کد خبر: 114860
A
دیده بان ایران:

«سلیمه مزاری» توسط طالبان بازداشت نشده است

سلیمه مزاری توسط نیروهای طالبان، الهام عابدینی خبرنگار شبکه خبر در توییترش نوشت که نزدیکان خانم مزاری گفته اند که ایشان بازداشت نشده است.

«سلیمه مزاری» توسط طالبان بازداشت نشده است

به دنبال انتشار خبر بازداشت، سلیمه مزاری توسط نیروهای طالبان، الهام عابدینی خبرنگار شبکه خبر در توییترش نوشت که نزدیکان خانم مزاری گفته اند که ایشان بازداشت نشده است.

گفتنی است سلیمه مزاری ۴۰ ساله زاده ایران است و از سی سالگی به افغانستان بازگشت. او به دلیل قابلیت‌هایی که از خود نشان داد، سه سال به عنوان فرماندار شهرستان چهارکنت در ولایت بلخ افغانستان منصوب شد. سلیمه مزاری به عنوان فرماندار شهرستان چارکنت، از معدود فرمانداران زن افغانستان بود که اکنون به دلیل شرایط جنگی این کشور ناچار شد نیرو‌های تحت امر خود را برای مبارزه با طالبان بسیج کند که در نهایت پس از سقوط این ولایت به دست طالبان اسیر شد.

سلیمه مزاری اصالتا افغانستانی است و در محله کن تهران متولد شده؛ جایی که خودش می‌گوید خاطره‌های خوشی از آن برایش به یادگار مانده است. فارغ التحصیل جامعه شناسی دانشگاه خوارزمی (تربیت معلم سابق) است و بعد از تمام فراز و فرود‌هایی که به دلیل زندگی در غربت تجربه کرد، در ۳۰ سالگی به این نتیجه رسید که بهتر است برای خدمت به وطنش به افغانستان بازگردد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر