کد خبر: 115949
A

نماینده ادوار مجلس: مردم نسبت به «حاکمیت» بی‌اعتماد شده‌اند

محسن کوهکن فعال سیاسی اصولگرا گفت: «اعتماد وقتی آسیب می‌بیند که صداقت در کار نباشد. عدم صداقت از سوی دولت در هشت سال اخیر یکی از مهم‌ترین دلایل آسیب‌دیدن اعتماد عمومی به دستگاه اجرایی بوده است. از سوی دیگر وقتی مردم می‌بینند که افق روشنی پیش رویشان وجود ندارد و مسئولان کم‌کاری می‌کنند و نسبت به مشکلات مردم بی‌تفاوت‌هستند ناامید می‌شوند».

نماینده ادوار مجلس: مردم نسبت به «حاکمیت» بی‌اعتماد شده‌اند

به گزارش دیده بان ایران؛ اعتماد از دست‌رفته به دولت باید احیاء شود. این خواسته‌ای است که اخیرا رهبر انقلاب در دیدار با اعضای دولت مطرح کردند. اما دولت باید با چه راهکارهایی در جهت تحقق این مهم گام بردارد

محسن کوهکن درباره این موضوع گفت: «اعتماد وقتی آسیب می‌بیند که صداقت در کار نباشد. عدم صداقت از سوی دولت در هشت سال اخیر یکی از مهم‌ترین دلایل آسیب‌دیدن اعتماد عمومی به دستگاه اجرایی بوده است. از سوی دیگر وقتی مردم می‌بینند که افق روشنی پیش رویشان وجود ندارد و مسئولان کم‌کاری می‌کنند و نسبت به مشکلات مردم بی‌تفاوت‌هستند ناامید می‌شوند».

او ادامه داد: «واقعیت این است که بخشی از جامعه هنوز به واسطه عملکرد دولت یازدهم و دوازدهم ذهنیت مثبتی نسبت به قوه مجریه ندارند و حالا اگر به این نتیجه برسند که در سه مرحله برنامه، اقدام و ارزیابی تحولی بزرگ در شیوه اداره کشور رخ داده است، امیدوار می‌شوند. اعتماد عمومی به آرامی از دست می‌رود و به آرامی هم به وجود می‌آید و دولت فعلی باید تلاش زیادی برای احیای اعتماد از دست رفته مردم به کار بگیرد».

این فعال سیاسی درباره سخنان اخیر مقام معظم رهبری بیان کرد: «من وقتی سخنان رهبر انقلاب درباره اعتماد عمومی از دست رفته نسبت به دولت را شنیدم، با همه وجود متوجه شدم که ایشان تا چه حد نسبت به آنچه در جامعه می‌گذرد و تصور موجود در جامعه شناخت عمیق دارند و از نظرات همه اقشار جامعه مطل هستند. مسئولیت رهبری ورود به جزئیات نیست؛ ایشان راه کلی را نشان می‌دهند و اگر مسئولان به آن عمل کنند خیر دنیا و آخرت را می‌برند و اگر نه حتما دچار ضرر می‌شوند».

او درباره عملکرد دولت روحانی اظهار کرد: «رهبر انقلاب سال‌های قبل توصیه‌های مهم را خطاب به دولت مطرح کردند اما کم‌کاری شد؛ مشخصا درباره اقتصاد مقاومتی که به دلیل عدم اعتقاد دولت وقت به این موضوع و نگاه صرف مسئولان وقت به غربی‌ها عملا گام ویژه‌ای برای تحقق اقتصاد مقاومتی برداشته نشد و همین موضوع یکی از دلایل بی‌اعتمادی مردم به دولت شد».

او تصریح کرد: «مردم برخلاف اهالی سیاست دولت را به معنای عام می‌دانند یعنی وقتی از دولت سخن می‌گوییم، آن را شامل سه قوه و همه نهادهای حاکمیتی می‌دانند و نمی‌گویند دولت شامل هیئت‌وزیران، رئیس‌جمهور و معاونان رئیس‌جمهور می‌شود. بنابراین امروز مردم نسبت به دولت به معنی عام بی‌اعتماد شده‌اند که باید به مرور با صداقت، کارآمدی، تلاش و برنامه‌ریزی این اعتماد از دست رفته احیا شود».

ینابر گزارش دیده بان ایران؛ کوهکن به فردا نیوز گفت: «رسانه‌های جمعی و به خصوص صداوسیما هم در احیای این اعتماد نقش ویژه‌ای دارد. به نظرم خوب است که صداوسیما به جای آنکه مدام از مسئولان نظرخواهی کند، از کارشناسانی استفاده کند که هیچ مسئولیتی در دولت ندارند تا آنها شفاف و بدون پرده‌پوشی نظر بدهند تا مردم احساس کنند فضای نقد واقعی وجود دارد و رسانه ملی صدای آنها را منعکس می‌کند».

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر