کد خبر: 115168
A

دفاع‌ نماینده قم از وزیر پیشنهادی اطلاعات: آقای خطیب کاری کرد حکم کسانی که به سخنرانی هاشمی رفسنجانی حمله کردند، اجرا نشود

نماینده قم در مجلس یازدهم گفت: زمانی که جلسه سخنرانی هاشمی در سال ۸۵ در قم بهم خورد، فشار شدیدی به خطیب وارد شد. او کاری کرد که برخی از افراد که آن‌جا دستگیر شده بودند، احکام‌شان اجرا نشد و این کار خطیب بود.»

دفاع‌ نماینده قم از وزیر پیشنهادی اطلاعات: آقای خطیب کاری کرد حکم کسانی که به سخنرانی هاشمی رفسنجانی حمله کردند، اجرا نشود

به گزارش دیده بان ایران؛ مجتبی ذوالنوری در موافقت با وزیر پیشنهادی اطلاعات گفت: همه عزیزان چه موافق و چه مخالف از دلسوزان نظام و افراد ارزشی هستند ولی گاهی برخی مطالب نیاز به تشریح و تبیین دارد. علت اینکه بنده توفیق پیدا کردم چند دقیقه‌ای برخی مطالب را مطرح کنم چند علت دارد، یکی آنکه عمده این مطالب مرتبط با حوزه انتخابیه قم است و نکته دوم میزان آشنایی چند ده ساله من با آقای خطیب است.

وی افزود: افرادی که مطالبی مطرح کردند شناخت عمیق که بشود مبنای قضاوت منصفانه باشد را نداشتند اما من با خانواده ایشان آشنایی کامل دارم که کاملا ارزشی و ولایی هستند و از اول جنگ نقطه‌ای را برای نقش‌آفرینی انتخاب کردند که اطلاعات جنوب بود و همان جا جانباز شدند. وقتی کمونیست ها مسجد سلیمان را محل کار خود قرار دادند، جناب خطیب و چند روحانی انقلابی توانستند مستقر شوند و شرایط را تغییر دهند. ایشان در ادامه ضمن حضور در جبهه به عرصه انتخاب ورود پیدا کردند و قبل از حضور ایشان به عنوان مدیرکل و حین حضور در سه دوره بنده عضو ثابت شورای تامین قم بودم و مهمترین حوادث و ناآرامی‌ها در آن دوران در قم رقم خورد.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی گفت:‌ آقای خاتمی دیداری با مرحوم منتظری داشتند و مطالب ایشان پخش شد و رئیس جمهور را به شورش علیه نظام تحریک کردند که به رهبری بگو من این اختیارات را می‌خواهم در غیر اینصورت استعفا بده و قم یکپارچه حرکت و هیجان شد و رسانه‌های بیگانه افراد را ۴۰۰ هزار نفر اعلام کردند و آیت‌الله جوادی آملی سخنران آن مراسم بود.

وی ادامه داد: در دولتی که آقای خاتمی رئیس‌جمهور بود منجر به حصر آیت‌الله منتظری شد و برخی حصر را از دیگران مطالبه می‌کردند. در همه این ادوار شورای عالی امنیت ملی که آقای خاتمی رئیسش بود آقای منتظری را در حصر نگه داشت. لذا در آن قضایا اگر کسی از این جمع بفرماید من بیشتر از پشت پرده در جریان بودم الان بگوید چرا که من در جریان ریز مباحث بودم.

وی افزود: بنده در ریز جریانات بودم؛ ماجرای دراویش گنابادی که فتنه بود، قضیه مسجد محمدیه و سایر قضایا بنده مشرف بر جریانات پشت پرده بودم و من والله قسم می‌دهم که سر سوزونی در عملکرد آقای خطیب کاری که بوی انقلابی گری کم باشد ندیدیم.

ذوالنوری گفت: در همه حوادث ایشان انقلابی‌تر از همه حرکت می‌کرد و وقتی آقای یونسی در ابتدای دولت دوم آقای خاتمی روز چهارشنبه از این مجلس رای اعتماد گرفت، صبح روز پنجشنبه بنده، سردار قریشی، آیت الله بهرامی و ابوالفضل شکارچی و چند نفر دیگر رفتیم به عنوان تبریک دفتر آقای یونسی به قصد ابقای جناب آقای خطیب و آقای یونسی گفت مطلقا این را از من نخواهید چرا که آقای خاتمی بنده را احضار کرده و به عنوان شرط ضمن عقد از من تعهد گرفته که خطیب مدیرکل قم و مدیران کل اصفهان و فارس را عزل کنید.

وی افزود: آقای خطیب دو بار عزل می شوند، یکبار با نظر شخص آقای خاتمی و دفعه دوم با نظر شخص آقای احمدی‌نژاد که اگر خطیب کج رفته پس احمدی نژاد درست می رود.

وی افزود: زمانی که آقای احمدی‌نژاد، آقای خطیب را عزل کرد ایشان مسئول حفاظت دفتر مقام معظم رهبری شد. چرا امروز قم یکپارچه پشتیبان نظام اسلامی و ولایت است و چرا این جنگ نرم به نتیجه نرسید؟ یکی طبیعت قم و دیگری تاثیر کار سربازان گمنام امام زمان است.

وی ادامه داد: زمانی که جلسه سخنرانی آقای هاشمی در مسجد اعظم بهم خورد در سال ۸۵ این اتفاق افتاد قوه قضائیه فشار سنگین داشت و شخص آقای هاشمی روزانه پیگیری می‌کردند و ما مدافع بچه‌هایی بودیم که آزاد شوند و آقای خطیب می‌گفت من در برابر فشارها می‌خواهم مسائل را مدیریت کنم. وقتی آن بچه‌ها حکم گرفتند هیچ کدام اجرایی نشد چراکه هر موضوعی اقدام خودش را می‌طلبد پس این نکات را باید توجه کنیم.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع تحصیلات را مطرح کردند؛ شرع مهم است یا قانون اساسی؟ شرع می‌گوید قاضی باید مجتهد باشد اما آیا قضات شما مجتهد است؟ ولی شرع اذن مداخله می‌دهد. امام(ره) گفت اگر همه مردم به کسی رای دادند اما حاکم شرع تائید نکرد او اجازه تاصرف ندارد که عین طاغوت است. مگر دوستان دیگری که وزیر اطلاعات بودند فضل بیشتری از آقای خطیب داشتند؟ ایشان در وزارت اطلاعات تحول ایجاد خواهند کرد.

منبع: ایلنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر