کد خبر: 115918
A

امام جمعه کرج: بانوان در جامعه اسلامی به جای مادر شدن، سگ به دست گرفته و در خیابان ها پرسه می زنند

امام جمعه کرج خاطرنشان کرد : امروز شاهد آن هستیم که در نتیجه این اقدامات توطئه گران و استعمارگران، بانوان در جامعه اسلامی به جای مادر شدن و تربیت نسل آینده سگ به دست گرفته و در خیابان ها پرسه می زنند

امام جمعه کرج: بانوان در جامعه اسلامی به جای مادر شدن، سگ به دست گرفته و در خیابان ها پرسه می زنند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی درخطبه های نماز جمعه این هفته کرج با اشار به 12 شهریورماه ماه روز مبارزه با استعمار اظهار داشت: استعمارگران در قالب عمران و نوسازی کشورها

بر مردم سرزمین های هدف سلطه فرهنگی و اقتصادی ایجاد می کنند.

وی ادامه داد: برهمین اساس دولت های استعمارگر منابع کشورهای تحت سلطه خود به تاراج می برند که در همه جای دنیا اتفاق افتاده و در بلاد اسلامی مانع منافع خود را دین می بینند.

حسینی همدانی گفت: استعمارگران به اسم پیشرفت های علمی و آزادی موضوع کشف حجاب پیش کشیدند و به تدریج از بین بردن خانواده و حریم آن ،به ترویج شهوات و آزادی زن و مرد پرداختند.

وی اضافه کرد: استعمارگران برای رسیدن به اهداف خود از رادیو و تلویزیون استفاده کردند و اخیرا نیز می بیبینم فضای مجازی را به صورت گسترده برای اهداف شوم خود در دست گرفته اند.

امام جمعه کرج خاطرنشان کرد : امروز شاهد آن هستیم که در نتیجه این اقدامات توطئه گران و استعمارگران، بانوان در جامعه اسلامی به جای مادر شدن و تربیت نسل آینده سگ به دست گرفته و در خیابان ها پرسه می زنند.

وی افزود: این امر نشان دهنده آن است که استعمار کارش را انجام داده و اسلام آمریکایی و شیعه انگلیسی نیز از مثال های دیگر دراین زمینه است.

نماینده ولی فقیه دراستان البرز بیان داشت: در منطقه نماد این پلیدی ها انگلیس است که ۲۰۰ سال جنایاتش فراموش نشدنی خواهد بود و امروز آمریکا پادوی انگلیس شده است.

وی تاکید کرد: آنچه عزت را برای کشور های اسلامی به همراه می آورد وحدت است که با حفظ استقلال می توان سلطه بیگانگان را قطع کرد .

امام جمعه کرج افزود: امروز اگرچه شاهد بیرون رفتن آمریکا از منطقه هستیم و خواهد رفت اما انگلیس جایگزین آن می شود باید ملت ها شجاعت و هوشیاری را دراین زمینه داشته باشند.

آیت الله حسینی همدانی به اهمیت پدافند هوایی اشاره کرد و گفت : امروز هوایی کشور مقتدرانه در مقابل دشمنان ایستاده است .

امام جمعه کرج بیان داشت: به تازگی رییس جمهوری آمریکا حرف های بی اساسی به میان آورده و گفته است که ما دپیلماسی را در اولویت قرار می دهیم ؛اگر شکست بخورد به گزینه های دیگری روی می آوریم یا فرد دیگر آمریکایی گفته که طرح هزار ضربه چاقو را داریم که باید در پاسخ آنها گفت آمریکا و نوچه هایش فرصت استفاده از چاقو را پیدا نمی کنند.

وی خطاب به آمریکایی ها گفت : اگر به ایران ضربه بزنید منتظر دهها ضربه به تمام منافع خود در سراسر دنیا باشید .

حسینی همدانی در بخش دیگری از سخنانش به موضع انقلابی گری در کشور اشاره کرد و بیان داشت: در این روزها باید موارد شاخص رهبر معظم انقلاب را در خصوص انقلابی گری مد نظر قرار دهیم .

وی ادامه داد: دراین زمینه یکی از شاخصه های انقلابی قانونمداری است و ملاک گفتن ، مجتهدبودن ، استاد دانشگاه ، فرزند شهید بودن ، مدت حضور در جبهه و نماز نیست چراکه در تاریخ شاهد بودیم شمر که مقابل امام حسین (ع) ایستاد جانباز جنگ حضرت علی (ع) بود.

یکی از شاخص های فرد و مجموعه انقلابی قانونمدار بودن است

حسینی همدانی در بخش دیگری از بیانات خود با اشاره به نکته استانی با بیان اینکه چون در این روزها خیلی از انقلابی گری و انقلابی بودن می شنویم خوب است که شاخص های فرد انقلابی و مجموعه انقلابی را مرور کنیم به خصوص مواردی را که رهبر معظم انقلاب بیان فرمودند، اظهار داشت: این که دائم انسان بگوید انقلابی ام یا دیگران بگویند فلانی انقلابی است که انقلابی نمی شود.

وی با بیان اینکه یکی از شاخص های فرد و مجموعه انقلابی قانون مدار بودن است، عنوان کرد: هر کس در هر جایگاهی و مسئولیتی کاری برخلاف قانون انجام داد نه متدین است نه ولایت مدار ولو در روز هزار بار از قانون و ولایت بگوید. ملاک، گفتن نیست، ملاک، ملا و مجتهد و استاد دانشگاه بودن نیست. ملاک، فرزند شهید بودن و آزاده و جانباز بودن نیست. ملاک، مدت حضور در جبهه بودن و حتی نماز شب خواندن و قرآن خواندن نیست.

امام جمعه کرج با بیان اینکه تاریخ را خوانده اید و این روزها هم روضه اش را شنیده اید، بیان داشت: شمر قاتل حسین علیه السلام جانباز جنگ و در رکاب امیرالمومنین علیه السلام و اهل نماز و دعا بود لذا معیار عمل افراد است. معیار پای بند بودن و ماندگار بودن بر سر آرمان ها و ارزش ها در عمل است. و الا به گفتن ادم خوبی هستم که خوب نمی شود. و می بینیم که متاسفانه افراد به راحتی مردود می شوند. به خاطر ریاست محدود یک ساله و بیشتر و کمتر، برای خودشان وزر و وبال درست می کنند و می سوزانند.

 حسینی همدانی با طرح این پرسش که اگر مدیری بر خلاف قانون عمل کرد یا رفت قانون را دور زد آن وقت چنین مدیری ضد فساد است؟، گفت: آیا این مدیر می تواند خدمت صادقانه کند؟ می شود به او اعتماد کرد؟ من وظیفه دارم تذکر دهم خواه پند گیرید خواه ملال؛ اما بدانید مسیری که عده ای می روید به سمت آتش است و البته سنت خدای تعالی این است که در دنیا هم با کسی عقد اخوت نبسته است و مفتضح می کند؛ مواظب باشید.

وی با تاکید بر اینکه با آمریکا و اسرائیل و انگلیس و لیبرال و سلطنت طلب می شود به راحتی مبارزه کرد اما متاسفانه کار با نفاق، خوش چهره های پست فطرت منافق سخت است، اذعان داشت: این کار آنقدر سخت است که خداوند در زیارت عاشورا بدون اینکه اسمی ازشان ببرد فقط روش آن ها را بیان می کند و بعد امتشان را لعن می کند. حامیان چنین کسانی هم در امان الهی نیستند و به عذاب گرفتار می شوند.

مشکل نان در البرز بررسی شود

 حسینی همدانی درادامه به بحث مشکل نان دراستان البرز پرداخت و گفت: اقدامی جدی از سوی استانداری باید صورت گیرد و افرادی که سود جویی دارند باید شناسایی شوند.

وی افزود: تغییر فعالیت مدارس به هیات امنایی و گرفتن شهریه از مردم در مناطق کم برخوردار و فقیر نشین خلاف است که باید گزارش های لازم داده شود .

نماینده ولی فقیه در استان البرز همچنین به تلاش برای از بین بردن فقر با صدقه و بخش آن هم به صورت پنهانی تاکید کرد.

امام جمعه کرج با تسلیت سالروز شهادت امام سجاد (ع) افزود: این امام همام پس از حادثه عاشورا از فرصت به خوبی استفاده کرد و دشمن را زمین گیر کرد.

وی در ادامه به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر پرداخت و افزود: انسانی که دنبال حقیقت است و کمال می خواهد هم باید عالم و هم عامل باشد و در نشر معارف الهی بکوشد.

وی گفت: کسی که تلاش می کند معارف را گسترش دهد خدا را یاری می دهد و ترک امر به معروف و نهی از منکر درمقابل نافرمانی خدا قرار داد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر