کد خبر: 115155
A

نماینده مجلس: ترک فعل های وزیر پیشنهادی اطلاعات در زمینه مبارزه با مفاسد در دوران مسئولیت قابل دفاع نیست

نماینده مردم تهران در مجلس در مخالفت با سید اسماعیل خطیب، وزیر پیشنهادی اطلاعات مدعی شد: آیا ترک فعل‌ها در زمینه مبارزه با مفاسد در دوران مسئولیت ایشان قابل دفاع است؟ آنچه مخالفان مطرح کردند این است که ایشان علی رغم توانایی بالا به موقع وارد نمی‌شود.

نماینده مجلس: ترک فعل های وزیر پیشنهادی اطلاعات در زمینه مبارزه با مفاسد در دوران مسئولیت قابل دفاع نیست

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ غلامحسین رضوانی در جلسه علنی صبح امروز(یکشنبه) مجلس در مخالفت با وزیر پیشنهادی اطلاعات گفت: حدود ۲۵ ساعت وقت برای بررسی سید اسماعیل خطیب صرف کردم. میران توقعات قانونی ما، شرایط احراز را تعیین می‌کند. می‌توان به حداقل اکتفا کرد یا سراغ بهترین گزینه رفت.

نماینده مردم تهران در مجلس یازدهم با اشاره به اهمیت مبارزه با فساد اقتصادی، خنثی‌کردن عملیات‌های دشمن و مبارزه با تروریسم گفت: هر چه در انتخاب فردی با شرایط احراز حداکثری دقت بیشتری کنیم، به موفقیت نظام کمک بیشتری کرده‌ایم زیرا نقش وزارت در اصلاح سایر دستگاهها کاملا بی‌بدیل و منحصر به فرد است.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: شخصیت آقای خطیب حتی از نظر مخالفین، سالم، هوشمند و مجاهد است. تعریضی از سوی مخالفان به ایشان ندیدم؛ چیزی که بعضی به ناحق سعی در انتساب آن به مخالفین دارند. سخن از خوب و بد در تصدی این امر نیست. صحبت از خوب و خوب‌تر است. هر گونه تلاش برای ارائه تصویری غیر از آن خلاف واقع و کذب است. برچسب زدن به کسانی که با وزارت ایشان مخالفت می‌کنند، برخلاف انصاف، وجدان و بر خلاف منویات رهبری است. ایشان همواره بر ضرورت انجام وظایف در ساختارهای قانونی تأکید کردند.

وی افزود: افراد هر گروهی در مقام رأی دادن ممکن است با هم همراهی داشته یا نداشته باشند. تلاش ناجوانمردانه نشریات رسوایی که در ماجرای برجام خباثت خود را در قلب واقعیات نشان دادند نباید موجب اشتباه فردی از ما شود. آیا بروز مفسده‌های نسبتا بزرگ توسط بعضی مدیران هر چند اندک یا تصدی بعضی سمت‌های مهم توسط عناصر ناصالح سوال برانگیز نیست؟ اگر افرادی بدون داشتن شرایط لازم در سمت‌های کلیدی طی سنوات متمادی و علی رغم آمد و شد با گرایشات سیاسی مختلف، همچنان مشاغل حساس را در قبضه داشته باشند، حق ریشه‌یابی داریم؟

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: ایشان در کمیسیون به درستی گفتند که در طول زندگیشان کار اطلاعاتی کرده‌اند و می‌دانیم که چندین سال در حفاظت قوه قضائیه آن هم در دورانی که هویت روشن‌تر و اختیارات بیشتر پیدا کرده بود، رئیس بودند، اما اقدام موثری از ایشان مشاهده نشده است. آیا ترک فعل‌ها در زمینه مبارزه با مفاسد در دوران مسئولیت ایشان قابل دفاع است؟ آنچه مخالفان مطرح کردند این است که ایشان علی رغم توانایی بالا به موقع وارد نمی‌شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر