کد خبر: 115183
A

نایب رئیس کمیسیون بهداشت: آمریکا و انگلیس در زمان احتیاج به ما واکسن نفروختند

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: آمریکا و انگلیس در زمانی که ما شدیدا به واکسن کرونا احتیاج داشتیم حاضر نمی‌شدند به ما واکسن بفروشند، اما امروز که می‌بینند ما می‌توانیم آن را تولید کنیم می‌گویند فروش واکسن به ایران مانعی ندارد.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت: آمریکا و انگلیس در زمان احتیاج به ما واکسن نفروختند

به گزارش دیده بان ایران, سید محمد پاکمهر نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی گفت: دشمنان ما و در رأس آنها آمریکا و انگلیس در همه عرصه‌ها علیه ما تحریم‌هایی را وضع کردند و تحریم‌های آنها محدود به حوزه اقتصادی و نظامی نبوده است.

وی افزود: یکی از بخش‌های مهم تحریم دارویی است که با سلامت افراد وابستگی دارد و آنها علی رغم اینکه در ظاهر شعار حقوق بشر سر می‌دهند، اما در عمل ضد حقوق بشر رفتار می‌کنند.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اظهار داشت: در ابتدای همه‌گیری کرونا و در شرایطی که ما شدیدا به واکسن کرونا نیاز داشتیم، آنها حاضر نمی‌شدند نه تنها به ایران بلکه به بسیاری از کشور های دیگر واکسن کرونا بدهند و حتی حاضر نمی‌شدند برای حفظ سلامت انسان‌ها فرمول آن را در اختیار کشورها قرار دهند تا خودشان تولید کنند.

پاکمهر خاطرنشان کرد: وقتی آنها دیدند که ایران به فرمول تولید واکسن کرونا دست یافت و آن را تولید کرد، عنوان کردند که فروش واکسن کرونا به ایران مانعی ندارد و اگرچه در ابتدا سعی داشتند این موفقیت ایران را زیر سؤال ببرند و با تمسخر آن را بی‌ارزش جلوه دهند، اما امروز می‌بینیم به ناچار این موفقیت را پذیرفته‌اند و این که می‌گویند ما حاضریم واکسن به ایران بفروشیم خود نشان دهنده همین امر است.

وی افزود: آمریکا نه تنها برای ملت ما کاری نمی‌کند بلکه برای ملت خود هم کاری انجام نمی‌دهد، با وجود تولید واکسن فایزر تک دزی بالای 90 درصد می‌بینیم که کرونا در این کشور در یک روز هزار قربانی گرفته است./ فارس

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر