کد خبر: 116044
A

شهردار اسبق تهران با «مهدی کروبی» دیدار کرد/ افشانی: مسئولانی که امروز از عدالت می گویند از رفع حصر شروع کنند

یک عضو شورای مرکزی اعتماد ملی از دیدارش با مهدی کروبی خبر داد.

شهردار اسبق تهران با «مهدی کروبی» دیدار کرد/ افشانی: مسئولانی که امروز از عدالت می گویند از رفع حصر شروع کنند

به گزارش دیده بان ایران؛ محمدعلی افشانی  از ملاقات خود با حجت الاسلام و المسلمین مهدی کروبی خبر داد. وی در یادداشتی و نوشت:

 بعد از قریب ۱۱ سال توفیق دیدار شیخ اصلاحات جناب آقای کروبی حاصل و ایشان را ملاقات کردم با همان صمیمیت و مرام همیشگی، روحیه مصمم و امیدوار مشابه سال‌های قبل از حصر البته نگران از شرایط عمومی مردم، محدودیت‌ها، گرانی، تورم، اشتغال جوانان، خشکسالی و مهم‌تر از همه کاهش اعتماد عمومی.

در این ملاقات که حاج خانم کروبی نیز حضور داشتند پس از تحلیل و بازخوانی تاریخی رویدادها و علل اصلی شرایط پیش آمده بیشتر روی این موضوع تاکید شد که مصلحت عمومی کشور چیست و چه باید کرد تا وضعیت بهبود یابد و مردم از زیست بهتر و آسایش و آزادی عمل بیشتر بهره‌مند شوند خصوصا برای بازسازی اعتماد عمومی مردم چه اقداماتی ضروری است.

در مورد چرایی وضعیت اصلاح‌طلبان و تاثیر عوامل درونی و برونی در بروز وضعیت فعلی اصلاح‌طلبان بحث و تبادل نظر شد. علاوه بر بیان صریح علل این شرایط، همچون گذشته معتقد بودند هر کس داعیه فعالیت سیاسی و اجتماعی دارد بهتر است با شناسنامه مشخص فعالیت کند و پاسخگوی تصمیمات خود باشد و از هر فعالیتی که مانع تقویت، توسعه و گسترش احزاب شود پرهیز گردد. در رابطه با فرآیند انتخابات ریاست‌جمهوری و نتایج آن و عملکرد اصلاح‌طلبان کمی صحبت شد.

برداشت من از دو ساعت ملاقات و طرح برخی مسائل این است که اگر حصر سال‌ها قبل پایان می‌یافت و امکان ارتباط مستقیم اشخاص بیشتری با دیدگاه‌های متفاوت با محصورین وجود داشت از برخی خسارات پیش‌آمده جلوگیری می‌شد.

پیشنهاد می‌کنم رییس محترم جمهور که رییس شورای عالی امنیت ملی هستند و نیز رییس محترم قوه قضاییه که از اجرای عدالت می‌گویند و بنا دارند اقداماتی در راستای تقویت وحدت، انسجام ملی و بهبود اعتماد عمومی داشته باشند، یکی از مهم‌ترین این اقدامات که رفع حصر و به مصلحت نظام و کشور است و تحقق این امر با توجه به اینکه آقایان کروبی، موسوی و سرکار خانم رهنورد نیرو‌های باسابقه انقلاب هستند، در چند سال اخیر حاصل شود. امتحان کنید پشیمان نمی‌شوید و اطمینان داشته باشید ملک و ملت و نظام از این اقدام خیر و ضروری سود خواهند برد.

منبع: ایلنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر