کد خبر: 115144
A

نماینده مجلس: احتمال رای‌آوری باغگلی و سجادی پایین است

عضو کمیسیون انرژی با بیان اینکه باید کابینه را بر اساس واقعیات و نه لابی‌های سیاسی شکل دهیم، تاکید کرد: وزیر باید تحول‌گرا و انقلابی و دارای برنامه باشد و کلی‌گویی نکند.

نماینده مجلس: احتمال رای‌آوری باغگلی و سجادی پایین است

به گزارش دیده بان ایران؛ حسین حسین‌زاده نماینده مجلس یازدهم درباره روز نخست بررسی کابینه دولت سیزدهم برای کسب رای اعتماد مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: روز اول و نوبت صبح به بررسی وضعیت کلیات هیئت دولت اختصاص داشت، آقای رئیس‌جمهور، موافقان و مخالفان صحبت کردند؛ همچنین درخواست‌ها و انتظاراتی وجود داشت که چرا از ظرفیت جامعه بانوان که ۵۰ درصد جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند، استفاده نشده و باید مورد توجه قرار گیرد. 

وی افزود: همچنین برنامه‌های توسعه در زمینه‌های آب و محیط زیست، انرژی، آموزش، فرهنگ و اقتصاد مطرح شده و در مجموع برنامه‌های خوبی ارائه شد. همچنین موافقان و مخالفان در مورد نخستین وزیر پیشنهادی که بررسی شد یعنی وزیر آموزش و پرورش صحبت کردند؛ آقای باغگلی نیز توضیحاتی را در نیم ساعت وقت خودشان ارائه دادند. امیدوار هستیم که این چند روز که موافقان و مخالفان که صحبت می‌کنند  بتوانیم با یک رای خیلی خوب که برخاسته از واقعیات نه لابی‌های سیاسی است، یک کابینه پر قدرت را تشکیل دهیم. 

نماینده مردم لارستان با اشاره به اینکه امکان رای آوردن دو وزیر پیشنهادی ورزش و آموزش و پرورش پایین است درباره اینکه رئیس‌جمهور معتقد است که کابینه را از فیلترهای زیادی رد کرده اما مجلس با برخی وزرا مخالفت می‌کند، تصریح کرد: در دنیای ارتباطات تحقیق و بررسی انجام می‌شود؛ آن چیزی که جناب آقای رئیس‌جمهور فرمودند که افراد بررسی شده‌اند، درست است اما کمیسیون‌های تخصصی مجلس نیز آن‌ها را بررسی کرده و ۲۷۰ جلسه تخصصی با آن‌ها برگزار شده است؛ همچنین فراکسیون‌های مختلف نیز آن‌ها را بررسی کردند. 

وی تاکید کرد: هر آنچه که نیاز باشد نمایندگان بر اساس حق و عدالت انجام خواهند داد و کسی را که شایستگی کار را داشته باشد انتخاب خواهند کرد؛ حرف ما این است که وزیر باید تحول‌گرا و انقلابی و دارای برنامه باشد، اینکه نه صرفاً کل‌گویی و کلیاتی که حتی جامعه نیز دچار آن است را مطرح کند. 

عضو کمیسیون انرژی مجلس درباره وزیر نفت نیز بیان کرد: آقای اوجی یکی از فنی‌ترین وزرایی است که از اول انقلاب انتخاب شده‌اند، ایشان از بدنه و دانش آموخته صنعت نفت بوده و در حوزه داخلی نیز کار خودش از پایه شروع کرده است؛ کار عملیاتی، ستادی داشته و معاونت وزیر در امور گاز را نیز به عهده داشته است. همچنین حوزه خارج از کشور نیز دیپلماسی بسیار فعالی در این مدت داشته‌اند و دو بار عنوان داوری دادگاه‌های انرژی را به عهده داشتند که همین امر نشان می‌دهد ایشان در این حوزه دارای توانمندی‌های خاصی هستند؛ امیدواریم که ایشان هم با رای قاطع انتخاب شوند. 

وی درباره وزرای اقتصادی دولت (صمت، اقتصاد، کار و رفاه اجتماعی) نیز بیان داشت: وزرای اقتصادی وزاری جوانی هستند؛ آقای فاطمی امین، آقای عبدالملکی و آقای خاندوزی دارای ایده و برنامه هستند و مطمئن باشید که وزرای بسیار خوب، کاردان و برنامه محوری هستند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر