطعی بودن واردات سوخت از ایران اشاره کرد و خطاب به لبنانی ها گفت: به شما اطمینان می‌دهم که ان شاء الله بنزین و گازوئیل از ایران وارد لبنان خواهد شد و من ظرف دو روز آینده زمان دقیق آن را به اطلاع شما خواهم رساند.

وی افزود: ما در این باره قول دادیم و خلف وعده نمی کنیم و کشور را به این حالت رها نخواهیم کرد. 

سید حسن نصرالله گفت: اغلب شرکت ها سوخت را احتکار می کنند و در تلاش برای انبارکردن آن به منظور فروش آن در بازار سیاه هستند.

نصرالله ادامه داد: کسی که سوخت را انبار کند و آن را در بازار سیاه بفروشد در امانت خیانت کرده است. 

وی همچنین به موضوع قاچاق سوخت به سوریه اشاره کرد و گفت: کسانی که سوخت احتکار و یا آن را به سوریه قاچاق کنند خائن هستند و مال شان حرام است.

دبیرکل حزب الله لبنان حوادث اخیر کشورش را نیز ساخته و پرداخته سفارت آمریکا در بیروت دانست و گفت: کسی که مراکز انتقال برق و بقیه مراکز زیر بنایی را تخریب می‌کند به دنبال ساختن کشور نیست، آنچه امروز در لبنان رخ می‌دهد دقیقا همان اتفاقاتی است که در عراق رخ می دهد زیرا اتاق عملیات واحد و مشترکی برای مدیریت چنین هرج و مرجی وجود دارد.

دبیر کل حزب الله به انفجار در عکار  اشاره کرد و گفت: حادثه ای که در عکار رخ داد دردناک بود و باید عامل قاطعی برای دست اندکاران امور، به منظور تشکیل دولت باشد زیرا لبنان دیگر تحمل ندارد.

نصرالله همچنین خواستار تحقیق در باره عوامل حادثه انفجار تانکر سوخت در عکار شد.

وی افزود: ما خود و نهادها و امکانات مان در حزب الله را در خدمت به هموطنانمان در عکار قرار می دهیم.

نصرالله افزود: باید از این حادثه عبرت گرفت و مانع تکرار آن در دیگر اماکن شد. 

دبیر کل حزب الله  یادآور شد: نخستین پیام خون شهداء، این است که تشکیل دولت طی دو یا سه روز انجام شود و همه باید در این باره فداکاری کنند. 

وی اوضاع لبنان را در حال فروپاشی و آشوب دانست و خطاب به دست مسئولان لبنانی گفت: دولت را به هر شکلی و به هر قیمتی تشکیل دهید، بازی وقت (وقت کشی) پایان یافته است.

نصرالله در باره تحولات اخیر افغانستان و ورود طالبان به کابل نیز گفت: اگر توافق آمریکا و  طالبان صحت داشته باشد این به آن معناست که واشنگتن به دوستان خودش خیانت کرده است.

وی ادامه داد که لبنانی‌هایی  به وعده‌های آمریکا دل بسته‌اند تجربه افغانستان را در مقابل چشم خود قرار دهند.

دبیر کل حزب الله  لبنان افزود: آمریکا میلیون‌ها افغانستانی را گرسنه، تشنه و آواره به حال خود رها کرد.

وی در عین حال تاکید کرد: ما معتقدیم که مردم و مقاومت لبنان و ارتش لبنان از کشور صیانت و محافظت خواهند کرد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر