کد خبر: 114805
A

فعال سیاسی اصولگرا: کابینه ابراهیم رئیسی بر اساس «شایسته سالاری» چیده نشده است/ وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش حتی تجربه اداره یک ناحیه را هم در کارنامه خودش ندارد

دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین گفت: در معرفی وزرای پیشنهادی فاصله بین آنچه اتفاق افتاد با آنچه وعده داده شده بود قابل تصور نبود؛ در این ترکیب فرضی مهمترین اصل یعنی شایسته‌سالاری نادیده گرفته شده است.

فعال سیاسی اصولگرا: کابینه ابراهیم رئیسی بر اساس «شایسته سالاری» چیده نشده است/ وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش حتی تجربه اداره یک ناحیه را هم در کارنامه خودش ندارد

به گزارش دیده بان ایران؛ ابوالقاسم رئوفیان، دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین ، در خصوص پیش‌بینی خود از اعتماد مجلس به رئیس‌جمهور و وزرای پیشنهادی او، اظهار کرد: البته وظیفه مجلس اعتماد به لیست پیشنهادی آقای رئیس‌جمهور نیست؛ مبنای تصمیم‌گیری مجلس بررسی کارنامه و برنامه‌های وزرای پیشنهادی در کمیسیون‌های تخصصی و سپس در سایر کمیسیون‌ها و نهایتاً در صحن مجلس است که پس از نطق موافقان و مخالفان و دفاع، ممکن است تمام لیست از مجلس رأی اعتماد بگیرد، ممکن است برخی وزرای پیشنهادی رای اعتماد نگیرند. پس مبنای تصمیم‌گیری مجلس نمی‌تواند اعتماد به لیست پیشنهادی باشد.

وی افزود: اگر مجلس به بعضی وزراء رأی نداد، معنایش عدم اعتماد به شخص رئیس‌جمهور نیست، معنای آن عدم اعتماد به توانایی‌ها و برنامه‌های وزیر پیشنهادی است که در بررسی‌های همه‌جانبه به آن رسیده‌اند.     

رئوفیان ادامه داد: با توجه به توصیه‌های رهبری مبنی بر اینکه این دولت باید هرچه زودتر شکل بگیرد و با توجه به شرایط بسیار حساس کنونی، رئیس‌جمهور محترم در هفته اول لیست را پیشنهاد داد و نگذاشت به هفته دوم کشیده شود مجلس باید کار بررسی را هر چه سریع‌تر انجام دهد که البته با دقت هرچه بیشتر یعنی مجلس هم سرعت عمل در این خصوص به خرج دهد و هم دقت عمل و با خدمت گرفتن این دو مؤلفه به تصمیم برسد.

نایب رئیس جبهه پیشرفت رفاه و عدالت اضافه کرد: امیدواریم نمایندگان محترم نهایت دقت را همراه با سرعت به خرج دهند و بر اساس شایستگی‌ها و در راستای حاکمیت شایسته‌سالاری رای اعتماد بدهند، ملاحظات را کنار بگذارند و جز به تامین مصالح کشور و منافع ملی به چیزی فکر نکنند. هیچ مصلحتی امروز بالاتر از مصلحت مردم و حاکمیت شایسته‌سالاری در نظام مدیریتی و حکمرانی کشور نیست لذا باید در یک فضای کاملا آرام، به دور از حب و بغض و پرهیز از هرگونه  نگاه جناحی و سیاسی، صرفا با توجه به شایستگی‌ها و لیاقت‌ها، تخصص و کارآمدی دست به انتخاب بزنند.

این سیاستمدار اصولگرا تصریح کرد: مخالفت با مشی سیاسی نباید موجب دخالت در رد صلاحیت و یا تایید صلاحیت و عدم رأی اعتماد و یا رأی اعتماد به وزراء شود آنچه که باید نماینده‌ها را به تصمیم برساند، شایستگی‌ها و لیاقت‌ها و کارنامه و برنامه‌های هر یک از وزرای پیشنهادی است.     

دبیرکل ادوار جامعه اسلامی فرهنگیان کشور و عضو مؤسس این تشکل فرهنگی سیاسی صنفی در ارزیابی فهرست پیشنهادی رئیسی به مجلس گفت: متأسفم که بگویم فاصله بین آنچه اتفاق افتاد با آنچه وعده داده شده بود، قابل تصور نبود. این لیست آنچه که باید می‌بود، نیست در این ترکیب فرضی  مهمترین اصل یعنی شایسته‌سالاری نادیده گرفته شده، انسجام بین اعضای تیم پیشنهادی از سوی رئیس‌جمهور که شرط لازم موفقیت در کار تیمی است، تا حدی نادیده گرفته شده است، از وجود برخی ویژگی‌های بسیار مهم همچون بلوغ اجرایی در برخی وزرای پیشنهادی به ویژه وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش که حتی تجربه اداره یک ناحیه آموزش‌ و پرورش را هم در کارنامه خود ندارد، خبری نیست؛ این انتخاب که جامعه فرهنگی به ویژه معلمان کشور را شگفت‌زده کرد به دور از رویکرد جامع‌گرایانه رئیس‌جمهور به موضوع معرفی وزیر برای مهمترین و راهبردی‌ترین وزارتخانه کشور است.                                     

وی افزود: اداره مدارس کشور به سبک ژاپن وقتی جواب می‌دهد که سایر بخش‌ها از جمله کم کردن فاصله حقوق معلمان همچون ژاپن باشد که فاصله بسیار نزدیکی با حقوق نخست‌وزیر آن کشور دارد.

به اعتقاد رئوفیان از جمله شرایط لازم در اداره امور کشور هم‌افزایی، هماهنگی، تعاون بین وزرای کابینه است به ویژه وزرای بلوک اقتصادی با هم و بلوک فرهنگی با هم و همه باهم یکپارچه در خدمت مردم.

دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین ادامه داد: دانش، بینش، تجربه و توان در صورت داشتن آمادگی برای پذیرش مسئولیت از سوی کسی که به قبول کاری دعوت می‌شود، می‌تواند موفقیت در اجرا را در پی داشته باشد و هر آن کسی که فاقد فاکتور مهمی از این ویژگی‌ها باشد و مسئولیتی را بپذیرد، فقد خان الله و رسوله والمسلمین.

وی گفت: آمادگی حزب اسلامی ایران زمین و جامعه اسلامی فرهنگیان به دبیر کلی علی کریمی فیروزجایی که در کسوت نمایندگی و عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی است را با دولت و رئیس جمهور محترم اعلام داشته و از هیچ کوششی فروگذار نخواهیم کرد.

منبع: ایلنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر