کد خبر: 115873
A

مذاکرات برجامی فعلاً از سر گرفته نمی شود/ پاسخ وزیر امور خارجه به پیشنهاد اتریش برای شروع مذاکرات: مذاکره برای مذاکره قابل قبول نیست

حسین امیر عبدالهیان در پاسخ به تلاش وزیر امور خارجه اتریش برای بازگشت ایران به مذاکرات، ضمن انتقاد از روند مذاکرات گذشته گفت: مذاکره برای مذاکره قابل قبول نیست. اکنون وقت طرف‌های دیگر برجامی است که همراهی لازم را کرده و به صورت واقعی و عملی تعهدات خودشان را اجرا کنند. اظهارات اخیر امیر عبدالهیان نشان می دهد؛ مذاکرات برجامی فعلاً از سر گرفته نمی شود .

مذاکرات برجامی  فعلاً  از سر گرفته نمی شود/ پاسخ وزیر امور خارجه به پیشنهاد اتریش برای شروع مذاکرات: مذاکره برای مذاکره قابل قبول نیست

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ حسین امیر عبدالهیان در پاسخ به تلاش وزیر امور خارجه اتریش برای بازگشت ایران به مذاکرات، ضمن انتقاد از روند مذاکرات گذشته گفت: مذاکره برای مذاکره قابل قبول نیست. اکنون وقت طرف‌های دیگر برجامی است که همراهی لازم را کرده و به صورت واقعی و عملی تعهدات خودشان را اجرا کنند. 

اظهارات اخیر امیر عبدالهیان نشان می دهد؛ مذاکرات برجامی  فعلاً از سر گرفته نمی شود؛ با روی کار آمدن فعالان مخالف برجام در حوزه راهبرد سیاست خارجی دولت سیزدهم؛ بازگشت ایران به روند مذاکرات پیشین علی رغم کاملاً بعید به نظر می رسد. از جمله مخالفان جدی روند مذاکرات دوره های گذشته برجام «محمد جمشیدی» معاون سیاسی تازه منصوب شده دولت رئیسی است.(اینجا)

این انتصاب نشان می دهد روند گذشته مذاکرات متوقف و دو طرف باید به راه حل های دیگری بیاندیشند؛ رهبری معظم انقلاب اسلامی هم مذاکرات هسته ای در هر سطح با طرف آمریکایی را «خسارت محض» دانسته اند. 

بیشتر بخوانید: منتقد برجام و مخالف FATF معاون امور سیاسی دفتر رئیس جمهور شد/ محمد جمشیدی کیست؟

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ در تماس تلفنی امروز شالنبرگ وزیر امور خارجه اتریش با حسین امیرعبداللهیان، طرف اتریشی با تبریک آغاز به کار وزیر امور خارجه کشورمان آمادگی اتریش برای ارتقا همکاری‌ها و همچنین اهدای یک میلیون دوز واکسن طی دو هفته آتی را اعلام و از کمک جمهوری اسلامی ایران در زمینه انتقال اتباع اتریشی از افغانستان تشکر و قدردانی کردو بر ضرورت تبادل نظر در مورد برجام و از سرگیری گفت‌وگو‌های وین تاکید کرد.

امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان نیز در این گفت‌وگوی تلفنی بر همکاری‌های اقتصادی و تجاری بویژه در حوزه‌های صنعت، کشاورزی، علم و فن آوری و همچنین اعلام امادگی بر همکاری بیشتر در حوزه واکسن تاکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص برجام نیز تاکید کرد:جمهوری اسلامی ایران سهم اساسی خود برای حفظ برجام را با صبر راهبردی در مقابل خروج آمریکا و بی عملی طرف اروپایی نشان داده است و اکنون وقت طرف‌های دیگر برجامی است که همراهی لازم را کرده و به صورت واقعی و عملی تعهدات خودشان را اجرا کنند.

امیرعبداللهیان با اعلام اینکه جمهوری اسلامی ایران از اصل مذاکره استقبال می‌کند، افزود: اما مذاکره برای مذاکره قابل قبول نیست.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در خصوص نشست بغداد نیز این ابتکار را پلتفرم خوبی برای همکاری‌های درون منطقه‌ای دانست و اضافه کرد: البته عراق و حاکمیت این کشور مورد هدف اقدامات مداخله جویانه و غیرمسئولانه برخی طرف‌ها از جمله آمریکا بوده، همانگونه که در ترور بزدلانه قهرمان بین‌المللی مبارزه با تروریسم یعنی سردار سلیمانی و فرمانده بلندپایه عراقی ابومهندی المهندس شاهد بودیم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر