کد خبر: 114919
A

الله کرم: مجلس انقلابی باید بدون تردید یکجا به کابینه پیشنهادی رای اعتماد بدهد/ نمایندگان انقلابی مجلس، باید براساس ماتریس SWOT به کابینه رای اعتماد بالایی دهند

فعال سیاسی اصولگرا گفت: مجلس انقلابی به دلیل قرار گرفتن کشور در طغیان کرونایی و گسترش مشکلات معیشتی و اجتماعی باقی مانده از دولت دوازدهم باید بدون تردید به رویکرد کارکردی و عملگرایانه رئیس جمهور اعتماد کند و یکجا به کابینه رای اعتماد بدهد تا کابینه به صورت همه جانبه و بدون دغدغه با طغیان کرونایی و دیگر مشکلات تحمیلی، برخورد کند و وارد عمل شود.

الله کرم: مجلس انقلابی باید بدون تردید یکجا به کابینه پیشنهادی رای اعتماد بدهد/ نمایندگان انقلابی مجلس، باید براساس ماتریس SWOT به کابینه رای اعتماد بالایی دهند

به گزارش دیده بان ایران؛ «حسین الله کرم»، فعال سیاسی اصولگرا در خصوص کابینه رئیس جمهور گفت: از آنجا که یکی از عناصر ناکارآمدی کابینه آقای روحانی عبارت از سن بالای آن دولت بود به نظر می رسد دولت جوان معرفی شده از سوی آقای رئیسی نه تنها به رفع آن پرداخته بلکه می تواند اعتماد مجلس را در تشکیل یک کابینه جوان جلب کند.

او افزود: البته امتیازات دیگری هم کابینه دارد یعنی علاوه بر اینکه میانگین سن دولت را ۷ سال جوانتر کرده است ویژگی علمی و تجارب مدیریتی نیز از پشتوانه خوبی در این کابینه برخوردار است. به طوری که ما شاهد ۱۴ مدرک دکتری در بین وزرا و همچنین پشتوانه مدیریتی هستیم و حداقل ۴ تا ۵ وزیر از دولت های قبلی در این کابینه می بینیم که نشان دهنده تجارب خوب مدیریتی است.

الله کرم گفت: البته ویژگی اصلی این کابینه عمدتا انقلابی بودن است و این ویژگی در گروه وزرای اقتصادی، فرهنگی و سیاست داخلی و خارجی دیده می شود. به نظرم اینها مطالبی است که می تواند اعتماد مجالس را جلب کند. موضوع دیگر اشتراکات رویکردی و استراتژیک میان کابینه و مجلس است، همسوئی فکری و رویکردی مجلس و کابینه تحول گرا براساس وجود برنامه و پاسخ معتبر به مشکلات کنونی از جمله مقابله با طغیان کرونا، مشکلات معیشتی، اشتغال و مسکن درعین کارآمدی وزرای پیشنهادی دیده می شود. از آنجاکه مجلس انقلابی هرگونه تحول را در چارچوب تغییر ریل دولت از رویکرد نگاه به بیرون به رویکرد نگاه به درون، موجب همگرایی بیشتر با کابینه می شود از این رو این گونه همسوئی ها منجر به اعتماد سازی بیشتر خواهد شد.

این سیاستمدار اصولگرا معتقد است، مجلس انقلابی به دلیل قرار گرفتن کشور در طغیان کرونایی و گسترش مشکلات معیشتی و اجتماعی باقی مانده از دولت دوازدهم باید بدون تردید به رویکرد کارکردی و عملگرایانه رئیس جمهور اعتماد کند و یکجا به کابینه رای اعتماد بدهد تا کابینه به صورت همه جانبه و بدون دغدغه با طغیان کرونایی و دیگر مشکلات تحمیلی، برخورد کند و وارد عمل شود. کابینه نیز در این وضعیت یعنی قرار گرفتن در موج پنجم کرونا نیاز به اعتماد مجلس دارد تا ابعاد مختلف این کابینه دست در دست هم بدهند و با طغیان کرونا و مشکلات معیشتی و شکاف های اجتماعی بطور جدی و عمیق رسیدگی کنند. در این میان وزارت خارجه، بهداشت، وزارت کشور، صمت، اقتصاد و بانک مرکزی در واردات واکسن و همچنین وزارت بهداشت، کشور و بقیه وزارتخانه ها به کمک نیروهای مسلح و سازمان بسیج در همه نقاط کشور بویژه در مناطق دور افتاده با ایجاد کارگروه های مشترک به مسائل منطقه ای و محلی بپردازند تا بطور سیستمی بر طغیان کرونایی فائق شوند. مجلس انقلابی به خوبی می داند ستون فقرات مقابله سیستمی با طغیان کرونا و دیگر مشکلات تحمیلی در کابینه منسجم و بی دغدغه است.

او تصریح کرد: برخی فکر می کنند که جلسه اعتماد به کابینه در مجلس ممکن است که با تنش روبرو شود این درحالی است که با توجه به چالش های متعددی که از دولت قبلی برجای مانده و راهکاری به جز کمک و همدلی با رئیس جمهور وجود ندارد به نظر می‌رسد که جلسه رای به کابینه با آرامش همراه باشد. به هرحال از یکسو وجود رویکرد مشترک نگاه به درون در حل مشکلات میان کابینه و مجلس و از سوی دیگر وجود اشتراک در اجرای استراتژی اقتصاد مقاومتی، درحال حاضر جایی برای تنش میان دو قوه باقی نمی گذارد.

الله کرم خاطرنشان کرد: گرچه کمیسیون های تخصصی مجلس در ارزیابی پاسخ های معتبر به حل مشکلات وزارتخانه ها از جایگاه تخصصی ویژه ای برخوردار هستند اما دیدگاه انقلابی حاکم بر کمیسیون ها موجب می شود کمیسیون ها به جای مخالفت با ارائه پیشنهادات سازنده به پویایی برنامه وزیران کابینه کمک کرده و تاکید براین باشد که با بکارگیری جوانان در کنار باتجربه ها وبلعکس بکارگیری باتجربه ها در کنار جوانان این پویایی را به سمت کارآمدی بیشتر سوق دهند. نمایندگان انقلابی مجلس، علاوه بر پویاسازی کمیسیونی باید در رویکرد کلان نیز براساس ماتریس SWOT به کابینه رای اعتماد بالایی دهند تا امکان استفاده از نقاط قوت داخلی و فرصتهای بین المللی در مقابله با تهدیدات جهانی و رفع نقاط ضعف بوجود بیاید.

منبع: برنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر