کد خبر: 116087
A

رئیس جدید موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه ریزی کیست ؟ / ماجرای درگیری عادل آذر و مدیرعامل سابق صندوق بازنشستگی+جزییات

حجت الاسلام رئیسی با صدور حکمی، "عادل آذر" را به سمت مشاور و رئیس موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه ریزی منصوب کرد.

رئیس جدید موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه ریزی کیست ؟ / ماجرای درگیری عادل آذر و مدیرعامل سابق صندوق بازنشستگی+جزییات

به گزارش سایت دیده بان ایران، عادل آذر به سمت مشاور رئیس جمهور و رئیس موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه ریزی منصوب شد

 حجت الاسلام رئیسی با صدور حکمی، "عادل آذر" را به سمت مشاور و رئیس موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه ریزی منصوب کرد.

عادل آذر نمایندهٔ مجلس هفتم و رئیس پیشین دیوان محاسبات کشور در سال ۱۳۴۵ در شهر دهلران، استان ایلام زاده شد. . وی دانش‌آموخته کارشناسی مدیریت صنعتی از دانشگاه علامه طباطبایی، کارشناسی ارشد مدیریت از دانشگاه تربیت مدرس و دکترای مدیریت از دانشگاه تهران است. آذر در دورهٔ هفتم مجلس شورای اسلامی بعنوان نمایندهٔ دهلران در مجلس حضور داشت. او در فاصله سالهای ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۵ برای مدت بیش از ۶ سال، ریاست مرکز آمار ایران را برعهده داشت.

حجت الاسلام رئیسی با صدور حکمی، "عادل آذر" را به سمت مشاور رئیس جمهور و رئیس موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه ریزی منصوب کرد.

ماجرای تخلفات عادل آذر به روایت مدیرعامل سابق صندوق بازنشستگی

میعاد صالحی، مدیرعامل سابق صندوق بازنشستگی کشور در ۱۷ تیر ۱۳۹۹ ادعاهایی را علیه عادل آذر مطرح کرد؛ او در مصاحبه‌ای گفته‌ بود: «رئیس دیوان محاسبات از من خواست مدیر متخلف زیر مجموعه‌ام را برکنار نکنم، به حرفش گوش ندادم» و او «زمینه برکناری‌ام از صندوق را فراهم کرد». 

او همچنین سال گذشته از دستگاه قضایی خواسته  به سوء استفاده‌های انجام شده توسط عادل آذر در دیوان محاسبات ورود و به این مهم رسیدگی کند. 

دیوان محاسبات کشور اظهارات صالحی را تکذیب کرده و مدعی شده‌است که این اظهارات پیش از انتخاب رئیس کل جدید دیوان محاسبات، جهت «شبهه‌افکنی در مسیر صحیح و قانونی انتخاب رئیس کل سازمان» و با «اغراض سیاسی» بیان شده‌اند. در بخش دیگری از بیانیهٔ این نهاد آمده‌است که سازمان بازرسی کل کشور هم طی نامه‌ای پاسخ و نظر مشابهی مبنی بر «عدم صلاحیت قانونی میعاد صالحی به دلیل عدم رعایت تبصره (۱) ماده (۱۷) قانون جامع رفاه و تأمین اجتماعی» ارائه نموده‌است

حال انتصاب عادل آذر به عنوان مشاور رئیس جمهور نشان می دهد؛ آن ماجرا ظاهراً کنار فراموش شده است. 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر