کد خبر: 115965
A

سرلشکر باقری: سرلشکر فیروزآبادی نیم قرن برای پیشبرد اسلام تلاش کرد

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: ولیّ امر مسلمین جهان و نایب امام زمان (عج) در پیام تسلیت خود خصلت‌هایی را از این بزرگوار بیان کردند که ذخیره جایگاه ابدی او خواهد بود؛ مقام معظم رهبری کلمه‌ای را بی جهت برای کسی به کار نمی‌برند؛ لذا فرمودند که ایشان پرتلاش و خیرخواه بود و پرتلاشی و خیرخواهی او را نیز همه ما شاهد بودیم. هر کسی با هر گرفتاری به این بزرگوار مراجعه می‌کرد، دست خالی برنمی‌گشت و ایشان هر آنچه که می‌توانست، تلاش می‌کرد تا مشکل آن شخص را حل کند.

سرلشکر باقری: سرلشکر فیروزآبادی نیم قرن برای پیشبرد اسلام تلاش کرد

به گزارش دیده بان ایران؛ سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح صبح امروز شنبه ۱۳ شهریورماه در مراسم تشییع پیکر سرلشکر فیروز آبادی گفت: امروز برای تشییع پیکر برادر عزیزی گرد هم آمده‌ایم که حداقل نیم قرن تلاش مجاهدانه در راه پیشبرد اسلام و انقلاب اسلامی را در کارنامه خود داشت.

وی افزود: سرلشکر فیروزآبادی از دوران جوانی در پای درس تفسیر مقام معظم رهبری در مسجد کرامت و همچنین مسجد امام حسن مجتبی در مشهد مقدس رشد و تربیت یافت و در دانشگاه فردوسی مشهد در کسوت دانشجوی رشته پزشکی در کنار رتبه ممتاز، جزء پیش‌برندگان احکام الهی و مبارزان علیه رژیم ستم‌شاهی بود.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح ادامه داد: ایشان در حادثه زلزله طبس به‌عنوان یک دانشجوی پزشکی حضور پیدا کرد و به مداوای مصدومان پرداخت؛ سرلشکر فیروزآبادی در پیروزی انقلاب اسلامی در مشهد مقدس نقش اساسی را ایفا کرد و پس از پیروزی انقلاب اسلامی با پایه‌گذاری جهاد خراسان به محرومان و مستضعفان آن خطه خدمت کرد.

سرلشکر باقری افزود: ایشان در دورانی که شهید رجایی در هلال احمر بودند، مسئولیت یافت و خدمت کرد و در پشتیبانی از جبهه‌های دفاع مقدس در طول هشت سال با حضور در صحنه‌های نبرد برای درک واقعیات جبهه و یا به‌عنوان عضو شورای عالی پشتیبانی جنگ، عضو شورای عالی جهاد سازندگی و سایر بخش‌های مرتبط، به جبهه‌ها خدمت کرد.

وی گفت: سرلشکر فیروزآبادی بعد از دوران دفاع مقدس و پس از آغاز دوران رهبری فرمانده معظم کل قوا که اراده بر ابقای ارتش و سپاه و اراده بر اداره نیرو‌های مسلح ذیل ستاد فرماندهی کل قوا داشتند، این ستاد را پایه‌گذاری کرد و آجر به آجر، خشت به خشت، صفحه به صفحه و کلمه به کلمه این ستاد با تلاش و تدبیر و کوشش این بزرگوار شکل گرفته است. در طول این مدت، بحران‌ها و گرفتاری‌های فراوانی پشت سر گذاشته شد تا اینکه نیرو‌های مسلح دوران بازسازی، ارتقای قدرت بازدارندگی، ساماندهی و شکوفایی صنعت دفاعی و اقتدار، امنیت و آرامش را از جهت مقابله با تهدیدات تجربه کنند.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح تصریح کرد: رشد و توسعه قدرت دفاعی کشور در کنار تدابیر فرمانده معظم کل قوا، اراده الهی و ایثار شهدا، در بسیاری از عرصه‌ها مرهون تلاش‌ها و مجاهدات این بزرگوار بوده است.

سرلشکر باقری گفت: ایشان بعد از خدمت ۲۷ ساله در ستاد کل نیرو‌های مسلح به تدبیر فرمانده معظم کل قوا هم به‌عنوان عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و هم به‌عنوان مشاور عالی نظامی فرمانده معظم کل قوا به خدمت خود ادامه داد و ما به‌عنوان همکاران ایشان در ستاد کل شاهد بودیم و همه تصدیق می‌کنیم که سرلشکر فیروزآبادی در طول خدمت سخت‌کوشانه، جسم‌شان بار‌ها به زحمت افتاد؛ فرمانده معظم کل قوا بار‌ها به ایشان تأکید کردند که «حق ندارید روز‌های جمعه و تعطیل به محل کار بروید و باید قدری استراحت کنید و وقت خود را بیشتر به فکر کردن بگذرانید» تا ملاحظه جسم‌شان را کرده باشند؛ اما ایشان تا حدی که در توان داشت، تلاش کرد و نیت ایشان همواره کمک رساندن به فرمانده معظم کل قوا در فرماندهی موفق بر نیرو‌های مسلح بود.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح خاطرنشان کرد: برای ایشان هیچ عاملی مهم‌تر و بالاتر از تدبیر و فرمانده معظم کل قوا نبود و در این راه از هیچ ملاحظه و سرزنشی نهراسید و همواره تلاش خود را در این مسیر نورانی ادامه داد و تا جایی که جان در بدن داشت، پیش رفت.

وی گفت: ولیّ امر مسلمین جهان و نایب امام زمان (عج) در پیام تسلیت خود خصلت‌هایی را از این بزرگوار بیان کردند که ذخیره جایگاه ابدی او خواهد بود؛ مقام معظم رهبری کلمه‌ای را بی جهت برای کسی به کار نمی‌برند؛ لذا فرمودند که ایشان پرتلاش و خیرخواه بود و پرتلاشی و خیرخواهی او را نیز همه ما شاهد بودیم. هر کسی با هر گرفتاری به این بزرگوار مراجعه می‌کرد، دست خالی برنمی‌گشت و ایشان هر آنچه که می‌توانست، تلاش می‌کرد تا مشکل آن شخص را حل کند.

سردار باقری افزود: سرلشکر فیروزآبادی در تمام شئونات اجرای عوامل الهی پیشقدم بود و از جهت صداقت و راستگویی حقیقتاً موردی را خلاف این در طول بیش از ۳۰ سال همکاری با آن بزرگوار شاهد نبودیم. ثبات در پایبندی به ایمان از دیگر ویژگی‌های ایشان بود و خاطراتی در ذهن داریم که چگونه در دوران فتنه و مقابله با بحران‌ها و هنگامی که خیلی‌ها نظرات دیگری داشتند و ممکن بود برخی از مدیران بادبان‌شان را هم‌جهت باد‌های روز تنظیم کنند، این بزرگوار بر نظر اصیل و صحیح اسلامی و انقلابی خود که برگرفته از نظر مقام معظم رهبری بود، ایستادگی کرد و هیچ‌گاه از سرزنش دیگران هراس نکرد. خداوند جایگاه این‌گونه افراد را بشارت می‌دهد که پایان کارشان ان‌شاالله جنت و مغفرت الهی است.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح اظهار داشت: ویژگی دیگر ایشان در کلام رهبر معظم انقلاب اسلامی، ثبات و پایبندی به ایمان بود.

سرلشکر باقری در پایان گفت: تشکیل ستاد کل نیرو‌های مسلح در سال‌های پس از جنگ و با مسائل و مشکلات آن روز خدمت بسیار بزرگی بود که آن عزیز انجام داد؛ تدبیر فرمانده معظم کل قوا، شکل‌دهی یک ستاد جدید به‌عنوان قلب و مغز نیرو‌های مسلح بود که ایجاد یک مجموعه این‌گونه از نقطه صفر و رساندن آن به بلوغ کامل در طول ۲۷ سال خدمت خالصانه ارزش فوق‌العاده بالایی دارد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر