کد خبر: 115251
A

موسوی لارگانی: رئیسی باید شخصی در تراز مخبر را برای وزارت کار معرفی می کرد/ وزیر شدن «عبدالملکی» ظلم به خودش است

نماینده مردم فلاورجان در مجلس تاکید کرد: آقای عبدالملکی جوانی است که دارای آینده درخشانی است اما انتخاب او در این مقطع به عنوان وزیر یک ابروزارتخانه ظلم به ایشان است.

موسوی لارگانی: رئیسی باید  شخصی در تراز مخبر را برای وزارت کار معرفی می کرد/ وزیر شدن «عبدالملکی» ظلم به خودش است

به گزارش دیده بان ایران؛ حجت الاسلام سیدناصر موسوی لارگانی در جلسه علنی امروز مجلس به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مخالفت بنده با ایشان از روی دلسوزی برای رئیس جمهور و مجلس است و هیچ انگیزه سیاسی در کار نیست. وزارت کار تعاون و رفاه اجتماعی از سه بخش تشکیل شده که هر کدام به اندازه یک وزارتخانه است و یکی از عظیم ترین وزارت خانه های کشور است که حدود ۳۲ هزار میلیارد تومان ماهانه حقوق کارمندانش پرداخت می کند.

وی در ادامه گفت: در گذشته وزرای در قد و قواره رئیس جمهور برای این وزارتخانه معرفی می شدند. انتظار می رفت آقای رئیس جمهور شخصی در تراز دکتر مخبر برای تصدی این مجموعه عظیم معرفی می کرد وزیر کار باید فردی کارآزموده و دارای سابقه اجرایی باشد. وزیر کار باید مورد مقبول جامعه کارگری و بازنشستگان کشور باشد. وزیر کار باید مورد تایید آسیب دیدگان اجتماعی و مددجویان بهزیستی باشد. وزیر کار باید مقبول حداقل ۷۰ درصد جامعه باشد. 

نماینده مردم فلاورجان در مجلس گفت: وزیر کار باید عالم به صنعت پزشکی، پتروشیمی و مسائل مربوط به صادرات و واردات و بیمه ای باشد. وزیر کار باید علاوه بر تولید پول و ارز برای صندوق های بازنشستگی، بحرانهای متعدد این حوزه را مدیریت کند.

وی گفت: از نظر بنده آقای عبدالملکی جوان هوشمند و تئوری پرداز و مسلط به حوزه اقتصادی است، اما ایشان فردی جوان است و نمی تواند از عهده این وزارتخانه عظیم بر بیاید، این وزارت خانه زیرمجموعه هایی نظیر سازمان تامین اجتماعی، سازمان بهزیستی، شستا و صندوق بازنشستگی دارد که هر کدام نیازمند مدیری در حد وزیر است.

موسوی لارگانی افزود: ما در سالیان گذشته سه حادثه دلخراش سقوط هواپیمای آسمان، آتش سوزی سانچی و سانحه معدن یورت در استان گلستان را داشتیم که هر سه سانحه فاجعه بار بود، این وزارت خانه بسیار کار سنگینی برعهده دارد. آقای عبدالملکی دارای آینده درخشان است چرا اجازه نمی دهید تجارب لازم را کسب کند و بعدا وارد چالشهای بزرگتر شود.

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر