کد خبر: 115214
A

فعال سیاسی اصولگرا: کمک آقای ضرغامی به دولت محدود به وزارت گردشگری نمی‌شود

مقدم گفت: آقای ضرغامی یکی از مدیران توانمند در جمهوری اسلامی است که بسیار خوش‌فکر هم هست. حتما کمک آقای ضرغامی به دولت محدود به وزارت گردشگری نمی‌شود و او در حوزه‌هایی مانند اقتصاد و فرهنگ هم مشاروه‌هایی مهم به آقای رئیسی و دولت خواهد داد و از تجربه او استفاده می‌شود.

فعال سیاسی اصولگرا: کمک آقای ضرغامی به دولت محدود به وزارت گردشگری نمی‌شود

به گزارش دیده بان ایران؛ بررسی وضعیت وزرای پیشنهادی رئیسی در مجلس آغاز شد حالا و باید دید که از پس این بررسی‌ها چیدمان کابینه دولت سیزدهم جگونه خواهد بود و نمایندگان مجلس در کلیت با دولت همراهی خواهند کرد یا بر آن سخت می‌گیرند؟​

بیژن مقدم درباره این موضوع گفت: «در وهله نخست باید دید که چه افرادی می‌توانستند با آقای رئیسی کار کنند تا تحلیل و قضاوتمان یک‌جانبه نباشد؛ به این معنی که ممکن است بسیاری از افراد توانایی برعهده گرفتن وزارتخانه‌ای را داشته باشند اما نتوانند با دولت آقای رئیسی کار کنند. برخی هم اصلا تمایل ندارند که کار کنند. این افرادی که اکنون به عنوان کابینه پیشنهادی آقای رئیسی می‌بینیم بهترین افراد از منظر آقای رئیسی هستند که می‌توانند با خط و مشی فکری‌اش کار کنند. پس این طور نیست که بگوییم افراد دیگری هم بودند و چرا از آنها استفاده نشد و در کنار تخصص و تجربه باید به عنصر همگرایی با دولت هم توجه شود».

 او درباره تیم اقتصادی رئیسی هم بیان کرد: «درباره تیم اقتصادی باید گفت که برخی از نیروها از تجربه اجرایی کافی برخوردار نیستند. البته که برخی هم دارای چنین تجربه‌ای هستند. ما می‌بینیم که آقایای محرابیان فردی باتجربه است و آقای خاندوزی نیروهایی خوش‌فکر و کاربلد است؛ نیروهای عملیاتی خوبی هم خاصه در وزرات کار دیده می‌شود. با این همه باید بدانیم که راهبری تیم اقتصادی بر عهده معاون اول گذاشته شده است و امیدواریم همه نیروهای اقتصادی دولت بتوانند از پس رفع مشکلات موجود برآیند».

این فعال سیاسی درباره تیم سیاست خارجی رئیسی با هدایت حسین امیرعبداللهیان هم اظهار کرد: «وزارت خارجه حتما در تمام دولت‌ها دارای اهمیت بسیار بالایی است. آقای امیرعبداللهیان نیرویی متخصص و دارای تجربه است که به خصوص در حوزه خاورمیانه و منطقه می‌داند که چه کار بکند؛ از سوی دیگر او از بدنه وزارت خارجه است و مورد احترام و اعتماد همه نیروهای وزارت خارجه قرار دارد و با چنین نگاهی که بر او وجود دارد می‌تواند در پیش‌برد هماهنگ و با قدرت سیاست‌های خارجی جمهوری اسلامی ایران مؤثر واقع شود».

او همچنین درباره وضعیت عزت‌الله ضرغامی به عنوان وزیر پیشنهادی گردشگری هم تصریح کرد: «آقای ضرغامی یکی از مدیران توانمند در جمهوری اسلامی است که بسیار خوش‌فکر هم هست. حتما کمک آقای ضرغامی به دولت محدود به وزارت گردشگری نمی‌شود و او در حوزه‌هایی مانند اقتصاد و فرهنگ هم مشاروه‌هایی مهم به آقای رئیسی و دولت خواهد داد و از تجربه او استفاده می‌شود. مشخصا درباره وزارت گردشگری هم او وظیفه مهمی دارد زیرا بعد از بحران کرونا یکی از مهم‌ترین موضوعات کشور رونق گردشگری در کشور است که امیدواریم آقای ضرغامی به بهترین شکل از پس این مسئولیت برآید»./ نامه نیوز

 
 

مقدم در پایان گفت: «من تصور می‌کنم مجلس به کلیت وزرای پیشنهادی رأی مثبت دهد. حالا در این بین ممکن است یکی دو وزیر رأی اعتماد نگیرند اما در کلیت مجلس با کابینه پیشنهادی آقای رئیسی همراهی می‌کند».

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر