کد خبر: 114913
A

رئیس دفتر رئیسی: ۳۰ میلیون دُز واکسن تا نیمه شهریور وارد کشور می‌شود/ مشکل دارو و سرم در کشور نداریم

رییس دفتر رییس جمهوری با تاکید بر اینکه واردات واکسن را با جدیت دنبال می‌کنیم، گفت: غیر از وارداتی که تاکنون داشته‌ایم، احتمالا تا نیمه اول شهریورماه حدود ۳۰ میلیون دُز واکسن وارد خواهیم کرد.

رئیس دفتر رئیسی: ۳۰ میلیون دُز واکسن تا نیمه شهریور وارد کشور می‌شود/ مشکل دارو و سرم در کشور نداریم

به گزارش دیده بان ایران؛ غلامحسین اسماعیلی صبح امروز (سه‌شنبه) و در حاشیه مراسم افتتاح داروخانه اختصاصی بیماران کرونایی افزود: بحث واردات واکسن با جدیت در حال انجام است و غیر از وارداتی که تاکنون داشته‌ایم، حدود ۳۰ میلیون دُز واکسن دیگر را حدودا تا نیمه اول شهریورماه وارد خواهیم کرد.

وی افزود: با توجه به دستوری که رییس جمهوری مبنی بر کوتاه شدن زمان واردات صادر کردند،30 میلیون دُز واکسن دیگر هم متعاقبا وارد کشور خواهد شد و در کنار واردات، خط‌های تولید واکسن داخل کشور را هم افزایش خواهیم داد.

این مقام مسوول با بیان اینکه هرچه برای رفع دغدغه‌ها و گرفتاری‌های مردم انجام دهیم، حق آنها است، تصریح کرد: هم نیاز دارویی و هم نیاز واکسن و هم سایر نیازهای مردمی را دنبال می کنیم؛ به مردم می گویم دولت اراده، کار جهادی و انگیزه جدی برای رفع مشکلات آنها دارد.

رییس دفتر رییس جمهوری تاکید کرد: خوشبختانه همه همراهان دولت جهادگونه به میدان آمدند و این گرفتاری‌ها برطرف خواهد شد.

اسماعیلی در ادامه گفت: رییس جمهوری بعد از بازدید از داروخانه ۲۹ فروردین و مشاهده صف و گرفتاری های مردم دستور دادند که داروخانه های توزیع داروهای بیماران کرونایی به ویژه در تهران افزایش پیدا کند که در ۷۲ ساعت گذشته برابر گزارش وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو صرفا در تهران مراکز داروخانه های توزیع داروهای کرونایی به ۴۹۰ داروخانه و در سراسر کشور نزدیک به ۲ هزار داروخانه افزایش پیدا کرد.

وی جداسازی بخش توزیع داروهای کرونایی از توزیع سایر داروها و دیگر بیماران مراجعه کننده به داروخانه‌ها هم به لحاظ سهولت کار و هم به لحاظ رعایت پروتکل های بهداشتی را دیگر اقدام انجام شده عنوان کرد و اظهار داشت: نمونه این اقدام را در داروخانه ۲۹ فروردین مشاهده می کنیم که کاملا این دو بخش مجزا شد و توزیع داروهای آنها در سالن و بخش دارویی مجزا انجام می شود.

رییس دفتر رییس جمهوری ادامه داد: این کار در عموم داروخانه ها یکی بعد از دیگری عملیاتی می شود بنابراین تا جایی که می توانیم دنبال این هستیم که خدمات بهتری را به مردم ارایه دهیم.

اسماعیلی درباره تامین داروهای کرونایی گفت: بنا بر گزارش وزارت بهداشت و درمان و بررسی هایی که انجام شده، مشکل تامین داروی بیماران کرونایی را نداریم و بیشتر این داروها در داخل تولید می شود.

مشکل سرم حل شده است

وی درباره تامین سرم هم با بیان اینکه مشکل سرم و تولید داخلی آن حل شده است، تصریح کرد: موضوع درمان، موضوع فوریتی است بنابراین در زمینه تولید و واردات سرم بلافاصله اقدام و محموله بسیار خوبی بدون تشریفات گمرکی وارد کشور شد که در تمام داروخانه ها و بیمارستان ها توزیع شده است؛ بنابراین مشکل دارو و سرم در کشور نداریم.

رییس دفتر رییس جمهوری درباره اقدامات ارتش و ایجاد داروخانه ظرف ۴۸ ساعت هم گفت: این یک اقدام جهادی و قابل قدردانی و الگوبرداری توسط بخش های دیگر مدیریتی کشور است. این موضوع یک الگو برای کار جهادی است.

منبع: ایرنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر