کد خبر: 115389
A

نقوی حسینی: آن وزرایی که جبهه پایداری به انتخاب شان انتقاد دارد مطمئنا در مجلس رأی نخواهند آورد / دولت سیزدهم، دولت اصولگراست و اصولگرایان باید پاسخگو باشند

نماینده مجلس دهم گفت: دولت سیزدهم، دولت اصولگراست و فردا اصولگراها باید نسبت به عملکرد دولت پاسخگو باشند بنابراین این انتقاد را دارند که چرا افراد بهتری انتخاب نشدند.

نقوی حسینی: آن وزرایی که جبهه پایداری به انتخاب شان انتقاد دارد مطمئنا در مجلس رأی نخواهند آورد / دولت سیزدهم، دولت اصولگراست و اصولگرایان باید پاسخگو باشند

به گزارش دیده بان ایران؛ مجلس شورای اسلامی در حال بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی است اما به نظر می رسد جبهه پایداری بیشترین انتقاد را درباره ترکیب وزرای پیشنهادی دارد. برخی این رویکرد جبهه پایداری را برآمده از مشی سهم خواهانه آن می دانند و برخی معتقدند موضوع فراتر از این حرف هاست و انتقاد جبهه پایداری درباره کارآمدی کابینه درست است.

وی مواضع جبهه پایداری درباره کابینه دولت سیزدهم را طبیعی خواند و افزود: وقتی مشروح مذاکرات این روزهای مجلس را مشاهده کنیم می بینیم نمایندگان همسو با جبهه پایداری از اغلب گزینه های پیشنهادی حمایت می کنند. به طور مشخص آقای سعادتی نژاد وزیر پیشنهادی جهادکشاورزی و سیدمحمدحسینی معاون پارلمانی از نیروهای نزدیک به جبهه پایداری است.

این فعال اصولگرا با بیان اینکه هم اکنون پایداری مقابله ای با دولت آقای رئیسی ندارد، در پاسخ به این سئوال که «آیا علت انتقاد پایداری به دلیل استفاده نشدن از سعید جلیلی و محصولی در کابینه است؟» اظهار کرد: اطلاعی ندارم که آقای رئیسی با آقایان جلیلی و محصولی صحبت برای حضور در کابینه کرده است یا خیر اما انتقادات مشابه ای هم وجود داشت مثلا خود ما می پرسیدیم «چرا آقای نیکزاد و آقای امیرآبادی فراهانی در کابینه نیستند»، بعد خود آقای رئیسی از تریبون مجلس پاسخ داد و گفت «من به این آقایان مراجعه کردم اما ترجیح این آقایان حضور در مجلس بود» بنابراین الان نمی دانیم به آقای جلیلی و محصولی پیشنهادی داده شده است یا نظر آنها چه بوده است؟

وی درباره سهم خواهی جبهه پایداری از دولت سیزدهم بیان کرد: اصلا چنین برداشتی ندارم، هیچ طیف و جریان اصولگرایی دنبال این نبود که کسی از طرف آنها انتخاب شود و تنها پیشنهادات شان را به آقای رئیسی دادند؛ آقای رئیسی هم درنهایت باید به جمع بندی می رسید. الان هم بحث پایداری روی انتخاب وزرای شایسته تر براساس عملکرد، تجربه و سابقه اجرایی است. حتی برخی وزرایی که الان پایداری به انتخاب آنها انتقاد دارد، شاید به لحاظ فکری به پایداری نزدیکتر باشند.
این استاد دانشگاه با بیان اینکه انتقاد پایداری به کارآمدی کابینه است نه سهم‌خواهی، یادآور شد: دولت سیزدهم، دولت اصولگراست و فردا اصولگراها باید نسبت به عملکرد دولت پاسخگو باشند بنابراین این انتقاد را دارند که چرا افراد بهتری انتخاب نشدند.

وی با بیان اینکه همه مجلس نمایندگان همسو با جبهه پایداری نیستند، افزود: آن وزرایی که جبهه پایداری به انتخاب شان انتقاد دارد و معتقد است که آنها افراد ضعیفی هستند، مطمئنا در مجلس نیز رأی نخواهند آورد. در واقع غاطبه نمایندگان نیز به این جمع بندی رسیده اند بنابراین می توان این ارزیابی را داشت که حدود 5 نفر از وزرای پیشنهادی لب مرز و حتی زیر لب مرز هستند. بالاخره مجلس انقلابی و هم طیف دولت است و از موضوع کارآمدی راحت نمی گذرد./ فردا نیوز

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر