کد خبر: 115213
A
در گفت وگو با دیده بان ایران:

داریوش قنبری: انتخاب برخی وزرا با مشورت رهبری توسط رئیس جمهور «طبیعی» است

فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: به طور سنتی رئیس جمهور باید وزرایی که مرتبط با حوزه های دفاع و امنیت هستند را با رهبری هماهنگ کند که به نظر بنده اتفاق خوبی در جهت بهبود شرایط کشور است و اگر آنگونه که نمایندگان در جلسه بررسی کابینه پیشنهادی می گویند این لیست مورد تایید رهبری باشد مشکلی در جهت رای آوری نخواهد داشت.

داریوش قنبری: انتخاب برخی وزرا با مشورت رهبری توسط رئیس جمهور «طبیعی» است

به گزارش دیده بان ایران؛ دومین روز بررسی وزرای پیشنهادی «سیدابراهیم رئیسی» توسط نمایندگان مجلس یازدهم در حالی برگزار شد که بسیاری از کارشناسان بر این باورند که برخلاف اظهارات برخی نمایندگان مبنی بر احتمال رای نیاوردن برخی وزرا، تمام کابینه موفق به اخذ رای اعتماد از نمایندگان مجلس موسوم به انقلابی خواهند شد تا پیش از این تعللی در آغاز بکار دولت سیزدهم رخ ندهد. این در حالی است که علی رغم نظر رئیس جمهور که اعلام کرده بود اعضای کابینه اش را توسط یک سامانه مردمی انتخاب خواهد کرد، ابراهیم رئیسی روز گذشته مشخصاً درباره انتخاب وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد که این گزینه را آقای صفارهرندی به او پیشنهاد داده است.

داریوش قنبری، نماینده ادوار مجلس در رابطه با همین موضوع به خبرنگار دیده بان ایران گفت: آقای رئیسی آن طور که خودشان گفته بودند سامانه ای را طراحی کرده بودند تا مردم از طریق این سامانه اعضای کابینه را به او معرفی کنند اما تاکنون اطلاعاتی در این رابطه منتشر نشده است ضمن اینکه برخی از وزرای اهمین کابینه معرفی شده را هَم بنده شخصاً نمی شناسم. اینکه این کابینه از آن سامانه وام گرفته باشد یا نه سوالی است که دولت باید پاسخ بدهد اما به هر ترتیب صرف اینکه بگوییم آقای رئیسی در یک مورد (وزیر ارشاد) از کسی توصیه پذیرفته باشد، دلیل محکمی برای این ادعا نیست که رئیس دولت از سامانه مذکر استفاده نکرده است هرچند که تناقض وجود دارد.

وی اضافه کرد: این حق رئیس جمهور است که افرادی را به عنوان کابینه معرفی کند که همفکران او باشند تا بتواند به شعارهای انتخاباتی اش جامع عمل بپوشاند. هر چند به عنوان مثال آقای رئیسی عنوان کردند که تیم اقتصادی اش زیر نظر آقای مخبر قرار است فعالیت داشته باشد اما این دلیلی نمی شود که مسئولیتی متوجه شخص رئیس جمهور نیست. قطعاً گرفتن رای اعتماد از مجلس کار دشواری است هر چند مجلس همسو با آقای رئیسی است. عقیده من این است که برخی از این وزرا نتوانند موفق به گرفتن رای اعتماد از نمایندگان شوند.

فعال سیاسی اصلاح طلب همچنین درباره هماهنگی رئیس دولت با رهبری هم تصریح کرد: به طور سنتی رئیس جمهور باید وزرایی که مرتبط با حوزه های دفاع و امنیت هستند  را با رهبری هماهنگ کند که به نظر بنده اتفاق خوبی در جهت بهبود شرایط کشور است و اگر آنگونه که نمایندگان در جلسه بررسی کابینه پیشنهادی می گویند این لیست مورد تایید رهبری باشد مشکلی در جهت رای آوری نخواهد داشت.

 

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر