کد خبر: 11569
A

مسکو: راهبرد پوتین و روحانی یکپارچگی سوریه و حق سوری ها برای تعیین سرنوشت است

میخائیل بوگدانف معاون وزارت خارجه روسیه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا، اعلام کرد: راهبرد مشترک تهران و مسکو در قالب دیدگاه ولادیمیر پوتین و حسن روحانی حفظ یکپارچگی سوریه و حق غیرقابل انکار مردم این کشور برای تعیین سرنوشت ملی است.

مسکو: راهبرد پوتین و روحانی یکپارچگی سوریه و حق سوری ها برای تعیین سرنوشت است

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران؛بوگدانف نماینده رئیس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه روز جمعه در پایان مذاکره دو جانبه با حسین جابری انصاری معاون امور آفریقا و عربی وزارت خارجه در مسکو، افزود: دیدگاههای تهران و مسکو برای حل سیاسی بحران سوریه در قطعنامه برقراری آتش بس فراگیر این کشور بازتاب یافته است.
وی ادامه داد: رایزنی های دوجانبه ایران و روسیه از سال های پیش و اکنون ترکیه به عنوان سه کشور طراح آتش بس فراگیر در سوریه (برقرار شده از 10 دی) که به عملیات جنگی در این کشور پایان داد، منجر به برنامه مذاکرات طرف های سوری شده که قرار است 23 ژانویه (4بهمن) در شهر آستانه پایتخت قزاقستان آغاز شود.
بوگدانف تاکید کرد: مذاکرات آستانه پیش درآمد روند حل سیاسی بحران سوریه است و امیدواریم مذاکرات سوری_سوری در ژنو نیز ازسر گرفته شود.
در جریان رایزنی های جابری انصاری و بوگدانف که در قالب مذاکرات برنامه ریزی شده دو کشور با محور اوضاع خاورمیانه و حل بحران سوریه صورت گرفت، آخرین تحولات این کشور، راهکارهای تداوم آتش بس فراگیر و افزایش موفقیت مذاکرات آستانه بررسی شد.
وزیران خارجه روسیه، ایران و ترکیه در پایان نشست سه جانبه 30 آذرماه خود در مسکو بیانیه ای را تصویب کردند که دربرگیرنده مبارزه با داعش و جبهه النصره، فراخوان جهانی برای همکاری علیه تروریسم، حفظ تمامیت ارضی و یکپارچگی سوریه، رد راهکار نظامی برای حل بحران کنونی، اجرای قطعنامه 2254 شورای امنیت، کمک فراگیر به سوری ها، لزوم اجرای نظام خروج آزادانه مردم از مناطق درگیری و تحت سلطه تروریست ها و همچنین پشتیبانی از برگزاری مذاکرات سوری-سوری در قزاقستان است. 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر