کد خبر: 115556
A

حجت‌الاسلام فلاحی: نباید مردمِ بی گنــــــاه را بی‌دفاع در فضای مجازی رها کرد

عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: نباید مردم بیگناه را در پیام‌رسان‌های خارجی بی دفاع رها کرد چرا که احتمال افشای مسائل خصوصی آنها در این پیام رسان‌ها وجود دارد.

حجت‌الاسلام فلاحی: نباید مردمِ بی گنــــــاه را بی‌دفاع در فضای مجازی رها کرد

به گزارش دیده بان ایران، حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره عدم نظارت بر فضای مجازی و مدیریت شبکه‌های اجتماعی اظهار داشت: تعبیر مقام رهبری درباره پیام‌رسان‌های خارجی و شبکه‌های اجتماعی رها بودن آنها و عدم مدیریت آنها است نباید مردم بیگناه را در این پیام‌رسان‌ها تنها رها کرد زیرا احتمال افشای مسائل خصوصی آنها در این پیام رسان‌ها وجود دارد و باید فعالیت این شبکه‌ها و استفاده از آن قانونی بوده و آنها پاسخگو باشند.

وی تأکید کرد: هیچ ضمانتی برای حفظ و رعایت حقوق کاربران در شبکه‌های اجتماعی وجود ندارد. 

عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: کسب و کارهای جوانان در شرایط فعلی و در فضای مجازی به نحوی است که اگر مشکل و تحریمی از سوی غربی‌ها در این باره صورت گیرد منجر به بروز خسارت زیادی به جامعه خواهد شد.

فلاحی با بیان اینکه دولت یازدهم و دوازدهم هزینه و امکانات زیادی در اختیار شبکه‌های خارجی گذاشت اما مشکلات زیادی برای کشورمان به وجود آورد، افزود: آنها هیچگونه تعهدی در قبال جمهوری اسلامی نداشتند و حتی سرورهایشان خارج از کشور است.

وی خاطرنشان کرد: ترکیه ضوابط و قوانین مناسبی برای فعالیت شبکه‌های اجتماعی خارجی در نظر گرفته است این در حالی است که یکی از دغدغه‌های  چند سال اخیر ما راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات است که دولت روحانی برای آن کاری انجام نداد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: کره جنوبی و روسیه و ... دارای شبکه ملی اطلاعات جداگانه هستند و نباید از روی غرض‌های سیاسی و بدون مطالعه درباره شبکه‌های اجتماعی سخن گفت و از اقدامات کشورها درباره مدیریت فضای مجازی و شبکه ملی اطلاعات‌شان انتقاد کرد. 

منبع: فارس

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر