کد خبر: 115460
A

ابراهیم رئیسی: یقین دارم «امدادهای غیبی الهی» به ما کمک خواهد کرد

رئیس جمهور در حرم امام خمینی(ره) گفت:یقین دارم امدادهای غیبی الهی به مدد ما خواهد آمد. امام خمینی (ره) و رهبری همیشه تاکید دارند اگر در مسیر درست حرکت کنیم، مدد الهی یار ما خواهد بود. او حتما بر مشکلات فائق می‌آید. من تردیدی ندارم. مشکلات زیاد است ولی به مدد او و امام و شهدا قادریم بر مشکلات فائق بیاییم.

ابراهیم رئیسی: یقین دارم «امدادهای غیبی الهی» به ما کمک خواهد کرد

به گزارش دیده بان ایران؛ حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی صبح امروز در مراسم تجدید بیعت دولت سیزدهم با آرمان‌های امام خمینی (ره) در حرم بنیانگذار انقلاب با بیان اینکه میثاق با امام، میثاق با همه خوبی‌ها و پاکی‌هاست، اظهار کرد: خدمت به مردم در اندیشه امام خمینی (ره) جایگاه ویژه‌ای دارد، البته همه دولت‌ها و مسئولان در عالم مدعی خدمت به مردم هستند و در سخنان خود می‌گویند به مردم خدمت می‌کنیم، اما در اندیشه امام خدمت معنای خاصی دارد.

وی ادامه داد: یک نوع خدمت، منفعت‌گرا و با نگاه ماتریالیستی است که اساس آن این است که منافع حزب، گروه و مجموعه خودی در نظر گرفته می‌شود. خدمت انجام می‌شود تا منفعتی به دست آید. یک نوع خدمت دیگر، از نو دوستی و با نگاه انسان‌مدارانه یا اومانیستی است، اما در منظومه اندیشه امام خمینی (ره)، خدمت به مردم برای خداست و اولین گام در این خدمت خداباوری است و ابتدا باید همه مسئولان پاسخگوی خدا باشند.

رئیس جمهور در ادامه خاطرنشان کرد: در دیدار اولین دولت بعد از انقلاب با امام خمینی (ره)، ایشان به توجه به مردم تاکید داشتند. نگاه امام خمینی (ره) به مردم تشریفاتی و سیاسی نبود و امام حقیقت مردم را باور داشت. اگر امام خمینی (ره) فرمود میزان رای ملت است، به آن باور داشت. محور این دولت نیز امانتداری مسئولیت برای خدمت به مردم است.

رئیسی اضافه کرد: نکته دیگر آموزه‌های امام خمینی (ره) اعتماد به داشته‌های ملت است. شعار امام خمینی (ره) اتکال به خدا و اعتماد به نفس بود که این دو از آموزه‌های رهبری هم وجود دارد. ما به اندیشه‌های امام در عمل و اقدام پایبند هستیم. خیر دنیا و آخرت ما این است که به این خط نورانی پایبند باشیم. رهبری بهترین کسی است که می‌تواند این خط نورانی را تبیین کند و این خط نورانی باید مورد توجه دولت باشد. روح امام هم به کسانی که انقلاب را یاری می‌کنند توجه دارد و روح امام ناظر و دعاگوست. ما از ارواح ملکوتی همه شهدا از جمله شهید رجایی، باهنر و سایر شهدا کمک می‌خواهیم تا بتوانیم این خط نورانی را ادامه دهیم و همواره تلاش می‌کنیم شکرگذار نعمت الهی باشیم که امانتدار آن هستیم. مشکلات مردم زیاد است و حل آنها در پرتوی آن است که از روح امام خمینی (ره) و شهدا مدد بگیریم و تمام ظرفیت خود را به کار بگیریم.

وی تاکید کرد: یقین دارم امدادهای غیبی الهی به مدد ما خواهد آمد. امام خمینی (ره) و رهبری همیشه تاکید دارند اگر در مسیر درست حرکت کنیم، مدد الهی یار ما خواهد بود. او حتما بر مشکلات فائق می‌آید. من تردیدی ندارم. مشکلات زیاد است ولی به مدد او و امام و شهدا قادریم بر مشکلات فائق بیاییم.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) به ما آموخت می‌شود با تکیه بر قدرت الهی بر همه دشمنان پیروز شد، تصریح کرد: امروز با امام خمینی (ره) پیمان می‌بندیم که خط نورانی ایشان را ادامه دهیم و به آن وفادار باشیم. این دولت نیاز دارد همه آحاد ملت و سلیقه‌ها و گروه‌ها با همه وجود خود را همراه دولت بدانند، دولت هم خود را خدمتگذار و متعلق به همه می‌داند. این حقی برای آحاد ملت و تکلیفی بر عهده ماست. دولت نسبت به همه مردم با هر سلیقه سیاسی، گویش و در هر نقطه‌ای از کشور خود را مکلف دانسته و آنها را صاحب حق می‌داند.

رئیسی در پایان از یادگار امام و تولیت آستان حضرت امام خمینی (ره) تشکر کرد.

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر