کد خبر: 114826
A
دیده بان ایران:

توضیح خبرگزاری نزدیک به سپاه درباره ممنوعیت ورود واکسن به ایران توسط آیت الله خامنه ای/ رهبری هیچ وقت ورود واکسن‌های آمریکایی و انگلیسی را ممنوع نکرده بودند

رهبر جمهوری اسلامی دی ماه سال گذشته طی سخنانی با اشاره به تولید واکسن کرونا در دنیا بیان کردند: "ورود واکسن آمریکایی و انگلیسی به کشور ممنوع است. این را من به مسئولین هم گفته‌ام، الان هم به طور عمومی می‌گویم.»

توضیح خبرگزاری نزدیک به سپاه درباره ممنوعیت ورود واکسن به ایران توسط آیت الله خامنه ای/ رهبری هیچ وقت ورود واکسن‌های آمریکایی و انگلیسی را ممنوع نکرده بودند

به گزارش دیده بان ایران؛ خبرگزاری فارس، نزدیک به سپاه درباره ممنوعیت ورود واکسن های آمریکایی و انگلیسی به کشور از سوی آیت الله خامنه ای نوشت:

آن که دستور رهبری ربطی به اصل واردات واکسن نداشت و فقط مربوط به واکسن‌های تولید شده در داخل آمریکا و انگلیس بود؛ آن هم به خاطر بی‌اعتمادی به این کشورها و سوابق تیره آنان در فعالیت‌های غیرانسانی. وگرنه حتی واردات واکسن‌هایی با برند آمریکایی و انگلیسی که در کشورهای دیگری تولید شده باشند ممنوع نبود. ضمن آنکه کشورهایی همچون چین و روسیه، پیش از آمریکا و انگلیس واکسن‌هایی تولید کرده بودند که عملکرد قابل قبولی در مقابله با شیوع کرونا داشت. ایران می‌توانست از این واکسن‌ها هم استفاده کند.

این خبرگزاری همچنین نوشت: ضدانقلاب اینگونه به مردم القا مر کرد که واردات هر نوع واکسنی به دستور رهبری ممنوع شده است. این ادعا را نمی‌شد از صحبت‌های رهبری استخراج کرد. چراکه ایشان در همان سخنرانی، بلافاصله پس از اعلام ممنوعیت ورود واکسن آمریکایی و انگلیسی به کشور، گفته بودند: «البتّه از جاهای دیگر اگر بخواهند واکسن تهیّه کنند -که جای مطمئنّی باشد- هیچ اشکالی ندارد» این موضوع به‌قدری صراحت داشت که هیچ کارشناس مستقلی نمی‌توانست آن را زیر سوال ببرد. 

لذا رسانه‌های ضدانقلاب دست به واژه‌سازی زدند. آنها در گفتگو با میهمانان برنامه و یا در تولیدات غیرخبری خود، مدام کلمه «ممنوعیت ورود واکسن خارجی» را تکرار می‌کردند تا مردم کلام صریح رهبری را فراموش کنند و این ادعا در ذهن‌ها ثبت شود که «واردات هر نوع واکسنی ممنوع شده است».

بنا برگزارش دیده بان ایران؛ رهبر جمهوری اسلامی دی ماه سال گذشته طی سخنانی با اشاره به تولید واکسن کرونا در دنیا بیان کردند: "ورود واکسن آمریکایی و انگلیسی به کشور ممنوع است. این را من به مسئولین هم گفته‌ام، الان هم به طور عمومی می‌گویم.»

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر