کد خبر: 11557
A

توضیحات دبیر جشنواره «زن، خانواده و رسانه» درباره نامه رییس خانه احزاب

در پی انتشار نامه رییس خانه احزاب ایران در مورد دعوت از احزاب برای حضور در نخستین جشنواره «زن، خانواده و رسانه» زهره آشتیانی دبیر این جشنواره به ارائه توضیحاتی در این باره پرداخت.

توضیحات دبیر جشنواره «زن، خانواده و رسانه» درباره نامه رییس خانه احزاب

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران؛در پی انتشار نامه رییس خانه احزاب ایران در مورد دعوت از احزاب برای حضور در نخستین جشنواره «زن، خانواده و رسانه» زهره آشتیانی دبیر این جشنواره به ارائه توضیحاتی در این باره پرداخت.

متن مشروح این توضیحات بدین شرح است:

«با سلام

ازآنجاکه نخستین جشنواره ملی زن، خانواده و رسانه به‌عنوان رویدادی ملی، فرهنگی و اجتماعی در آستانه برگزاری است و ازآنجاکه بنا بر پیوند نزدیک احزاب و رسانه در این گستره و نیز پیوست این دو محور، به‌عنوان دو رکن مؤثر مردم‌سالاری، این تصمیم مبتنی بر دعوت به حضور نمایندگانی از احزابی که در شورای مرکزی خود عضو زن‌دارند یا دارای کمیته زنان هستند، در این نشست علمی فرهنگی که به تبیین ضرورت‌ها و اولویت‌های این حوزه در قالب جشنواره خواهد پرداخت اتخاذ شد؛ ازاین‌رو در حد مقدورات، به دعوت فعالانی از احزاب مختلف و به‌طور خاص نیز ریاست محترم خانه احزاب مبادرت گردید. لیکن ازآنجاکه برنامه‌های سخنرانی جشنواره در قالب علمی بوده و این برنامه رویدادی غیرسیاسی و دارای رویکردی فرهنگی و اجتماعی محسوب می‌شود و برگزاری پنل‌های تخصصی آن با حضور اساتید دانشگاهی و چهره‌های علمی که به بررسی و تبیین اهمیت نقش رسانه در حل مسائل زنان و ضرورت‌های اولویت‌ها و نقش و تأثیر زنان در عرصه فعالیت حرفه‌ای رسانه می‌پردازد، از مدت‌ها پیش نهایی شده است؛ امکان فراهم کردن شروط اعلامی ایشان و نیز تقاضای جایگزینی ایشان با یکی از سخنرانان، مضافاً اینکه با توجه به عدم وجود سوابق و رویکردهایی از ایشان که مشتمل بر دغدغه‌ها، ضرورت‌ها و اولویت‌های حوزه زنان، خانواده و رسانه باشد، میسر نگردید.

بر این اساس از ایشان جهت حضور به‌عنوان مهمان جشنواره دعوت بعمل آمد که ایشان یک‌بار دیگر بر شروط قبلی خود تأکید کردند. لکن جای بسی تأسف و شگفتی است که ایشان در حالی پس از آگاهی از عدم امکان عملیاتی شدن شروط خود اقدام به انتشار این بیانیه و حضور در این جشنواره را به سیاهی‌لشکر تعبیر کردند که پیش از آن حتی محل نشست خود را تعیین و قرار گرفتن در صندلی کنار معاون اول رییس‌جمهور را نیز ازجمله شروط خود قرار داده بودند. حال چه می‌شود که پس‌ازآن و به ناگاه یاد ماجراهای قبلی که در بیانیه‌شان اشاره کردند می‌افتند و علت عدم حضور را به موضوعاتی پیوند می‌زنند که خود جای سؤال بسیار دارد.
گفتنی است علی‌«غم آنکه ایشان عنوان کرده‌اند که «دولت احزاب را سیاهی‌لشکر» می‌داند و تأکید کرده‌اند که بنابر آنکه ایشان یا یکی از اعضای خانه احزاب سخنران برنامه نیستند پس همه دبیران احزاب از حضور معذورند، برخی از دبیران کل احزاب ضمن تماس با ابراز تأسف از اظهارات ایشان اعلام کردند که بارها نسبت به چنین نوع رفتارهایی سیاسی و غیرحرفه‌ای به ایشان تذکر داده‌اند و با توجه به اهمیت موضوعات زنان و خانواده قطعاً در این جشنواره حضور خواهند یافت.
در پایان ضمن ابراز تأسف مجدد از این اظهارات امید است سعه‌صدر، منطق و ترجیح منافع ملی بر خواسته‌های فردی و گروهی در مواجه آگاهانه با موضوعات پیرامونی مدنظر همگان قرار گیرد.»

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر