کد خبر: 116064
A
تکرار ادعای اثبات نشده نماینده مجلس:

علیرضا نظری: باید مراقب باشیم که آمریکا و انگلیس واکسن آلوده به کشور ما وارد نکنند/ واکسن آمریکایی در ژاپن چند کُشته برجای گذاشته است

نماینده خمین در مجلس موسوم به انقلابی یازدهم با اشاره به اینکه امروز وقایع جهان در مواجهه با کرونا نشان می دهد که واکسن هایی که از این کشورها برای سایر کشورها صادر شده خالی از مشکل نبوده است ادامه داد: موارد واکسن های آلوده آمریکایی در ژاپن به ثبت رسیده و در اثر استفاده از این واکسن ها برخی جان خود را از دست دادند ضمن اینکه شاهدیم در کشور آمریکا نیز با وجود انجام واکسیناسیون آمار تلفات کرونایی رشد داشته است.

علیرضا نظری: باید مراقب باشیم که آمریکا و انگلیس واکسن آلوده به کشور ما وارد نکنند/  واکسن آمریکایی در ژاپن چند کُشته برجای گذاشته است

به گزارش دیده بان ایران؛ «علیرضا نظری»، نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی درباره لزوم ممنوعیت ورود واکسن از مبدا آمریکا و انگلیس با توجه به برخی مشکلات واکسن های ساخت این کشورها در ژاپن گفت: در موضوع تهیه واکسن مقام معظم رهبری از ابتدای امر فرمودند که باید در کنار تولید داخل واکسن مورد نیاز کشور متناسب با شرایط موجود از هرکجای جهان به استثناء آمریکا و انگلستان تهیه شود.

وی با اشاره به اینکه امروز وقایع جهان در مواجهه با کرونا نشان می دهد که واکسن هایی که از این کشورها برای سایر کشورها صادر شده خالی از مشکل نبوده است ادامه داد: موارد واکسن های آلوده آمریکایی در ژاپن به ثبت رسیده و در اثر استفاده از این واکسن ها برخی جان خود را از دست دادند ضمن اینکه شاهدیم در کشور آمریکا نیز با وجود انجام واکسیناسیون آمار تلفات کرونایی رشد داشته است.

نظری با بیان اینکه پیش بینی مقام معظم رهبری نسبت به عدم تهیه واکسن از آمریکا و انگلیس عینیت پیدا کرد و مشخص شد که تیزبینی ایشان مبتنی بر واقعیت این کشورها و هوشمندانه بود تصریح کرد: در حال حاضر یکی از نگرانی های موجود این است که این کشورها واکسن ها آلوده را از یک کشور واسط به کشورهای دیگر وارد کنند.

وی با اشاره به اینکه آمریکا از دشمنی خود با ملت ایران از هیچ روشی فروگذار نخواهد کرد ادامه داد: مسئولان در وزارت بهداشت و درمان و همچنین دستگاه های نظارتی و نیز کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس نسبت به این مسئله حساسیت و جدیت کامل داشته باشند تا از طریق کشورهای واسطه هم واکسن آلوده وارد کشور نشده و صدمه ای از این طریق متوجه جمهوری اسلامی ایران نشود.

نماینده مردم خمین با اشاره به اینکه مبادی ورودی به کشور برای کسانی که خارج از کشور واکسن دریافت کردند می تواند یک فرضیه جدی برای ورود موارد آلوده به کشور باشد به سایت راه دانا گفت: در نظر گرفتن همه احتمالات می تواند ما را در کنترل بیماری کمک کند؛ ورود موارد آلوده به کشور می تواند تبعات جبران ناپذیری به دنبال داشته باشد از این رو باید در مبادی ورودی کشور حساسیت کامل در نظر گرفته شده و در صورت لزوم قرنطینه و تست های کامل برای کنترل مبادی ورودی انجام گیرد.

نظری با اشاره به اینکه پیش بینی می شود فرآِیند واکسیناسیون در کشور تا پایان سال ادامه داشته باشد گفت: ممکن است درصدی از کسانی که دو یا سه دوز واکسن هم تزریق کردند باز در معرض ابتلا به گونه های جدید کرونا که از مرزهای مختلف به خصوص از ترکیه وارد کشور می شود قرار داشته باشند از این رو باید با جدیت و حساسیت بیشتر موضوع قرنطینه و کنترل مبادی ورودی از مرزهای زمینی و هوایی را پیگیری کنند.

بنا برگزارش دیده بان ایران این اظهارات در حالی مطرح می شود که ژاپن پیشتر اعلام کرده بود که مورد آلوده بودن واکسن مدرنا در کار نبوده است و این آلودگی مربوط به ویال های خط تولید است.

همچنین شرکت مدرنا و یک شرکت ایتالیایی به نام «رووی» که عهده دار شیشه کردن واکسن‌های مدرنا هستند نیز گفته‌اند که منشا آلودگی می‌‌تواند یک مشکل در خط تولید باشد.

گفته می‌شود که تنطیم کننده‌های دارو در اروپا نیز اعلام کرده‌اند برای بررسی بیشتر این موضوع تحقیقاتی را آغاز کرده‌اند.

شرکت مدرنا تاکید کرده که هیچ مشکل ناشی از ایمنی و یا کارایی واکسن تولیدی خود را در موارد گزارش شده یافت نکرده و هیچ مورد مشابهی نیز در کشورهای دیگر گزارش نشده است.

 

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر