کد خبر: 115204
A

معصومه پاشایی: بزرگترین چالش اقتصاد، قدرت بی‌حد بانک‌هاست

نماینده موافق وزیر پیشنهادی اقتصاد در مجلس اظهار داشت: همان طور که می‌دانید بزرگترین چالش اقتصاد کشور امروز قدرت بی‌حد و حصر بانک‌ها است که ایشان با برنامه‌های مالی در این مورد برنامه‌ریزی داشته‌اند.

معصومه پاشایی: بزرگترین چالش اقتصاد، قدرت بی‌حد بانک‌هاست

به گزارش دیده بان ایران؛  معصومه پاشایی در جلسه امروز صحن مجلس برای بررسی رای اعتماد به وزیر پیشنهادی اقتصاد اظهار کرد: از جمله مواردی که تاکنون با آنها مواجه بوده‌ایم می‌توان به انحصار دولت، شرطی کردن اقتصاد و گره زدن آن به غرب اشاره کرد که هیچ نسبتی با اقتصاد مقاومتی نداشته است. نتایج این موضوع مواردی مانند رانت، بدهی، تورم 44 درصدی، رشد نقدینگی 3700 میلیاردی، گرانی، فقر، کاهش قدرت خرید مردم و کاهش ارزش پول ملی بوده است.

وی افزود: تیم اقتصادی دولت سیزدهم با توجه به ابلاغ‌های رهبر معظم انقلاب نسبت به تهیه و تدوین برنامه‌ای جامع با رویکرد عدالت و پیشرفت اقدام کرده است. این برنامه‌ها نیاز به افرادی متخصص دارد یکی از بهترین گزینه‌ها آقای دکتر خاندوزی برای وزارت اقتصاد هستند.

پاشایی با اشاره به ویژگی‌های وزیر پیشنهادی اقتصاد گفت: آقای دکتر خاندوزی چند ویژگی مهم دارند که می‌توانند به تجربه سیاست‌گذاری در مرکز پژوهش‌ها، پیوند جامع بین دانشگاه و مجلس اشاره کرد که می‌تواند پیوندی میان دانشگاه مجلس و وزارت اقتصاد ایجاد کنند. ایشان عدالت محور و فسادستیز هستند و فعالیت‌های ارزشمندی در موارد مورد نیاز کشور داشته‌اند برای مثال ایشان کتاب اقتصاد ایران را در دانشگاه تدریس می‌کنند که نشانگر آشنایی ایشان با مسایل کشور است. همچنین به خوبی با کار گروهی آشنا هستند.

نماینده شهر مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بخشی از برنامه‌های آقای خاندوزی به این شرح است؛ فعال کردن ستاد اقتصادی دولت برای هماهنگی بین دستگاهی، اصلاح نظام گمرکی و نظام مالیاتی، اصلاح برنامه مالی کشور که همان طور که می‌دانید بزرگترین چالش اقتصاد کشور امروز قدرت بی‌حد و حصر بانک‌ها است که ایشان با برنامه‌های مالی در این مورد برنامه‌ریزی داشته‌اند. برنامه‌های آقای دکتر خاندوزی در مورد بورس، نوید اصلاح در این حوزه را می‌دهد.

وی افزود: حجم عظیمی از دارایی‌های کشور در اختیار دولت است اما بهره‌وری کمی دارند و نتوانسته کمکی به وضعیت کند بنابراین لزوم شفافیت دارایی‌ها و اقدام به ثبات درآمدها و ... احساس می‌شود.

پاشایی در پایان اضافه کرد: عده‌ای از دوستان می‌گویند که آقای خاندوزی اعتقادی به اقتصاد مقاومتی ندارد در حالی که اکثر گزارش‌های مرکز پژوهش‌های مجلس در مورد اقتصاد مقاومتی در زمان مدیریت ایشان و با همکاری خود آقای خاندوزی بوده است. یادداشت‌های ایشان در این مورد نیز موجود است و برنامه‌هایی نیز در این راستا دارند در بند الف برنامه‌های ایشان موضوع خنثی کردن تحریم‌ها آمده است. انتظار ما از آقای خاندوزی عملی کردن برنامه‌ها و تحول‌گرا بودن است، مردم از مشکلات اقتصادی به ستوه آمده‌اند اقتصادی که به دست 60 ساله‌ها به باد دادیم باید به دست جوانانی مثل شما به دست بیاید.

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر